سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش سودآوری استخراج لایت کوین به پایین‌ترین میزان در سال جاری!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که روند نزولی قیمت لایت کوین در ماه های اخیر سودآوری استخراج این ارز دیجیتال را کاهش داده و منجر به ایجاد ترس در بین اپراتورهای شبکه لایت کوین شده است که به عنوان نسخه سریع‌تر و ارزان‌تر اما کم امنیت‌تر بیت کوین در نظر گرفته می ‌شود.

قیمت لایت کوین که در سال ۲۰۱۱ و فقط دو سال پس از بیت کوین ایجاد شده است، از ۱۴۰ دلار در ماه ژوئن به حدود ۴۵ دلار کاهش یافته است. بر اساس برنامه نویسی اصلی این شبکه، پاداش استخراج بلاک های جدید در تاریخ ۵ آگوست ۵۰ درصد کاهش یافت. این رویداد هر ۴ سال یکبار صورت می‌گیرد و تحت عنوان هاوینگ (رویداد نصف شدن پاداش استخراج) از آن یاد می شود.

طبق گزارش f2pool، ترکیبی از این عوامل و با در نظر گرفتن هزینه استاندارد برق باعث کاهش سود استخراج لایت کوین با استفاده از رایانه های محبوب Innosilicon A6 از ۲٫۶۵ دلار در اواسط ماه ژوئن به ۱٫۶۸ دلار شده است. این رقم، سود اندکی برای یک دستگاه جدید است که ۳٫۰۰۰ دلار قیمت دارد.

اطلاعات سودآوری استخراج F2Pool نشان می‌ دهد، اپراتورهایی که از مدل قدیمی تر و با مصرف برق کمتر Antminer L3 استفاده می‌ کنند در حال حاضر سود ناچیزی در حدود ۶ الی ۷ سنت در روز به دست می آورند.

بنابراین، در حال حاضر بسیاری از ماینرهای کوچکتر لایت کوین تصمیم گرفته اند که از شبکه خارج شوند. این مسئله نشان از افت بیش از ۷۰ درصدی نرخ هش شبکه از ماه جولای دارد که قدرت پردازش همه اپراتورها را اندازیه گیری می کند. در تاریخ ۳۰ نوامبر، نرخ هش لایت کوین به ۱۴۹٫۶ تراهش در ثانیه رسید که کمترین مقدار آن در سال جاری است.

گرگ سیپولارو (Greg Cipolaro) ، یکی از بنیان گذاران شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Digital Asset Research در نیویوک عنوان کرد: اگر ماینرها با سودآوری مواجه نباشند یا دستگاه های غیر مقرون به صرفه داشته باشند به احتمال زیاد آنها را خاموش خواهند کرد. نرخ هش نیز ارتباط با مستقیمی با قیمت دارد نه چیز دیگری.

تحرک جدید در بازار لایت کوین، به ما درسی در خصوص اقتصاد نوظهور ارز دیجیتال و صنعت در حال رشد بلاک چین ارائه می‌ دهد که برای تایید و ثبت تراکنش ها به شبکه ای از رایانه ها متکی است. ورودی های مهم شامل سرعت و کارایی رایانه های داده کاوی، هزینه های برق و حتی دمای محیط می باشد. محیط های سرد بسیار ایده آل می‌ باشند زیرا برای فعالیت فن های خنک کننده رایانه ها که معمولا به طور ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند، به برق کمتری نیاز است.

استیو سو (Steve Tsou) مدیرعامل RRMine پلتفرم معاملات و مدیریت دارایی های مبتنی بر بیت کوین طی پیامی در لینکدین عنوان کرد که بسیاری از اپراتورهای موجود در شبکه لایت کوین از دستگاه های L3 استفاده می ‌کردند و نوسان اخیر قیمت منجر به و خاموش شدن این دستگاه ها شده است.

به گفته وی، این احتمال وجود دارد که برخی از ماینرها در چین اخیراً به دلیل اینکه فصل بارندگی در مناطقی که به منابع برق ارزان قیمت تکیه می کنند، پایان یافته است از بازار خارج شده باشند.

در پروتکل لایت کوین، هنگامی که نرخ هش کاهش یابد، استخراج واحدهای جدید ارز دیجیتال به صورت خودکار تنظیم و آسانتر می ‌شود. این مکانیزم به منظور ترغیب اپراتورها برای بازگشت به شبکه در مواقع کاهش شدید قیمت یا کاهش پاداش طراحی شده است.

این شرایط هم اکنون نیز در حال رخ دادن است. سختی استخراج لایت کوین که در هر ۲۰۱۶ بلاک یا تقریبا هر ۴ روز مجددا ارزیابی می ‌شود تا زمان تولید بلاک در حدود ۲٫۵ دقیقه باقی بماند، اکنون در کمترین میزان خود در سال جاری است.

طبق سخنان رایان آلفرد (Ryan Alfred) ، رئیس شرکت Digital Asset Data با وجود کاهش پاداش استخراج بلاک های جدید، در حال حاضر استخراج بلاک های جدید برای اپراتورهایی که هنوز در شبکه باقی مانده اند آسانتر است و به کاهش آسیب ناشی از افت سود آنها کمک می ‌کند.

آلفرد عنوان کرد که بازیابی قیمت می ‌تواند ماینرها را ترغیب کند تا به بازار برگردند، زیرا این امر می ‌تواند سختی استخراج بلاک های جدید را کاهش دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location