سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آموزش خرید و فروش بیت کوین

برای آموزش خرید و فروش بیت کوین، بهتر است فرآیند زیر را در نظر بگیرید:

  1. نصب کیف پول بیت کوین
  2. پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین (سایت یا فرد حقیقی)
  3. انتقال پول به فروشنده و دادن آدرس کیف پول برای دریافت بیت کوین‌های خریداری شده (بعضی از سایت‌ها خودشان دارای کیف پول هستند)
  4. انتقال بیت کوین از فروشنده به کیف پول شما

کیف پول بیت کوین

لازم به ذکر است قبل از اینکه اقدام به خرید بیت کوین کنید؛ باید از بسترهایی که برای نگهداری این ارز دیجیتال طراحی شده نیز مطلع شوید. جهت نگهداری بیت کوین بعد از خرید آن، باید از کیف پول بیت کوین یا همان والت بیت کوین استفاده کنیم. به محل ذخیره سازی ارزهای دیجیتال، کیف پول(wallet)  گفته می‌شود. کیف پول کلید خصوصیتان  را نگهداری می‌کند و به شما اجازه می دهد به آدرس بیت‌کوین خود دسترسی پیدا کنید. کیف پول رابط ما با شبکه بلاکچین است. هر فرد می‌تواند چندین کیف پول داشته باشد. امن ترین نوع والت ها، والت های سخت افزای هستند و نا امن ترین نوع کیف پول، کیف پول های آنلاین هستند. همونطور که قبلا گفته شد برای خرید و فروش بیت کوین شما به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید. در سایت blockchain.com شما می‌توانید اقدام به ایجاد والت برای بیت کوین خود بکنید.

مراحل نصب کیف پول بیت کوین

در سایت blockchain.com از قسمت product، گزینه wallet را انتخاب نمایید.  سپس از همان صفحه بر روی گزینه ثبت نام بزنید (sign up)در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده را پر کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات و ساخته شدن کیف پول صفحه ای نمایش داده می‌شود که می توانید برای دیدن آدرس کیف پول بیت کوین خود در همان صفحه بر روی بیت کوین بزنید. سپس در صفحه بعد بر روی Request کلیک کنید. حال شما می‌توانید، آدرس بیت کوین خود را مشاهده کنید و پس از تهیه کیف پول، آدرس کیف پول بیت کوین خود را در هنگام خرید بیت کوین به فروشنده ارائه دهید.

روش های خرید بیت کوین

آموزش خرید بیت کوین
خرید بیت کوین

خرید بیت کوین با کارت اعتباری

اینکار به این معنی است که شما به واسطه ای نیاز دارید تا واحد پولی شما را قبول کند و در ازای آن به حساب شما بیت کوین واریز کند. از آنجایی که کارت های اعتباری در دنیا توسط چند سرویس دهنده مانند مسترکارت، ویزا کارت و پی پال ارائه می شود و تمام موسسات و بانک های جهان از همین سرویس استفاده میکنند؛ صرافی های جهانی که خرید و فروش بیت کوین انجام می دهند نیز همین کارت های اعتباری را ساپورت میکنند. اما به دلیل مسائل تحریم این سرویس دهندگان به بانک های ایران متصل نیستند؛ شما برای تبدیل ریال به بیت کوین باید از صرافی های داخلی که ارز دیجیتال نیز ساپورت میکنند؛ استفاده کنید.

آموزش خرید و فروش بیت کوین با پول رایج از صرافی های جهانی

برخی از صرافی های موجود در بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال علاوه بر قابلیت تبدیل خود ارزهای دیجیتال به یکدیگر (برای مثال تبدیل بیت کوین به اتریوم  که به آنها صرافی های کریپتو به کریپتو میگویند؛ قابلیت تبدیل پول های کاغذی به ارزهای دیجیتال را نیز دارند. یعنی در این صرافی ها با ساختن یک اکانت، پول خود را به بیت کوین و دیگر ارزها تبدیل می‌کنید. می توان گفت نحوه کارکرد آنها مانند یک صرافی آنلاین می باشد. باید دقت داشته باشید اگر قصد دارید از این صرافی ها استفاده کنید؛ باید احراز هویت کنید و مشخصات خود را در این سایت ها ثبت کنید. اما از آنجایی که اکثر این سایت ها به کاربران ایرانی سرویس نمی دهند؛ حتما از مشخصات غیر ایرانی برای اینکار استفاده کنید.

خرید و فروش بیت کوین به صورت مستقیم

یک دیگر از راه های خرید و فروش بیت کوین، استفاده از سایت های همتا به همتا مانند localbitcoins است. این مدل سایت ها به شما اجازه می دهد اگر قصد خرید و فروش بیت کوین را دارید به صورت مستقیم به یک خریدار یا فروشنده متصل شوید. شما میتوانید با گذراندن مراحل احراز هویت در این سایت ها، اگهی فروش بیت کوین خود را داخل آن قرار دهید و مستقیم به خریدار متصل شوید و همچنین آگهی های سایر کاربران را مشاهده کنید و بهترین قیمت را انتخاب کرده و بیت کوین خرید کنید. نحوه پرداخت در این سایت ها نیز توسط شخص آگهی دهنده مشخص می شود.

از طریق گروه ها و کانال های تلگرامی

در ایران علاوه بر روش های فوق، راه‌ های دیگری برای خرید بیت کوین وجود دارد. وب ‌سایت ‌هایی برای اینکار وجود دارد که شما با باز کردن حساب در آن ها و انجام کار هایی مانند احراز هویت و اطلاعات، می توانید بیت کوین خریداری کنید. کانال‌های تلگرامی زیادی نیز برای اینکار باز شده که شما می توانید با انجام همین روند، خرید خود را انجام دهید. نکات مهمی که باید در این نوع خرید رعایت کنید: ۱. حتما از طریق سایر کاربران سابقه کانال یا سایت مورد نظر را جویا شوید. ۲. برای جلوگیری از سو استفاده از مدارک، برای مدارکی که جهت احراز هویت ارسال می کنید حتما ذکر کنید که برای چه سایت یا کانالی ارسال می کنید.

آموزش فروش بیت کوین
فروش بیت کوین

آموزش خرید و فروش بیت کوین به شخص

در نهایت آخرین راه خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین به شخصی است. پیدا کردن این افراد نیز کار خیلی سختی نیست و با عضو شدن در چند کانال و گروه و پیدا کردن جامعه بیت کوینی در ایران، می‌ توانید خرید یا فروش خود را انجام دهید و از این پس شما هم به این جامعه ملحق شدید.

بهترین راه فروش بیت کوین چیست

همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم؛ فروش بیت کوین نیز از روش های بالا تبعیت می کند. اگر قصد دارید بیت کوین خود را به صرافی ها بفروشید، تعیین کننده قیمت شما نیستید و تنها راهی که دارید این است که منصف ترین صراف را پیدا کنید و فروش خود را انجام دهید. اما اگر قصد دارید به شخص دیگری مانند خودتان بیت کوین بفروشید؛ حتما نکات ایمنی لازم را رعایت کرده و احراز هویت در مراحل ابتدایی را انجام دهید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location