video thumb

آشنایی با مشکلات هارد فورک Muir Glacier برای اتریوم

توسعه دهندگان نرم افزاری اتریوم از ارائه یک هارد فورک جدید به نام Muir Glacier خبر دادند که می تواند منجر به افت قابل توجه سرعت در شبکه اصلی اتریوم شود.
ینا به گفته «جیمز هانکاک» از متخصصین توسعه دهنده اتریوم، هارد فورک Muir Glacier می تواند مکانیسم شبکه اتریوم را به عقب برگردانده و از این طریق، سرعت این شبکه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. به گفته این متخصص توسعه نرم افزاری اتریوم، این هارد فورک در حقیقت بر پایه مکانیسم موسوم به Ice Age عمل می کند.
اما مکانیسم Ice Age که به نام بمب مشکلات نیز شناخته می شود، منجر به بروز مشکلاتی برای انجام هشینگ در الگوریتم استخراج اتریوم می شود که دریافت پاداش های استخراج را برای کاربران فعال در این بخش با مشکل مواجه خواهد ساخت.
این مکانیسم منجر به پایین آمدن سرعت بلاک ها بر روی بلاک چین اتریوم شده و بنابراین، مانند یک عامل بازدارنده در برابر آن دسته از استخراج کنندگان اتریوم عمل خواهد کرد که بر اساس سیستم PoW بر روی استخراج ارزی در این شبکه کار می کنند.
با اینحال، بنا به گفته هانکاک، عملکرد مکانیسم Ice Age در حال حاضر مشکل چندان پیچیده و غیر قابل حلی را به وجود نیاورده است. وی همچنین تاکید کرده که تلاش توسعه دهندگان نرم افزاری اتریوم برای به روز رسانی مدل های تاثیر گذار بر روی قدرت شبکه، راه حلی مناسب برای پیش بینی زمان رخداد این مکانیسم و تلاش برای چلوگیری از آن محسوب می شود.