سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی چین در آخرین مرحله آزمایش ارز دیجیتال خود در دنیای واقعی قرار دارد!

گزارش های جدید حاکی از آن است که چین در آخرین مرحله آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی خود در دنیای واقعی است. خبرگزاری محلی کایجینگ (Caijing)، بانک مرکزی چین قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، اولین ارز دیجیتال ملی خود را در شهر شنژن و احتمالا شهر سوژو به اجرا بگذارد.

مسابقه بانک ها برای عرضه ارز دیجیتال

چهار بانک بزرگ چینی و شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری از جمله تلکامِ چین با نظارت بانک مرکزی این کشور در این طرح آزمایشی شرکت خواهند کرد.

کایجینگ توضیح می دهد که این برنامه آزمایشی با محوریت استفاده از ارز دیجیتال ملی چین در حوزه پرداخت‌ها انجام می‌گیرد. در این خبر آمده است:

در مقایسه با برنامه آزمایشی قبلی، این برنامه جدید با مشارکت بانک ‌هایی غیر از بانک مرکزی چین انجام خواهد شد و در حوزه‌هایی نظیر حمل و نقل، آموزش، درمان پزشکی ، مصرف‌کنندگان نهایی و تولید کاربردهای پر مصرف صورت خواهد گرفت.

در شنژن این آزمایش را با عنوان “مسابقه” توصیف شده است. گفتنی است که هر بانک این ارز دیجیتال را به روشی متفاوت مورد استفاده قرار می‌دهد و بانک ها با یکدیگر رقابت می کنند تا بتوانند در آینده استفاده گسترده تری از مدل خود داشته باشد. وی افزود: سایرین نیز می توانند در این آزمایش گنجانده شوند، اما جزئیات دقیق آن نامشخص است.

PBoC برنده رقابت جهانی می شود

اگر ارز دیجیتال ملی چین با موفقیت عملیاتی شود، بانک مرکزی چین اولین بانک دنیاست که توانسته ارز دیجیتال ملی خود را عرضه کند. عرضه این ارز از اقدامات مقامات چینی برای همسو شدن با پیشرفت‌های فناوریِ دنیای نوین است.

همانطور که کوین تلگراف پیش از این گزارش داده است، این ارز چندین سال است که در دست توسعه است و در حال حاضر در آخرین مراحل توسعه خود قرار دارد که پکن نیز در ماه اکتبر رسماً استفاده از فناوری بلاک چین را تایید کرد.

در این میان، انتقاد از برنامه های CBDC چین همچنان ادامه دارد، چرا که تحلیلگران معتقدند، چین در عرضه ارز دیجیتالش از نظر کارشناسان این حوزه در جهان استفاده نکرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location