سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاپیتولاسیون ماینرها یعنی چه؟ ماینرهای بیت کوین نسبت به چشم‌انداز قیمت این ارز دیجیتال خوش‌بین هستند!

اگر در طی چند هفته گذشته توییتر بیت کوین و ارزهای دیجیتال را مرور کرده باشید، احتمالا بارها و بارها با اصطلاح کاپیتولاسیون ماینرها (miner capitulation) برخورد کرده اید.

همانطور که می دانید قیمت بیت کوین طی چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته است و از قیمت ۱۴۰۰۰ دلار به ۷۰۰۰ دلار رسیده است. به این ترتیب نرخ هش بیت کوین یا میزان توان محاسباتی که برای پردازش بلاک ها اختصاص می یابد، کند شده است. این مسئله باعث ترس برخی از رخ دادن کاپیتولاسیون ماینرها شده است.

این اصطلاح در تئوری به این معناست که استخراج کنندگان برای ادامه امکان استخراج خود و بروزرسانی دستگاه های خود و کسب پول نقد، مجبور به فروش بیت کوین هایی شده اند که از طریق استخراج به دست آورده اند. این مسئله ممکن است نسبتاً بی ضرر به نظر برسد، البته طبیعتاً ماینرها برای تامین هزینه های عملیاتی خود باید بخشی از بیت کوین ها را بفروشند، اما فروش بیش از حد می تواند یک چرخه نامطلوب را ایجاد کند.

بنابراین برخی از آن هراس دارند که قیمت بیت کوین به دلیل کاپیتولاسیون ماینرها در آستانه سقوط قیمتی باشد. هر چند طبق آخرین داده های و اطلاعات بلاک چین، این امر دور از ذهن نیست.

استخراج کنندگان در مورد چشم انداز قیمت بیت کوین

به گفته PlanB، تحلیلگر برجسته بیت کوین در توییتر، هیچ گونه کاپیتولاسیونی از جانب استخراج کنندگان صورت نگرفته است و نود وی میزان نرخ هش حدود ۱۱۳ اگزاهش بر ثانیه را ثبت کرده است. رقمی که صدها درصد بالاتر از سال گذشته و ده ها درصد بالاتر از چند ماه گذشته است. PlanB گفت:

روند شدید نرخ هش دلالت بر این دارد که استخراج کنندگان در مورد چشم انداز قیمت بیت کوین در میان مدت تا بلند مدت خوش بین هستند و بنابراین برای خرید دستگاه های قوی تر سرمایه گذاری می کنند تا در فرصت باقی مانده سرمایه خود را افزایش دهند.

علائمی وجود دارد که نشان می دهد رشد نرخ هش در بازار نزولی بیت کوین قطعا نشانه مثبت بودن چشم انداز قیمتی بیت کوین در بلند مدت است. FractalWatch که یک حساب اختصاص داده شده برای ردیابی ارزهای دیجیتال است، اخیرا اظهار داشت که در بازارهای خرسی قبلی نرخ هش بیت کوین، با وجود کاهش شدید قیمت، به صورت لگاریتمی در حال افزایش بود. پس از آن، این واگرایی شکسته شد و منجر به افزایش چند صد درصدی قیمت ها شد.

در حال حاضر یک واگرایی مشابه در حال شکل گیری است و استخراج کنندگان بیت کوین همچنان و با سرعت زیاد در حال گسترش کار خود هستند. قیمت نیز کاهش یافته و باعث تشدید این واگرایی شده است و این احتمالاً دلالت بر این دارد که یک بازار گاوی شدید در حال شکل گیری است. ماینرهای بیت کوین نسبت به سازندگان قیمت اطمینان بیشتری دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location