video thumb

Google Trends: جستجوی جهانی عبارت “Bitcoin halving” به طرز چشمگیری افزایش یافته است!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که سرمایه ‌گذاران بیت کوین و بازیگران اصلی این ارز توجه زیادی به رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت ‌کوین در ماه مه سال ۲۰۲۰ دارند. بر اساس داده‌ های موجود در وبسایت گوگل ترندز (Google Trends) جستجوی جهانی عبارت “Bitcoin halving” در طول سال ۲۰۱۹ به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

رویداد هاوینگ بیت کوین می تواند موجب صعودی شدن بازار شود

به جز یک دوره کوتاه در حدود رویداد هاوینگ ۲۰۱۶، در طول ۵ سال گذشته هیچ ‌گاه شاهد این مقدار جستجوی عبارت هاوینگ بیت کوین نبوده‌ ایم.

در سمت مقابل، جستجوی کلمه “Bitcoin” در ماه های اخیر رو به افول گذاشته است و این نشان از کاهش علاقه مردم به بیت ‌کوین پس از کاهش قیمت این ارز و سایر ارزهای دیجیتال دارد.

داده های گوگل در سراسر جهان در مورد جستجوی عبارت “Bitcoin halving” از سال ۲۰۱۴٫ منبع: Google Trends

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، جستجوی هر دو کلمه “Bitcoin” و “Bitcoin halving” در اواخر ماه نوامبر و با افزایش قیمت ارزها بالا رفت.
با این وجود، بحث در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین نیز در میان تحلیلگران داغ داغ بود. تا جایی که تور دیمیستر (Tuur Demeester)، بنیان ‌گذار شرکت Adamant Capital با اظهارنظر درباره این داده ها، خاطرنشان کرد که هنوز بسیار از افراد هاوینگ را به عنوان کاتالیزور قیمت بیت کوین می ‌دانند. وی در توئیتر خود نوشت:

بسیار واضح است که سرمایه گذاران خرد علاقه ای به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین ندارند و احساسات سرمایه گذاران نسبت به این ارز دیجیتال منفی است. اما سوال این است که آیا هاوینگ می تواند موجب صعودی شدن بازار این ارز دیجیتال شود؟ داده های گوگل ترندز حاکی از چنین رویدادی هستند.

تمامی نگاه‌ ها به ماینرها

هاوینگ به معنای نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک بیت‌ کوین است. در سال ۲۰۲۰ پاداش استخراج هر بلاک از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲۵ بیت کوین خواهد رسید و این به معنای نصف شدن عرضه است که ببر روی رفتار ماینرها نیز تاثیرگذار بوده است.

در هفته های اخیر، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که استخراج کنندگان از سطح ۶۵۰۰ دلاری بیت ‌کوین دفاع خواهند کرد، زیرا نزول قیمت به زیر این سطح باعث می‌شود تا استخراج بیت ‌کوین برای عده بسیاری از افراد فعال در حوزه استخراج دیگر مقرون به صرفه نباشد.