video thumb

همکاری مالک برنامه TikTok با رسانه‌های دولتی چین در زمینه بلاک چین!

صاحب برنامه رسانه های اجتماعی تیک تاک TikTok ، بایت دنس (ByteDance)، سرمایه گذاری مشترکی را با گروه رسانه ای دولتی چینی و اپراتور روزنامه شانگهای دونگ فانگ (Shanghai Dongfang) به نام ThePaper.cn برای توسعه مدل های تجاری که شامل بلاک چین و هوش مصنوعی (AI) هستند، آغاز کرده است.

تیک تاک ممکن است از بلاک چین و هوش مصنوعی برای مبارزه با Deepfakes استفاده کند

این سرمایه گذاری مشترک در ۱۰ دسامبر در پایتخت استان شاندونگ (Shandong) شرقی چین، جینان (Jinan) با سرمایه ثبت شده ۱۰ میلیون یوان (۱٫۴۳ میلیون دلار) آغاز شد. بایت دنس مالک ۴۹ درصد از این سرمایه گذاری است و مابقی متعلق به گروه رسانه های چینی است.

تیک تاک، پانصد میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و در حال حاضر دومین برنامه با میزان دانلود بالا در اپل استور در ایالات متحده است. فید ویدیویی کوتاه برنامه به طور کامل توسط یک هوش مصنوعی ساخته شده و به پیش بینی و ارائه محتوایی که کاربر احتمالاً ترجیح می دهد می پردازد.

در حالی که هنوز مشخص نیست که چگونه بایت دنس و تیک تاک می توانند از فناوری بلاک چین بهره ببرند، یک کاربرد ممکن برای تأیید داده های رسانه ی دیجیتال است. به عنوان مثال، شرکت اجرای قانون آکسون (Axon) ایالات متحده قصد دارد از بلاک چین برای دوربین های بادی خود جهت جلوگیری از دیپ فیک فیلم های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی استفاده کند.

چین در زمینه استفاده از بلاک چین پیشگام است

همانطور که گزارش های اخیر نشان می دهد، فناوری بلاک چین به سرعت در حال بلوغ است و شاهد پذیرش گسترده ای در چین است. در اوایل ماه جاری، طبق گزارش های بانک چین بیست میلیارد یوان (۲٫۸ میلیارد دلار) اوراق قرضه ویژه مبتنی بر بلاک چین برای شرکت های کوچک و خرد صادر شده است. علاوه بر این، چین همچنین انتظار دارد که در آینده نزدیک اولین آزمایش واقعی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را انجام دهد.
طبق گزارش کوین تلگراف در اواخر نوامبر، کمیسیون اروپا و صندوق سرمایه گذاری اروپا پروژه ی سرمایه گذاری جدیدی را برای هوش مصنوعی و بلاک چین در اروپا آغاز کردند.