سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کریگ رایت، سندی را که ادعا می‌کند منشأ نام ساتوشی است، فاش کرد!

لیست عناوین این مطلب

کریگ رایت، خالق خود خوانده بیت کوین (BTC)، سندی نشان داد که ادعا می کند منشأ نام مستعار ساتوشی ناکاموتو را توضیح می دهد.
رایت در مصاحبه ای که توسط مجله خبری Modern Consensus منتشر شد، سندی را به مصاحبه کننده خود نشان داد که در آن به یک مقاله از دیتابیس دیجیتالی ژورنال های دانشگاهی JSTOR ،در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۰۸ اشاره شده بود.

این مقاله درباره فردی به نام تومیناگا ناکاموتو (Tominaga Nakamoto) بود که بین سال های ۱۷۱۵ تا ۱۷۴۶ در ژاپن زندگی می کرد. این سند همچنین دارای یادداشت های دست نویس زیر بود:

ناکاموتو همانند آدام اسمیت ژاپنی است. دفترکل صادق + پول نقد در سطح خرد. ساتوشی یک تاریخچه هوشمند است. خیلی سخت نیست.

ناکاموتو: آدام اسمیت ژاپنی

طبق گفته های رایت، وی اسم ناکاموتو را به احترام تومیناگا ناکاموتو انتخاب کرده است. این دست نوشته، ناکاموتو را با آدام اسمیت مقایسه می ‌کند که بسیاری بسیاری او را پدر اقتصاد مدرن می دانند. هنگامی که از رایت پرسیده شد آیا ایده های اقتصادی ناکاموتو باعث شد که اسم او را انتخاب کند، پاسخ داد:

تا حدودی بله. وی درباره پول و پول صادق و ماهیت منطقی موضوعات نوشته بود. شوگان (حکمران فئودال) در آن زمان در بحران مالی و ریاضت اقتصادی قرار داشت. من ایده های او را دوست داشتم و خود را برادر او می ‌دانستم. ناکاموتو بسیار جدی و ساکت بود اما شخصیت کم حوصله ای داشت و به خودم گفتم چقدر شبیه من به نظر می رسد.

هنگامی که از رایت درباره نام مستعار ساتوشی پرسیده شد، وی گفت ساتوشی به معنای یادگیری هوشمند است. وی توضیح داد که این نام به کسی اشاره دارد که به دانش اجداد خود دسترسی دارد.

هک سرقت آکسفورد ورت کوین

اگرچه کریگ رایت مدعی است که ساتوشی ناکاموتو است، اما در ماه نوامبر در دادخواستی که در مورد پرونده دارایی های کلیمن ارائه شده بود، وی بیان کرد که قادر به پرداخت ۵۰۰٫۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۳٫۷ میلیارد دلار نیست. دیو کلیمن (Dave Kleiman) یکی از متخصصان امنیت سایبری بود و بسیاری بر این باورند که او یکی از اولین توسعه دهندگان بیت کوین و فناوری بلاک چین بوده است. کلیمن در آوریل ۲۰۱۳ درگذشت.

املاک کلیمن که توسط برادر دیو یعنی آیرا کلیمن (Ira Kleiman) اداره می ‌شود پرونده ای در فوریه سال گذشته تشکیل داد و طی آن، رایت را به سرقت صدها هزار بیت کوین به ارزش ۵ میلیارد دلار پس از مرگ دیو کلیمن متهم کرد.

گفته می‌ شود که ساتوشی ناکاموتو بلاک های اولیه بلاک چین بیت کوین که به آنها بلاک های ساتوشی می ‌گویند را استخراج کرده است و به همین دلیل باید تعداد قابل توجهی بیت کوین در اختیار داشته باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location