سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۹۰ درصد از کیف‌پول‌های اتریوم با ضرر همراهند!

لیست عناوین این مطلب

اتر از نقطه اوج خود بسیار پایین تر آمده و اکثر دارندگان این ارز دیجیتال در حال از دست دادن سرمایه خود هستند. دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر ارزش سرمایه، در حال حاضر حدود ۱۳۰ دلار معامله می شود که نشان می دهد این ارز نسبت به نقطه اوج ۱۴۳۱ دلاری خود در اوایل ماه ژانویه ۲۰۱۸ بسیار فاصله گرفته و حدود ۹۰ درصد افت داشته است.

طبق اعلام سازمان جمع آوری اطلاعات بلاک چین IntoTheBlock، این افت قیمت شدید باعث شده که ۹۰ درصد یا ۳۱٫۳۱ میلیون آدرس های اتریومی با ضرر مواجه باشند. گفته می شود که قیمت اتریوم ، حال پایین تر از متوسط قیمت زمان ارسال و یا خرید این کوین ها (coin) می باشد. بنابراین، ۳۱،۳۱ میلیون آدرس اتر، کوین های خود را با قیمت متوسط بالاتر از ارزش فعلی اتر یعنی ۱۳۰ دلار به دست آورده اند.

بخش عمده ای از آدرس ها، کوین های خود را در بازه قیمتی ۲۱۱ تا ۵۳۰ دلار خریداری کرده اند. نکته قابل توجه این است که حدود ۴٫۷۷ میلیون آدرس کوین های خود را با متوسط قیمت ۲۶۲ تا ۳۵۲ دلار خریداری کرده اند.

حدود ۳٫۵۸ میلیون آدرس، کوین های خود را در دامنه قیمتی ۷۴۵ تا ۱۳۴۰ دلار خریداری کرده اند. اتر (ether) از زمان راه اندازی خود تا به حال، تنها برای ۶ ماه بیش از ۷۴۷ دلار معامله شده است.

در عین حال، فقط ۸ درصد یا ۲٫۷۹ میلیون آدرس با سود همراه بوده اند هستند یعنی هزینه خریدشان پایین تر از قیمت فعلی اتر بوده است و ۱٫۷۸ درصد از آدرس ها هم با سود و یا ضرر همراه نبوده اند و میانگین خرید آنها قیمت تقریبا برابر با قیمت فعلی اتر بوده است.

اکثر آدرس هایی که سود کرده اند، کوین های خود را در محدوده قیمتی ۰ تا ۱۳۰ دلار خریداری کرده اند. این در حالی است که ۴٫۱۲۰ آدرس کوین خود را با قیمت متوسط ۰ دلار خریداری کرده اند. اینها اکثرا خریداران اولیه ای هستند که اتر را بین بازه زمانی ماه های آگوست و دسامبر سال ۲۰۱۵ خریداری کرده اند، زمانی که این ارز دیجیتال تنها چند سنت قیمت داشت.

اگرچه تعداد این آدرس ها کم است، حجم اتریوم نگهداری شده در این آدرس ها بسیار قابل توجه است. تنها ۸ درصد آدرس ها با سود همراه بودند که ۳۱٫۲۴ درصد از کل اتر موجود در همه آدرس ها را در اختیار دارند. این رقم معادل ۳۴٫۰۵ میلیون اتر (۴٫۵ میلیارد دلار) است. این سرمایه گذاران قبلاً شاهد این مسئله بوده اند که سود انبوه آنها در ۲۳ ماه گذشته چگونه از بین رفته است و در صورت رسیدن قیمت این ارز به زیر ۱۰۰ دلار، ممکن است دارایی های خود را از کیف پولشان خارج کنند که این امر فشارهای نزولی بیشتری را به این ارز دیجیتال وارد خواهد آورد.

آدرس هایی که با ضرر همراه بوده اند، دارای ۷۳٫۱۳ میلیون اتر می باشند. آدرس های با متوسط قیمت در محدوده ۱۴۴ – ۱۷۰ دلار ، ۲۱۲ – ۲۶۲ دلار یا ۲۶۲ – ۳۵۲ دلار در مجموع ۳۶٫۲۴ میلیون اتر در اختیار دارند.

اتریوم
اتریوم

نیمه دوم بی رحم

ممکن است تعداد آدرس هایی که با سود همراهند، در پایان سه ماهه دوم سال و هنگامی که اتر حدود ۳۶۰ دلار قیمت داشت، بیشتر باشد. این ارز دیجیتال در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۲۰ درصد صعود کرد و تنها در نیمه دوم سال با افت ۵۴ درصدی همراه بود.

در واقع، اتریوم تنها ارزی نبوده که در این اواخر با فشار فروش روبرو شده است. بیت کوین نیز چنین موضوعی را تجربه کرده است، به گونه ای که این ارز دیجیتال که در ماه ژوئن بیش از ۱۳٫۸۰۰ دلار قیمت داشت، اخیرا به ۶٫۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

با این حال بیت کوین، بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار نسبت به سال قبل حدود ۱۰۳ درصد رشد داشته است. از سوی دیگر، بررسی قیمت اتریوم بر مبنای سالیانه، نشان می دهد که این ارز نسبتا در ضرر می باشد. برخی از ناظران معتقدند که مشکلات مقیاس پذیری اتریوم احتمالاً باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده و منجر به افت قیمت این ارز دیجیتال شده است.

Connor Abendschein، تحلیلگر دارایی های دیجیتال عنوان کرد که “اتریوم به طور مداوم بروزرسانی های خود را به تاخیر انداخته است.” “قرار بود اتریوم ۲٫۰ در اوایل سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شود ولی همچنان این امر محقق نشده است.

اتریوم ۲٫۰ یک بروزرسانی مهم شبکه است که الگوریتم اجماع گواه اثبات کار فعلی را به سمت گواه اثبات سهام تغییر می دهد و عملکرد اعتبارسنجی را از ماینرها به اعتباردهنده ویژه شبکه انتقال می دهد.

گفتنی است که اتریوم ۲٫۰ اصطلاحی است که برای توضیح همه به‌روزرسانی‌های آینده سرنیتی به کار می‌رود. این به‌روزرسانی‌ها اتریوم را به بلاک چین مقیاس‌پذیرتر، سریع‌تر و بهتری تبدیل می‌کنند.

در گواه اثبات کار، ماینرها برای حل یک معمای دشوار و اضافه کردن یک بلاک به زنجیره با یکدیگر رقابت می کنند. در گواه اثبات سهام، هیچ مشکلی وجود ندارد، زیرا سازنده بلاک بر اساس سهم کاربر در پروژه به عبارت دیگر میزان اترهای تحت اختیار خود انتخاب می شود.

بازار انتظار دارد اولین نسخه از آن در ژانویه سال ۲۰۲۰ به مرحله اجرا گذاشته شود. رایان سلکیس (Ryan Selkis)، مدیرعامل شرکت Messari، فکر می کند این انتقال تا سال ۲۰۲۲ اتفاق نمی افتد.

جدا از مهلت های از دست رفته، احتمالاً فروش اتر توسط هودل کنندگان اولیه نیز باعث کاهش نرخ این ارز دیجیتال شده است. همانطور که توسط الکس سوانویک (Alex Svanevik)، دانشمند داده در شرکت Crypto Land و از بنیان گذاران شرکت D 5 ذکر شده است، آدرسی که قدمت آن به سال ۲۰۱۵ برمی گردد، در چهار ماه گذشته بیش از ۳۰۰،۰۰۰ اتر را به صرافی ها منتقل کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version