سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نگاهی به ۵ مورد از بزرگ‌ترین هک‌های صورت‌گرفته ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹!

در طول سال ۲۰۱۹، تعدادی از صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال هک شدند که در نتیجه این هک ها، میلیون‌ها دلار به سرقت رفت. در این مطلب، ۵ مورد از بزرگ ترین هک هایی را که در ۱۲ ماه گذشته رخ داده است، آورده ایم که در ادامه به آنها می پردازیم.

علی‌رغم شهرت ارزهای دیجیتال به داشتن امنیت بالا (عمدتاً به دلیل برخوردار بودن از فناوری غیرمتمرکز)، صرافی های ارز دیجیتال به لحاظ امنیت آسیب پذیر هستند. بزرگ‌ ترین و شلوغ‌ ترین صرافی‌ ها هنوز هم به شدت متمرکز هستند و به همین دلیل، آنها اغلب مورد هدف هکرها قرار می گیرند. سال ۲۰۱۹ با هک های قابل توجهی همراه بود که در ادامه به ۵ مورد از آنها اشاره می کنیم:

۱٫ هک صرافی کریپتوپیا (Cryptopia)

با شروع سال ۲۰۱۹، اولین هک بزرگ در نیوزلند رخ داد، جایی که “کریپتوپیا” صرافی اصلی این کشور طی اعلامیه‌ای به هک شدن سیستم خود اعتراف کرد. طی این هک، ۲٫۴۴ میلیون دلار ارز دیجیتال اتریوم و ۴۸ میلیون توکن CENNZ از این صرافی سرقت شد که که در آن زمان ۱٫۱۸ میلیون دلار ارزش داشت.

با گذشت نزدیک به یک سال، این حادثه هنوز هم مشکوک است و این صرافی هیچ‌گاه جزئیات بیشتری از چگونگی این هک را افشا نکرد. همچنین علی‌رغم تلاش‌ های صورت گرفته، این صرافی هیچگاه نتوانست زیان کاربران خود را جبران کند و اکنون ورشکست شده است.

ننس، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان به کاربران این امکان را می دهد تا ارز دیجیتال خود را مستقیماً از طریق کارت های اعتباری ویزا و
بایننس ارز دیجیتال

۲٫ هک بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال: بایننس (Binance)

یکی از بزرگ ترین اخبار سال ۲۰۱۹، هک شدن صرافی با‌یننس بود که در ماه می سال جاری رخ داد. این هک که از طریق فیشینگ و بدافزار صورت گرفت، منجر به سرقت ۴۱ میلیون دلار (۷۰۰۰ بیت کوین) شد.

خوشبختانه، پس از این هک با‌یننس به خوبی توانست تمام پول‌ های ازدست رفته را به کاربران خود برگرداند، بدون اینکه عواقب منفی این حمله دامن گیرش شود. قیمت ارز BNB نیز تحت تاثیر این حمله افت نکرد. بایننس علی‌رغم این هک، جایگاه خود را حفظ کرد و همچنان نیز یکی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان است.

۳٫ هک صرافی کاربر پسند بیت ‌هامب (Bithumb)

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی یعنی “بیت ‌هامب” در ماه می سال ۲۰۱۹ یک حمله هکری را تجربه کرد. حمله منجر به سرقت حدود ۱۹ میلیون دلار شد. این هک را می‌توان با سایر هک‌های ذکر شده در این لیست متفاوت دانست، زیرا چند ماه پس از آن مشخص گردید که این نفوذ توسط یکی از اعضای داخلی بیت‌هامب انجام شده است که باعث شد اعتماد کاربران نسبت به صرافی ها متمرکز از دست برود. قابل ذکر است که این هک از محل دارایی‌ های بیت‌ هامب صورت گرفت و خوشبختانه اموال هیچ‌ یک از کاربران به سرقت نرفت.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

۴٫ شکاف کیف پول گیت‌ هاب (GateHub)

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ زمانی که بازار در یک روند صعودی قوی قرار داشت، “گیت ‌هاب” ارائه دهنده کیف پول لجر XRP اعلام کرد که ۱۰ میلیون توکن XRP به سرقت رفته است. طبق این اطلاعیه، هکرها با نفوذ از طریق API این کیف پول موفق به سرقت شده اند.
با این حال، به نظر نمی رسد که نقصی درAPI وجود داشته باشد و تمام توکن های در دسترس کاملاً معتبر بودند. این حمله همچنان مشکوک به نظر می رسد.

۵٫ مرموزترین هک امسال: کوین بین (Coinbene)

سرانجام، مرموزترین هک امسال مربوط به صرافی کوین ‌بین (Coinbene) است. این صرافی در ماه مارس متوجه خروج عجیب و ادامه ‌دار دارایی‌ ها از کیف پول آنلاین خود شد که بسیار مورد توجه تحلیلگران و مشتریان قرار گرفت. نگرانی ‌ها با غیرفعال شدن این صرافی افزایش یافت، که البته این یک امر طبیعی پس از مورد حمله قرار گرفتن صرافی ‌هاست.

این صرافی به کاربران خود اطمینان داد که هیچ اتفاقی نیفتاده است، اگرچه غیر فعال بودن این صرافی حدود یک ماه ادامه یافت. در همین حال، مشخص گردید که بخشی از دارایی ‌های این صرافی گم شده است و سایر اطلاعات مانند حجم دارایی ‌های به سرقت رفته برای همیشه بدون پاسخ ماند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location