سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استفاده از بلاک چین برای تائید اعتبار ماسک‌های KN95 وارده از چین!

در حالی که ایالات متحده همچنان با کمبود ماسک های N95 که برای مبارزه با ویروس مهلک کرونا مورد نیاز است، مبارزه می کند، سازمان غذا و دارو در تاریخ ۳ آوریل اعلام کرد که استفاده از ماسک های KN95 را در این کشور تائید کرده است.

برخلاف ماسک های N95 که توسط انستیتوی ملی ایمنی شغلی و بهداشت آمریکا (FDA) آزمایش و تأیید شده است، اما ماسک های KN95 توسط دولت چین به تائید می رسد. گفتنی است که انستیتوی ملی ایمنی شغلی و بهداشت آمریکا، وظیفه ایجاد ایمنی و بهداشت کارگران آمریکایی به وسیله ی تنظیم کردن و اجرا کردن استانداردها، فراهم کردن تعلیم و تحصیلات، تاسیس شرکت ها و تشویق کردن به پیشگیری های مداوم و پیوسته در کارگاه برای ایمنی و بهداشت را برعهده دارد، اگرچه تفاوت های جزئی بین ماسک های N95 و KN95 وجود دارد، اما نگرانی های روز افزونی در مورد صحت ماسک های KN95 به وجود آمده است.

سخنگوی انستیتوی ملی ایمنی شغلی و بهداشت آمریکا در مقاله اخیر CNN اظهار داشت که ماسک های KN95 به دلیل وجود چالش در تعیین صحت شان در مجوز استفاده اضطراری انستیتوی ملی ایمنی شغلی و بهداشت آمریکا درج نشده اند، چرا که آنها از چین وارد می شوند، منطقه ای که ۸۰ درصد از محصولات تقلبی موجود در جهان را شامل می شود.

دیوید منارد (David Menard)، مدیرعامل و بنیان گذار شرکت Real Items، یک شرکت فناوری که قصد دارد میزان جعل ها را با استفاده از بلاک چین کاهش دهد، در این باره عنوان کرد: پس از اعلام اینکه از ماسک های KN95 در آمریکا استفاده می شود، وی از تولید کنندگان ماسک KN95 در چین خواست تا به آنها توضیح دهد که چگونه از بلاک چین می توان برای اطمینان از صحت محصول استفاده کرد. وی به کوین تلگراف گفت:

من می دانم که امروزه تعدادی از ماسک های KN95 تقلبی تولید می شود. بعد از شنیدن اینکه از این ماسک ها در آمریکا استفاده می شد، من روزانه ۲۴ ساعت می ماندم تا کارخانه ای را در چین راضی دارم که از فناوری Real item برای تضمین اصالت ماسک های KN95 استفاده کند.

در حال حاضر Real Items در حال آزمایش اولیه یک افزونه Shopify است که برای اطمینان از فروش اقلام معتبر به خریداران آنلاین طراحی شده است.  از همین فناوری که از بلاک چین عمومی وی چین بهره می برد نیز اکنون برای ردیابی ماسک های KN95 استفاده می شود تا منبع تولیدکننده آنها شناسایی شود.

طبق گفته منارد، Real Items با Tricol Group همکاری دارد که بخشی از شرکت Tricol Trading است که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان میکرو فیبر در آسیاست. این شرکت مسئول تولید تعدادی از محصولات از جمله ضروریات پزشکی مانند ماسک های KN95 می باشد.

منارد توضیح داد که آیتم های واقعی به طور مستقیم با کارخانه های تولیدی در چین و سیاتل کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که جعبه های ماسک KN95 با یک برچسب حاوی یک کد QR احراز هویت دو عاملی ارسال می شوند. منارد همچنین از این برچسب ها به عنوان NFR یاد می کند که یک رکورد غیرقابل تغییر و شفاف در بلاک چین

جعبه های برچسب زده شده با کدهای QR می توانند پس از ورود توسط خرده فروشان و مراکز بهداشتی و درمانی اسکن شوند تا تأیید کنند که ماسک های KN95 واقعاً از Tricol آمده اند. منارد در ادامه اظهار داشت:

کدهای QR 2FA ما به عنوان یک روش و سیستم برای انتقال دارایی دیجیتال به صورت آفلاین کار می کنند. هنگامی که خرده فروشان یا کارگران یک بسته را دریافت کنند، می توانند با اسکن کد ۲FA QR از طریق تلفن هوشمند، متوجه شوند که محصولات موجود در یک جعبه از یک محل خاص آمده اند.

برای این مورد استفاده خاص، منارد خاطرنشان کرد که Real Items خدمات مدیریتی را به Tricol ارائه می دهد و مجموعه اپلیکیشن ابری خود را تولید می کند که رکوردهای غیرقابل تغییر اعمال شده بر روی بسته بندی را قبل از خروج از Tricol تولید می کند. وی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل رعایت اصول بهداشتی، جای اینکه هر ماسک به طور جداگانه برچسب گذاری شود، تنها جعبه ها بر روی جعبه ها برچسب گذاری صورت می گیرد. وی در ادامه افزود:

ما با استفاده از اپلیکیشن ابری خود، در هر محصول یک الگوی تهیه می کنیم و سپس بر اساس تولید، NFR را تولید می کنیم. چاپگرهای موجود در زنجیره تأمین موجود، ۲FA را به عنوان بخشی از برچسب OEM اعمال می کنند. ما به دلایل بهداشتی به ماسک ها دست نمی زنیم، اما هر کیسه سه تایی دارای اعتبار NFR می باشد تا از اصالت آن اطمینان حاصل شود.

کوری کوسیلنیاک (Corey Koscielniak)، معاون فروش شرکت Tricol Group ، به کوین تلگراف گفت که این شرکت به طور متوسط بیش از ۵ میلیون ماسک KN95 در ماه تولید می کند و به مشتریان خود در سراسر جهان ارسال می کند و اگرچه گروه Tricol دارای کارخانه بزرگی در چین است، وی اظهار داشت که محصولات تولید شده از این کشور باید همیشه مورد بررسی قرار بگیرند تا از اصالت آنها اطمینان حاصل شود. وی ادامه داد:

اغلب اوقات دریافت اطلاعات قابل اعتماد از یک تولیدکننده در چین دشوار است. ممکن است تضمین امنیت شخصی با استفاده از ماسک های KN95 راحت تر باشد، اما این محصول هنوز کمی متفاوت از ماسک های N95 می باشد. در حال حاضر، مسئله بزرگی در مورد مواد اولیه برای ماسک های KN95 در چین وجود دارد و تأمین امنیت آن یک چالش بوده است. به همین ترتیب، ماسک ها نیز گران تر و از نظر کیفیت غیر قابل اعتماد می شوند. “

کوسیلنیاک در ادامه توضیح داد که هنگامی که شرکتی مانند Real Items مستقیماً با یک کارخانه کار می کند اطمینان از ماسک های معتبر KN95 بسیار ساده تر است. وی افزود: “اکنون می توانیم اصالت همه چیز را بر اساس منبع آن مشخص کنیم که این مسئله به مشتری امکان می دهد تا نسبت به محصولات ما احساس بهتری داشته باشد.”

اعتبارسنجی با استفاده از بلاک چین

در حالی که بلاک چین ممکن است به عنوان راه حلی برای اطمینان از صحت ماسک های KN95 به نظر برسد، منارد توضیح داد که به دلیل وجود قوانین مقررات دولتی، مشارکت با سازمان های بزرگ به چالش کشیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که علاقه به بلاک چین از سوی شرکت هایی مانند Tricol Group به وجود آمده است، انستیتوی ملی ایمنی شغلی و بهداشت آمریکا هنوز هم به یک سیستم تأیید نیاز دارد تا نشان دهد که ماسک های KN95 تولید شده در چین واقعاً تأیید شده اند. منارد گفت: “این مسئله در حال حاضر تنها مانع ورود ماست.” به این ترتیب، منارد عنوان کرد که Real Items در حال همکاری با یکی از شرکت های Big Four consulting  است تا به اعتبار استفاده از بلاک چین برای اطمینان از صحت ماسک های KN95 و سایر محصولات کمک کند. وی افزود: “ما هنوز در حال طی کردن مراحل مختلفی هستیم تا این اقدام را بهینه تر و رسمی تر کنیم. “

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location