video thumb

بنیانگذاران یک استارتاپ ICO اعتراف می‌کنند که از شرکت خودشان دزدی می‌کنند!

بنیانگذاران Bidooh، یک شرکت تبلیغاتی دیجیتال بریتانیایی، اعتراف کردند که مالکیت معنوی را از شرکت خود با هدف فروش آن به اشخاص ثالث سرقت می کنند. این شرکت پس از پایان عرضه سکه اولیه ۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸، نرم افزار آنالیز صورت را برای استفاده در تبلیغات ایجاد کرد.

همانطور که پیش از این توسط Prolific North، یک خبرنامه محلی در ایالات متحده منتشر شد، عبدالعلیم و شهزاد موغال (Abdul Alim and Shahzad Mughal)، بنیان گذاران Bidooh به ایجاد یک نسخه از شرکت خود و فروش محصولات Bidooh به اشخاص ثالث متهم شدند. این اتهام به احتمال زیاد برای جلوگیری از تقسیم درآمد با سایر سهامداران Bidooh صورت گرفته است.

در آگوست سال ۲۰۱۹، کارمندان Bidooh فعالیت های مشکوکی را در یک وب سایت به نام Flydooh کشف کردند که معتقدند آنها از مالکیت معنوی سرقت شده از Bidooh استفاده می کردند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۹، Bidooh حکم موقت را به دست آورد که به نمایندگان خود حق می داد شواهدی را که در محل بنیان گذاران پیدا کردند، توقیف کند.

با بررسی شواهد مشخص شد که این زوج از چند ماه قبل اجرای تقلب خود را آغاز کرده اند. آنها برای فروش از طریق شرکت نسخه برداری شده خود با شرکاء و مشتریان موجود Bidooh فعالیت  می کرده اند.

ظاهراً آنها یک سری پیام های توهین آمیز علیه سایر ذینفعان و کارمندان Bidooh رد و بدل کرده اند. پس از ارائه مدارک، به نظر می رسد که این زوج، بحث های بیشتر دادگاه را بیهوده دانسته و به همه ادعاهای علیه خود اعتراف کرده اند.

شرکت Bidooh بعد از انجام یک ICO که به واسطه آن حدود ۳ میلیون دلار جمع آوری کرده بود، توکن خود را در اکتبر ۲۰۱۸ راه اندازی کرد. قرار بود توکن های فروخته شده توسط این شرکت برای پاداش کاربران برای تماشای تبلیغات استفاده شود، الگویی شبیه به پروژه هایی مانند بیسیک اتنشن توکن (BAT). گفتنی است؛ در حالی که ICO نسبتاً موفق بود، اما توکن DOOH هرگز در هیچ صرافی متمرکزی لیست نشد. وب سایت فعلی Bidooh به هیچ عنوان به فناوری بلاک چین یا توکن اشاره نمی کند.

پستی که در ماه ژانویه در ردیت منتشر شد، ادعا می کند که سکوت این پروژه به دلیل اقدامات قانونی علیه این دو بنیان گذار ایجاد شده است. در این اطلاعیه تأکید شده است که “هیچ سوءاستفاده ای از بودجه ها در این کسب و کار وجود ندارد.”

کوین تلگراف برای اطلاعات بیشتر در مورد سرنوشت این توکن، پر و جوهایی را انجام داده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.