video thumb

بسیاری از پروژه‌های بلاک چین مناسب تحقیقات در مینه ویروس کووید ۱۹ هستند!

به دنبال بیماری شیوع ویروس همه گیر کرونا، در اینجا چند پروژه مختلف بلاک چین

از آنجایی که جهان هنوز از تأثیرات ویروس همه گیر کرونا برخوردار می شود، مردم در همه جا تلاش خود را برای پشتیبانی از تلاش برای یافتن واکسن و درمان انجام می دهند. پروژه های بلاک چین در همه جا برای تأمین پول و قدرت محاسباتی در یک تلاش هماهنگ برای تسریع در تحقیقات جمع شده اند.

آنچه برای مبارزه با این ویروس لازم است

جای تعجب ندارد که بشنوید که تحقیق در مورد درمان ها، تمایل به بیماران و تأمین منابع، همه کارهای گران قیمتی هستند. با اضافه شدن فشار همه گیر جهانی که اقتصاد، زنجیره های تأمین و نیروی کار را تهدید می کند، اهداء منابع اضافی در صورت امکان، شاید هرگز ضروری تر نبوده است. پول لازم است تا بسیاری از این سیستم ها کار کنند و متأسفانه حتی با حمایت دولت، اغلب کافی نیستند.

این واقعیت وجود دارد که حتی با وجود سیستم های رایانه ای edge ، محققان هنوز هم می توانند هر ساعت اطلاعات زیادی را پردازش کنند. این منبع با ارزش دیگری است که می توان در سراسر دنیا منتقل کرد، رایانه های شخصی افراد و همچنین بسیاری از موسسات، حاوی مقادیر عظیمی از قدرت محاسباتی هستند که انتظار دارند از آن استفاده شود.

سرانجام، داده ها وجود دارد. برای اطلاع هرچه بیشتر از رفتار و شیوع ویروس، متخصصان پزشکی و پاسخ دهندگان بحران به اطلاعات دقیق نیاز دارند. خوشبختانه، ما در دنیای متفاوتی با پتانسیل ثبت اطلاعات زندگی می کنیم و اکنون پروژه های بیشتری در تلاشند تا چگونگی استفاده از این داده ها را به روش هایی که تهدیدی برای حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد نمی کنند، کشف کنند.

نکته مهم در مورد دنیای بلاک چین این است که بسیاری از بازیکنان مختلف در این عرصه حاضر به اهدای یک یا همه این شکل های پشتیبانی هستند. به همین دلیل ما قصد داریم برخی از بزرگ ترین و بهترین تلاش های فعلی در صنعت دارایی های غیر متمرکز را برای کمک به این بحران جهانی را نشان دهیم. لازم است بدانید، علاوه بر آنچه ما در این مطلب جمع آوری کرده ایم، برنامه ها و بودجه های جدید هر هفته به عنوان ابزاری برای کاهش فشار روی کره زمین ایجاد می شود.

ماینرها قدرت محاسباتی خود را جهت کمک به یافتن یک روش درمانی تغییر مسیر می دهند

برای انجام شبیه سازی های تاشدگی پروتئین که محققان برای جستجوی واکسن و روش های درمانی از آن استفاده می کنند، مقدار زیادی پردازش خام طول می کشد. این چیز جدیدی نیست و تیم پشتیبان Folding@Home سال هاست که به کاربران رایانه ای در سراسر جهان می پردازد تا CPU و GPU را به منظور مبارزه با اختلالات ناتوان کننده جدی اهدا کنند که هنوز هیچ درمانی برای آن پیدا نشده است. بدیهی است، در پی وقایع اخیر، اکنون بیشتر تلاش های آنها بر روی بهبودی ویروس کرونا صورت گرفته است.

در اصل، محققان می توانند با استفاده از توان توزیع شده از هزاران یا میلیون ها رایانه به صورت آنلاین، این شبیه سازی های پیچیده را اجرا کنند که لازم است تا مشخص شود کدام داروها می توانند در برابر این تهدید جدید مؤثر باشند. این کار دشوار است و بخشی از علتی است که واکسن های جدید اغلب می تواند سال ها طول بکشد. اما، هرچه رایانه های بیشتری که در این شبیه سازی ها نقش دارند، سریعتر بتوانند پردازش شوند، این امر باید ما را به سمت درمان های مؤثر سوق دهد. در حقیقت، از زمان شروع این بحران، بسیاری از رایانه های جدید به صورت آنلاین درآمده اند که گزارش شده است که Folding@Home اکنون به طور موثری قدرتمندترین ابر رایانه جهان است!

شگفت آور نیست که ماینرهای ارز دیجیتال، که معمولاً برای تأمین امنیت شبکه های خود و کسب سود از GPU های سطح بالا استفاده می کنند، نیز برای کمک به این جبهه کاملاً مناسب هستند. در حالی که اخیراً NVIDIA فراخوانی را برای علاقه مندان به بازی برای شروع چرخش پلتفرم های خود به سمت مبارزه انجام داده است، ماینرهای GPU برای کمک به در بسیاری از مواقع، مخصوصاً برای انجام عملیات بزرگتر، متعهد هستند.

بزرگ ترین بنگاه اقتصادی که تاکنون این کار را انجام داده است شرکت استخراج اتریوم CoreWeave است که توان محاسباتی حدود ۶۰۰۰ ماینر خود را به پروژه Folding@Home منتقل کرده است. در زمان انتقال، آن ماینرها روزانه بیش از ۳۰۰۰ دلار اتر تولید می کردند، بنابراین هیچ کس نمی تواند بگوید این یک حرکت کوچک است.

متأسفانه، ماینرهای محبوب ASIC که اغلب برای بیت کوین و دارایی های مشابه مورد استفاده قرار می گیرند، بیش از حد خاص به سمت ارزهای دیجیتال طراحی شده اند تا برای تحقیقات تاشدگی مورد استفاده قرار گیرند که بدلیل مقدار زیاد قدرت محاسباتی که می توانند کسب کنند، جای تأسف دارند.

به غیر از ماینرها، کل پروژه ها نیز درگیر این کار شده اند

برای حل این مشکل به چیزی بیش از ماینرهای ارز دیجیتال نیاز خواهد شد و اکنون بسیاری از پروژه های برجسته نیز این امر را بر عهده گرفته اند. برای این منظور، تیم پشت کاردانو به شدت کسانی را که شبکه خود را تأمین می کنند، تشویق کرده است تا قدرت پردازش خود را به سمت پروژه Folding@Home سوق دهند، با این وجود بسیاری از اعضای تیم رهبری با استفاده از سیستم های خود این راه را امتحان می کنند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، داده ستون دیگری در این مبارزه است. داشتن داده های دقیق و جدید برای انواع سطوح پاسخ به شیوع بیماری ضروری است. البته هر وقت صحبت از جمع آوری داده ها می شود، نگرانی های مربوط به حریم شخصی نیز پدیدار می شود. ما می توانیم به انجمن بلاک چین برای پاسخ به هر دو این مشکلات مراجعه کنیم. بنیاد الگورند و پروژه انیگما، نرم افزار ردیابی و ردیابی تماس را راه اندازی کرده اند که از فن آوری بلاک چین استفاده می کنند و برای حفظ ناشناس بودن کاربرانی که داده ارسال می کنند، فعالیت می کنند. هر دو برنامه، هنوز هم جای کار بسیاری دارند، اما به دنبال ارائه پاسخ هایی هستند که مؤثر و اخلاقی باشند.

در مورد پشتیبانی مالی، ریپل در ماه مارس اعلام کرد که می تواند ۱۰۰۰۰۰ دلار کمک مالی به دو صندوق انجام دهد. به همین ترتیب، Gitcoin ، در حال حاضر یک پلتفرم تامین مال، با همکاری تیم اتریوم ۲٫۰ راه اندازی کرده است که ۲۵۰،۰۰۰ دلار کمک مالی به پروژه های تحقیقاتی ارائه خواهد داد.

در ماه ژانویه گذشته، شرکت های بزرگی مانند بایننس و هیوبی در زمانی که ویروس هنوز به طور عمده در داخل چین متمرکز شده بود، برای امدادرسانی کمک می کردند. با افزایش تهدیدها، واکنش صنعت نیز به همین شکل بود. در اواخر ماه مارس، بایننس تلاش های خود را گسترش داد و یک کمپین ۵ میلیون دلاری برای کمک به کشورهایی که در اثر این بیماری با سختی روبرو شده اند، آغاز کرد.

در همین راستا، صرافی ارز دیجیتال محبوب HitBTC اعلام کرده است که برنامه ای را آغاز کرده است که پشتیبانی در قالب توان محاسباتی را برای پروژه های بلاک چین که در تلاش جهانی برای کمک رسانی هستند، فراهم می کند. برای این منظور، آنها قبلاً با CureCoin شریک شده اند که خود پروژه ای است که از ابتکار Folding@Home جدا شد. بدیهی است، تیم CureCoin اکنون بیشترین توجه خود را به سمت این همه گیری سوق داده است.

علاوه بر این، در اواخر ماه آوریل، بیتمکس در وبلاگ خود عنوان کرد که آنها نیز می توانند “صندوق پاسخگویی کووید ۱۹” را تأسیس کنند که ۲٫۵ میلیون دلار به این چهار سازمانی که علیه این بیماری اقدام می کنند، کمک خواهد کرد. به طور خا ، اینها مشارکت های بشردوستانه گیتس، ابتکارعمل تهدید هسته ای – برنامه زیست امنیت ، OpenMined و Our World in Data هستند.

سایر ما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

در حالی که بیشتر افراد فاقد انواع منابعی هستند که در بالا عنوان شد، یکی از ساده ترین راه های مشارکت برای هر فردی، پشتیبانی از پروژه Folding@Home خود است. این در واقع همان کار استخراج ارز دیجیتال نیست که ممکن است سیستم های ضعیف تر نیز به آن نپیوندند. حتی اگر یک لپ تاپ متوسط نیز داشته باشید می توانید کمک کنید اگر از چرخه های GPU استفاده نشده استفاده کنید.

اگر معامله گر هستید، در نظر داشته باشید که بخشی از سود خود را به یک یا چند تیم تحقیقاتی مختلف که در زمینه این بحران کار می کنند، اهدا کنید. شاید شما در خبرگزاری ارز دیجیتال کار کنید؟ پس آخرین و دقیق ترین اطلاعات را در دسترس همسالان و پیروان خود قرار دهید.

ابتدا از خود و عزیزان مراقبت کنید، سطح بهداشت و دوری ای را که توسط مسئولان بهداشت توصیه می شود، حفظ کنید و به سادگی سعی کنید آرام باشید.