سرمایکس
video thumb

بانک DBS به شبکه جهانی بلاک چین پیوست!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک DBS مستقر در سنگاپور برای ایجاد اختلال در روند تسویه حساب اعتبار خود، به شبکه مالی-تجاری بلاک چین کانتور (Contour) پیوسته است.

مطابق گزارشی که توسط خبرنامه کسب و کار “Business Times” منتشر شده است، بانک DBS اولین بانک سنگاپور است که به این شبکه پیوسته است. موسسات بزرگی مانند BNP Paribas ، Bangkok Bank ، ING ، HSBC ، Standard Chartered و Citi Ventures کانتور را راه اندازی کرده اند.

دیجیتالی شدن برای کارایی

DBS مشتاقانه می خواهد فرآیند تسویه اعتبارend-to-end  خود را از طریق راه حل های بلک چین این پلتفرم دیجیتالی کند. هدف این بانک کاهش زمان تسویه حساب، کاهش میزان اسناد و مدارک و ساده کردن روند معاملات است.

کانتور همچنین به مشتریان شرکتی DBS کمک خواهد کرد که مذاکرات قبل از صدور دیجیتال را به صورت آنی بین متقاضیان و ذینفعان انجام دهند و این باعث افزایش صحت اعتبار نامه می شود. ردیابی آنی و ردیابی حسابرسی از تراکنش ها، شفافیت را اضافه کرده و به بی اثر کردن یا رفع اختلافات به طور مؤثر کمک می کند.

درخواست برای بانکداری بدون تماس در میان بحران ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹

کوین تلگراف در ماه مارس گزارش داد که کانتور سال گذشته یک آزمایش موفق از پلتفرم خود انجام داد و در آن ۳۰ میلیون دلار تراکنش اعتبارنامه ثبت کرده بود.

در این سیستم تأمین مالی-تجاری سنتی، بیشتر فرآیندها نیاز به مداخله انسان و مجموعه ای از مستندات دارند. با توجه به بحران کووید ۱۹، اکنون آمادگی برای شکل گیری روند تجارت بدون تماس بسیار مهمتر از همیشه است.

گفتنی است؛ آجی شارما (Ajay Sharma)، رئیس منطقه ای تجارت جهانی و امور مالی دریافتی، HSBC ، پیش از این ادعا کرده بود که “نفوذ بلاک چین در تأمین مالی تجاری بر محدودیت های فیزیکی امروز ما غلبه کرده است.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version