video thumb

ارز دیجیتال چگونه می تواند بهترین شکل پول باشد؟

داستان پتانسیل رمز ارزها همان تاریخ پیشرفت پول است. پول در طول تاریخ بشر اشکال بسیاری به خود گرفته است ، اما در هسته اصلی آن، ابزاری برای توانایی ذخیره و برقراری ارتباط تولید با تقاضای انسان است. به طور خلاصه، تولید انسان ترکیبی از زمان و انرژی ما (کالری) است. زمان به علاوه انرژی برابر است با تولید. بنابراین ، پول نمایانگر وقت و انرژی ما است.

پول یک ایده است. پول یک توافق جمعی است و یک موضوعی است یا ایده ای است که می تواند نمایانگر ارزش تولید انسانی ما باشد. ما برای به دست آوردن کالاها و خدماتی که به تنهایی قادر به انجام یا تولید آن نیستیم، باید راهکاری داشته باشیم. راهکار تجاری تهیه این دسته از کالا و خدمات پرداخت پول است. ما در ازای این کالاها و خدمات ، کالای ذخیره شده خود را با دیگران تجارت می کنیم. “پول یک توهم فرهنگی مشترک است. این یک توهم مشترک است. ” – آندریاس آنتوپولوس [اینترنت پول]

اگرچه تکامل پول کامل نیست ، اما رشد نسبتاً خطی آن داستانی از تکرارهای مختلف آن است. اشکال جدید پول وقتی موفق می شوند که بتوانند نیازهای کاربران خود را بهتر برآورده کنند و این برآورده سازی حاکثری نیاز کاربران بر عهده مسئولان خود پول است. کشف بهترین وسیله برای  این که یک پول را بتوان به عنوان نشانه تجاری پذیرفت یک تلاش تاریخی بود. در این تلاش تاریخی سعی شد تا برای ایجاد تعادل در شش ویژگی اصلی دوام، قابلیت حمل، تقسیم پذیری، یکنواختی، کمیابی و قابل قبول بودن، اقداماتی صورت بگیرد و لزما این شش ویژگی همیشه باید با هم باشد.

برای درک پتانسیل ارز رمزها مشاهده این اهداف بسیار قابل اهمیت است و درک پتانسیل ارزهای دیجیتالی به رعایت این موارد است. هرچه ارز بهتر بتواند این خصوصیات را نشان دهد، سودمندتر است.

ویژگی های پول

کیفیت پول که باعث موفقیت آن می شود از مواردی است که به بهترین نحو منعکس کننده تعامل کاربران آن با پول است. به عبارت ساده ، پول برتر بهترین تجربه کاربری را دارد.

تقسیم پذیری

پول باید بتواند بدون هیچ محدودیتی در درون خود، به عنوان یک واسطه ارزی، برای خریدهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، یک سنگ ارزشمند یا پوست کوچک حیوانات ممکن است برای خریدهای روزمره مانند نان یا شیر مفید باشد. اما هنگام خرید دارایی های بزرگ مانند گاو یا یک خانه یا برای تجارت، میزان قابل توجهی از آن اشیاء ارزشمن لازم است که البته باید میزان آن نیز منطقی و مورد استفاده باشد.

برعکس ، استفاده از شمش های طلا به عنوان پول برای خرید زمین های بزرگ قابل قبول است. با این حال ، استفاده از شمش های طلا به عنوان واسطه مبادله ای برای خرید روزمره، به راحتی کاهش نمی یابد و تقسیم پذیری آن به میزان های کوچک قابل سنجش راحت نیست.

<a href=قیمت بیت کوین بیت کوین" width="800" height="550" />
بیت کوین

دوام

تمام طلایی که تاکنون توسط انسان ها پردازش شده است تا به امروز، وجود دارد. مطمئناً جایی افتاده یا در مکان فراموش شده ای قرار دارند، اما هنوز هم همه وجود دارد. این پشتوانه پول دوام و ثبات دارد اما تمام اجناسی که در مبادله کالا به کالا مورد استفاده قرار می گیرند به زودی از بین می روند.

قابلیت حمل

انسان ها به دور خود حرکت می کنند، این فقط یکی از کارهایی است که ما انجام می دهیم. اگر پولی که در یک منطقه می گیرم توانایی جابجایی در همان منطقه را هم ندارد یا صرفاً به درد حمل و نقل در آن منطقه می خورد ،قابل استفاده نیست، این یک تجربه کاربری بسیار ضعیف است. حمل اسکناس های کاغذی بسیار راحت تر از حمل فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی هستند. بیت ها و بایت ها که دیگر به مراتب اولی راحت تر و امن تر قابلیت جایجایی دارند.

قابلیت انعطاف پذیری

به عبارت ساده ، قابلیت انعطاف پذیری به این معنی است که هر واحد پول با سایر موارد یکسان است. این یک ویژگی مهم پول برای استانداردسازی ارزش در کل اقتصاد است. این مسئله را این گونه در نظر بگیرید، اگر هر واحد دلار ما برای پرداخت هر خرید، ارزش متفاوتی داشت، این مسئله بسیار پیچیده و ناراحت کننده بود. پول باید به عنوان یک شاخص ثابت ارزشی عمل کند و بقبه خدمات و کالاها، ارزش واقعی خود را در سنجش با این شاخص ثابت به دست بیاورند.

کمیابی

بهترین پول، محدودترین پول در یک چرخه اقتصادی است و بهترین پول در جایی قرار دارد که محدوده ایجاد آن بسیار کم باشد و ایجاد بیشتر آن غیرممکن است. هرچه عرضه گردش مالی پول قابل پیش بینی تر باشد، بستر کل اقتصاد قوی تر می شود. هرچه تولید پول بیشتر باشد ارزش آن پول کمتر می شود و اقتصاد ضعیف تر می گردد و بر عکس. امپراتوری ها، ملت ها و دولت ها هنگامی که عرضه پول آنها یا توسط بازیگران داخلی اقتصاد زیاد شود یا بنابر تأثیرات بیرونی، میزان نقدینگی زیادی در جامعه جاری کنند، به سقوط اقتصادی خود نزدیک شده اند.

قابل قبول بودن

آیا شما با زبان قدیم نورسین، اکدی، انگلیسی میانه یا مصر باستان صحبت می کنید؟ به احتمال زیاد نه ، و این به این دلیل است که شبکه های این زبان ها کوچک شده و زبان های پذیرفته شده تر جایگزین شدند. پول، واسطه ارتباطی ای مانند زبان است. سود بری از تأثیر شبکه پذیرش است. هرچه افراد بیشتری با یک زبان مشترک صحبت کنند یا در این موضوعی که درحال بحث هستیم، هر چه افراد بیشتری از ارز مشترک استفاده کنند در نتیجه با افراد بیشتری به راحتی ارتباط برقرار خواهیم کرد و ارزشمندی آن زبان یا پول مشترک بیشتر می شود.

پتانسیل رمز ارزها به عنوان نوعی از پول

پتانسیل رمز ارزها در توانایی آن ها برای کسب مدال قهرمانی در این شش ویژگی است: قابلیت تقسیم، دوام، قابلیت حمل، انعطاف پذیری ، کمبود و قابل قبول بودن. به عنوان مثال از شبکه بیت کوین و رمزنگاری آن می توان صحبت کرد:

  1. تقسیم پذیری: در هر بیت کوین صد میلیون ساتوشی وجود دارد.
  2. دوام: بلاک چین بیت کوین تغییر ناپذیر است.
  3. قابلیت حمل: می توان یک کلید خصوصی برای حافظه خود داشته باشید. بنابراین ، شما می توانید آن را به هر کجا که مایل هستید، منتقل کنید. شاید از روشی مانند لوکی این کار راحت تر باشد. شیوه لوکی یکی از الگوهای کاربردی بهبود حافظه است که در آن از تصویرسازی و حافظه فضایی استفاده می‌شود.

در این شیوه از اطلاعات محیطی آشنا برای فرد برای یادآوری سریع اطلاعات جدید بهره‌گیری می‌شود. شیوه لوکی نام‌های دیگری نظیر سفر حافظه، قصر حافظه ، کاخ حافظه و نیز کاخ ذهنی نیز دارد.

۴- قابلیت انعطاف پذیری: در تئوری، تمام بیت کوین یکسان هستند. با این حال، بیت کوین در سابقه معامله، آدرس های ارسال شده و دریافت شده را در خود حفظ می کند. اخیراً انتقاداتی درباره این واقعیت صورت گرفته است و به نظر می رسد میکسر بیت کوین یک راه حل موقت است.

  1. کمبود: بیست و یک میلیون بیت کوین، تنها میزان بیت کوینی است که در جهان وجود دارد
  2. قابل قبول: این ارز در حال حاضر به عنوان یک ارز دیجیتالی پذیرفته شد در جهان است.

البته بیت کوین

رقابت با ارزهای رمزنگاری به طور معمول به معنای بهبود کمبودهای درک شده بیت کوین و نزدیک شدن به شش ویژگی پول متفاوت است. به عنوان مثال ، بیت کوین  کش و لایت کوین امیدوارند با افزایش سرعت معاملات، ویژگی قابل قبول بودن را تسریع کنند. علاوه بر این، بلاک چینی مانند دش باعث افزایش قابلیت مقبولیت سکه از طریق تمرکز بر روی حریم خصوصی زنجیره ای شده است.