سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

JPMorgan هشدار می‌دهد: ارزهای دیجیتال می‌توانند قدرت ژئوپلیتیکی ایالات‌متحده را به خطر اندازند

تحلیلگران JPMorgan Chase & Co. می گویند: هیچ کشوری که از پتانسیل مختل کننده ارزهای دیجیتال

نویسندگان این گزارش که از جمله آنها عبارتند از: جاش یانگر، رئیس استراتژی کاهش نرخ بهره ایالات متحده جی پی مورگان و مایکل فرلی (Michael Feroli)، اقتصاددان ارشد ایالات متحده، نوشتند:

“این موضوع عمدتاً حول هژمونی دلار آمریکا می چرخد. صدور ارز ذخیره جهانی و ابزاری برای تجارت بین المللی کالاها و خدمات، مزایای بی شماری را به همراه دارد. “

در حالی که تحلیلگران پیش بینی نمی کنند که دلار به زودی وضعیت خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست بدهد، آنها به برخی از پیوندهای ضعیف تر تسلط ارز – از جمله در تسویه حساب معاملات و سیستم پیام رسانی SWIFT – اشاره کردند.

SWIFT به ویژه یکی از اهرم های اصلی در اعمال تحریم ها علیه رژیم ایران، در انطباق با دولت ایالات متحده و به حالت تعلیق درآوردن دسترسی به بانک های ایرانی در سال ۲۰۱۸ بود. این امر باعث ایجاد تنش با بلوک اروپا شد، جایی که وزرای دارایی تلاش کرده بودند و در نهایت هم نتوانستند این شبکه پرداخت برون مرزی را از محدودیت ها معاف کنند. برخی معتقدند تعلیق SWIFT قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

تحلیلگران می گویند، ابتکار عمل ارزهای دیجیتال برای ایالات متحده مهم است

این بانک به ویژه در مورد ایالات متحده تأکید کرد که “ارز دیجیتال، عملی در مدیریت ریسک ژئوپلیتیکی است”. با این حال، مدیریت این ریسک لزوماً مانع از یک مؤلفه ارز دیجیتال نمی شود. تحلیلگران اظهار داشتند:

“ارائه یک راه حل پرداخت برون مرزی ساخته شده بر روی یک دلار دیجیتال، به ویژه اگر به گونه ای طراحی شود که حداقل آسیب را برای ساختار سیستم مالی داخلی داشته باشد، یک سرمایه گذاری بسیار متوسط برای محافظت از ابزاری اساسی برای قدرت پروژه در اقتصاد جهانی است. “

پیش از این کوین تلگراف، نظریات مشابهی را که توسط جودی شلتون (Judy Shelton)، یکی از نامزدهای مورد نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ریاست هیئت مدیره دولت فدرال رزرو ایالات متحده ارائه شده بود، گزارش کرده است.

شلتون از پتانسیل یک دلار دیجیتال در آینده برای کمک به “حفظ تقدم دلار در سراسر جهان” پشتیبانی کرده است و این گزینه ای است که وی معتقد است ایالات متحده مجبور است در مورد آن فکر کند”.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location