video thumb

بدترین بحران در یک قرن اخیر، موجب شکوفایی بیت کوین می‌شود!

اقتصادهای موجود در جهان به دلیل بیماری و بحران همه گیر ویروس کووید ۱۹ در سختی به سر می برند و همین امر، فواید اصلی فناوری غیرمتمرکز و ارز دیجیتال

بیماری همه گیر ویروس کووید ۱۹ اقتصاد کشورها در سراسر جهان را ویران کرده است و هیچ نشانه ای از توقف آن را نشان نمی دهد. واکنش قاطع دولت های جهانی این بوده است که کشورها را در معرض قرنظینه کامل یا جزئی قرار دهند. این مساله به طور قابل ملاحظه ای جان بسیاری از مردم را نجات داده است، اما پیامد اقتصادی آن وحشتناک بوده است. ایالات متحده به تنهایی شاهد رکورد ۳۰ درصدی نرخ بیکاری و افت بی سابقه ۳۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی است. چین، اتحادیه اروپا، ژاپن و انگلیس وضعیت بهتری در این زمینه ندارند.

در چنین وضعیتی، سرمایه گذاران نیز به طور طبیعی عصبی هستند. پس از سقوط گسترده ماه مارس و در میان افزایش بیکاری و ترس، بازار سهام دوباره به بالاترین سطح خود رسیده است -. به نظر می رسد که خیابان های اصلی آمریکا و وال استریت در جهان های موازی زندگی می کنند و نشان می دهند که این بهبود اخیر می تواند کمی بیشتر از یک حباب خطرناک باشد.

هنگامی که فروش گسترده مارس به ارز دیجیتال و بیت کوین (BTC) رسید و موجب شد که قیمت بیت کوین به زیر ۳۶۰۰ دلار برسد، باعث لرزش اعتماد کسانی شد که بیت کوین را یک پناهگاه امن تصورمی کردند. با این حال، در هفته های بعد از آن ، بیت کوین سریعتر از هر دارایی دیگری بهبود یافته است. اگر اوضاع کلان جهانی بدتر شود، ممکن است در کوتاه مدت شاهد فشار رو به پایین قیمت بیت کوین باشیم. در همین حال، چشم انداز بلند مدت بیت کوین نمی تواند صعودی تر باشد. به همین دلیل در اینجا به شما توضیح می دهیم که چرا بدترین بحران در یک قرن اخیر، موجب شکوفایی بیت کوین می شود.

در کنار قرنطینه ها، اقدام دیگری که خصوصاً توسط ملل ثروتمندتر انجام شده است، تزریق پول برای حل مشکل ویروس کروناست. بیش از ۸ تریلیون دلار در سطح جهانی برای مقابله با اثرات این ویروس صرف شده است و ما هنوز در بحران هستیم. پس روشن می شود که ۸ تریلیون دلار حتی برای حل این مشکل کافی نیست. بنابراین، چقدر پول برای ل این مشکل کافی خواهد بود و تا چه اندازه پایدار خواهد بود؟

مواجهه با کاهش تولید ناخالص داخلی، افزایش بیکاری و اینکه بسیاری از کسب و کارها مجبور به توقف فعالیت های خود برای همیشه می شوند، حتی ثروتمندترین کشورها را با وضعیت خطرناکی مواجه می کند.

ریسک ارزهای عمده جهانی که دارای ابر تورم هستند، افزایش می یابد. در حالی که بعید است که ایالات متحده یا انگلیس سناریوهای مشابه کشورهای در حال توسعه مانند ونزوئلا یا آرژانتین را تحمل کنند، چاپ پول بی وقفه حداقل منجر به این می شود که ارزها به یک ذخیره ارزش ضعیف تبدیل شوند، زیرا قدرت خرید آنها از بین می رود و هودل کنندگان در یک بانک، بازده منفی دریافت می کنند.

در شرایط فعلی، بیشتر افراد ممکن است به فکر سرمایه گذاری نباشند، چرا که برای آنها تامین غذا در سفره اهمیت بیشتری دارد. با این حال، سرمایه گذاران ثروتمند و با تجربه، سرانجام شروع به دیدن پتانسیل بیت کوین کردند. پل تودور جونز(Paul Tudor Jones)، سرمایه گذار میلیاردر مشهور اخیراً بیت کوین را به سبد خرید عمومی خود اضافه کرده و آن را “سریع ترین اسب” نامیده است. جونز همچنین توضیح داد که وی، این ارز دیجیتال را به عنوان یک پوشش ریسک در برابر تورمی که که از چاپ پول حاصل می شود، خریداری کرده است. این موضوع، یک پیام قدرتمند را ارسال می کند.

جدا از همبستگی مختصر با بازار سهام در اوایل سال جاری، بیت کوین تا حد زیادی با سایر بازارها بی ارتباط است. مدیران ریسک اهمیت تنوع پرتفوی سرمایه گذاری را به ویژه در مواقعی مانند این درک می کنند و بسیاری از سرمایه گذاران احتمالاً از اقدام تودور جونز پیروی می کنند.

بیت کوین کمیاب تر می شود

رویداد هاوینگ بیت کوین، پاداش استخراج بیت کوین را برای ماینرها کاهش می دهد، به این معنی که برخلاف فیات، عرضه آن پایین می رود. این تضاد کاملاً واضح است که حتی افراد بدبین نیز مجبور به فکر کردن درباره آن هستند یا حداقل ارزش بیت کوین را مورد بررسی قرار می دهند.

به نظر می رسد وضعیت پناهگاه ایمن بودن بیت کوین در حال بازیابی مجدد است، زیرا هدف از آن رسید به سطح ۱۰٫۰۰۰ دلار پس از رویداد هاوینگ است. با وجود واقعه پنجشنبه سیاه و همه این بی ثباتی ها، بیت کوین بهبود چشمگیری را نشان داده است.

صنعت ارز دیجیتال در حال رشد است

علیرغم رکورد بیکاری، استخدام در فضای ارز دیجیتال به ویژه در صرافی هایی مانند کراکن و اوکی اکس در حال افزایش است. جی پی مورگان، بزرگ ترین موسسه مالی ایالات متحده اخیراً اعلام کرده است که حساب های بانکی را برای صرافی های ارز دیجیتال جمینی و کوین بیس باز می کند.

صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال ۱۰ میلیارد دلاری Renaissance Technologies پیشنهاد ارائه قراردادهای آتی نقدی بیت کوین در CME  را تأیید کرده است و Grayscale Investment Trust اخیراً شاهد جریان سرمایه های نهای است که برای خرید بیت کوین تعیین شده اند.

چشم های بیشتری به سمت بیت کوین می چرخد

نه تنها پول هوشمند و دلارهای نهادی شروع به کاهش می کنند بلکه هر روز مردم (شاید برای اولین بار) ارزش پول را زیر سوال می برند. همانطور که بیت کوین همچنان ارزش خود را اثبات می کند و به عنوان یک ضرورت در اوراق بهادار سرمایه گذاران ظاهر می شود، چشم های بیشتری به آن می چرخند. بسیاری از افرادی که در خانه دچار ترس و وحشت شده اند، شروع به جستجوی اطلاعات بیشتری در مورد این ارز دیجیتال می کنند و می فهمند که جایگزینی برای سیستم مالی فعلی دارند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، زمان درخشش جامعه ارز دیجیتال از طریق ارائه محتوای آموزشی با کیفیت بالاست.

بدین منظور، اوکی اکس یک برنامه Beacon را در اواخر ماه جاری راه اندازی کرده است که به طور خاص متناسب با منطقه آسیب دیده اروپاست. این فرصتی برای افراد آسیب دیده از این بحران خواهد بود تا به فضای بلاک چین و ارز دیجیتال بپردازند.

گفتنی است که کووید ۱۹ به خاطر تمام سختی ها و تلفات ناشی از آن، ممکن است بزرگ ترین کاتالیزور برای بیت کوین باشد.