video thumb

افزایش ۲۰۰ درصدی باج‌های ارز دیجیتال درخواست شده توسط مهاجمان

گزارشی از Crypsis Group نشان داد که هکرها به طور قابل توجهی رویکردهای تاکتیکی خود را در حملات باج افزار افزایش داده اند. مطالعه ای که توسط شرکت Crypsis Group صورت گرفته است، نشان می دهد که روند افزایشی در باج های درخواست شده توسط مهاجمان باج افزار از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ خدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

مطابق ۲۰۲۰ Incident Response and Data Breach Report، جای تعجب نیست که مجرمان سایبری در سه سال گذشته ادعای باج های “گزافی” به صورت ارز دیجیتال داشته اند. این شرکت خاطرنشان کرد که میزان متوسط وجوه درخواست شده به عنوان باج حدود ۱۱۵۱۲۳ دلار بوده است.

مهاجمین پیچیده تر می شوند

Crypsis Group می گوید مهاجمان تاکتیک های خود را به باج افزارهای هدفمند سازمانی تغییر می دهند. آنها با استفاده از تاکتیک هایی که به مرور زمان در حال کامل تر شدن هستند، قربانیانی را که می توانند مبلغ بالاتری بپردازند را با دقت انتخاب می کنند.

تاکتیک های حمله توسط جنایتکاران نیز ظاهراً به خوبی سازگار شده است تا بتواند بر استراتژی های دفاعی اتخاذ شده توسط قربانیان غلبه کند.

انواع باج افزارهای محبوب

Crypsis Group اظهار داشت که در سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش انواع باج افزارها مانند Ryuk ، Sodinokibi (یا “Revvil”) و Phobos بودیم و خاطرنشان کرد: این تاکتیک ها “بسیار مؤثر” است.

این گزارش نشان می دهد که باج افزار Ryuk محبوب ترین نوع در سال ۲۰۱۸ بود. هکرها برای آزادسازی کمپین های اسپم / فیشینگ علیه قربانیان، به یک تروجان بانکی موسوم به TrickBot تکیه می کنند.

همچنین گفتنی است که در ۲۵ ماه مه، کوین تلگراف گزارشی از Verizon را ارائه داد که نشان می داد مهاجمان از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تعداد بیشتری از خدمات آموزشی را هدف خود قرار داده اند.