سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آینده یادگیری آنلاین همتا به همتا در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا

بر اساس گزارش های منتشر شده، بیماری همه گیر ویروس کرونا نیاز به ارائه آموزش در زمینه ایده های نوآورانه جدید را آشکار کرده است و بلاک چین

یادگیری همتا به همتا چیست؟

آموزش و پرورش چندین تحول و تغییر را پشت سر می گذارد. این تغییرات در طی چند ماه گذشته توسط همه گیری کووید ۱۹ تسریع شد. با این حال، این ویروس جدید آشکارا مانع ارائه آموزش نمی شود و فقط خواستار شیوه های جدید ارائه و دریافت محتوای یادگیری بود. یکی از این راه ها شامل یادگیری همتا به همتاست که مدتی است که انجام می شود.

در یک کلاس رسمی کلاس، یک مربی مبانی آموزشی را با دانش آموزان به اشتراک می گذارد. در یادگیری همتا به همتا دانش آموزان مبانی آموزشی را با سایر دانش آموزان به اشتراک می گذارند. یادگیری همتا به همتا در مکانها و صنایع گسترش می یابد. لازم به ذکر است که یادگیری همتا به همتا نوعی یادگیری تکمیلی است و به معنای جایگزینی آموزش رسمی نیست.

مزایای یادگیری همتا به همتا

یادگیری همتا به همتا باید برای کسانی که دانش را به اشتراک می گذارند و دریافت می کنند مزایایی ایجاد کند. اگر در یک کلاس رسمی حضور داشته باشند، دانش آموزان باید به همان اندازه که باید یاد بگیرند. همین امر در مورد کارگرانی که مجبور هستند دانش زیادی را که از یک متخصص استخدام شده خارجی کسب کنند نیز صدق می کند. برخی از مزایای این نوع یادگیری عبارتند از:

  • مطالعه ای که توسط Degreed انجام شد، نشان داد که کارکنان ترجیح می دهند به جای نزدیک شدن به رئیس خود، چیزهای جدیدی را از همتایان خود بیاموزند.
  • مربیان همتایان درک می کنند که دانش آموزان هر روز از چه روشی یاد می گیرند. آنها تجربیاتی را که دانش آموزان با آن روبرو هستند می دانند و این باعث می شود که آنها از مربیان یا معلمان خارجی چشم پوشی کنند.

یادگیری همتا به همتا نیز همراه با رشد بخش آموزش آنلاین در حال تغییر است. برخی دانش آموزان ترجیح می دهند به جای خواندن یادداشت های خود، محتوای ویدیویی را تماشا کنند. همین حرف را می توان برای متخصصان جوان که احتمالاً علاقه بیشتری به تماشای پروژه های عملی در پیشبرد مشاغل خود دارند، بیان کرد. پلتفرم های یادگیری همتا به همتا در نظر دارند تا با ارائه محتوای یادگیری گام به گام عملی در قالب فیلم، این فاصله را برطرف کنند.

ظهور بلاک چین در آموزش و پرورش

موارد استفاده بلاک چین در آموزش و پرورش به همان اندازه کاربرد فناوری در امور مالی و پرداخت ها مهم است. برنامه های کاربردی این فناوری در آموزش شامل مدیریت هویت، تأیید مدارک و گواهینامه ها، ذخیره سازی ابری، مدیریت سوابق، محافظت از حقوق دیجیتالی، امنیت و پیگیری کمک های انجام شده به موسسات آموزشی است.

تعداد زیادی از دانشجویان دوره های آنلاین را می گذرانند. بیش از ۶ میلیون آمریکایی کلاس های آنلاین را می گذرانند و منتظر دریافت مدرک هستند. برخی از دانشجویان آنلاین حرفه ای هستند که یا به دنبال تغییر و یا تسریع شغل خود هستند. این تعداد فزاینده دانشجویان آنلاین می توانند به راحتی زمینه را برای مدارک و گواهینامه های تقلبی فراهم کنند. دانشگاه سنت گالن سوئیس برای تأیید صحت مدارک خود، یک پروژه آزمایشی بلاک چین را معرفی کرد. استفاده از چنین سیستمی باعث می شود زمان لازم برای تأیید مدرک از چند روز به فقط چند ثانیه کاهش پیدا کند.

دانش آموزان سوابق زیادی برای نگهداری دارند. این موارد شامل حضور و غیاب، ماژول ها، نمرات و حتی پرداخت هاست. به جای ثبت سوابق در موسسات، می توان آنها را در بلاک چین، جایی که اطلاعات غیرقابل تغییر است، ثبت کرد. دانش آموزان می توانند هر زمان که بخواهند به داده های خود دسترسی پیدا کنند. دانشگاه نیکوزیا در قبرس یک سیستم بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دانشجویان از قبیل نمرات، مدارک و سایر موارد دیگر ایجاد کرده است.

در پایان باید عنوان کرد که بلاک چین هنوز یک فناوری نوظهور است و پتانسیل ها و محدودیت های واقعی آن هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. این فناوری احتمالاً در آینده موارد استفاده بیشتری را در بخش آموزش خواهد داشت. آنچه که تاکنون مشخص است این است که بیماری همه گیر ویروس کرونا نیاز به ایده های نو و خلاقانه را در ارائه آموزش نشان داده است. دانش آموزان به یک روش جدید برای یادگیری نیاز دارند در حالی که کارگران جوان می توانند از پلتفرم های آنلاین برای توسعه مهارت های شغلی خود استفاده کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location