سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پرداخت یک میلیون دلار باج به صورت ارز دیجیتال به هکرها توسط دانشگاه کالیفرنیا!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو پس از مذاکرات ناموفق با یک گروه هکر باج افزار، مبلغ یک میلیون دلار باج به این گروه پرداخته است. این گزارش ها حاکی است؛ دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو طبق گزارشات مبلغ ۱٫۱۴ میلیون دلار باج به صورت ارز دیجیتال را به هکرها پرداخته است.

طبق گزارش CBS San Francisco، کارمندان UCSF IT ابتدا این حادثه امنیتی را کشف کردند و اظهار داشتند که حمله ای که توسط گروه NetWalker آغاز شده است “تعداد محدودی از سرورها را در دانشکده پزشکی تحت تأثیر قرار داده است”.

اگرچه این مناطق توسط کارشناسان شبکه داخلی منزوی شده بودند، اما هکرها سرورها را غیرقابل دستیابی نکردند و موفق شدند این باج افزار را با موفقیت مستقر کنند. در بیانیه منتشر شده توسط دانشگاه کالیفرنیا آمده است:

“داده های رمزگذاری شده برای برخی از کارهای دانشگاهی که ما به عنوان یک دانشگاه در جهت خدمت به منافع عمومی دنبال می کنیم، مهم است. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم تا مبلغی از باج را که تقریباً ۱٫۱۴ میلیون دلار است، به هکرها بپردازیم تا در ازای آن ابزاری برای بازکردن داده های رمزگذاری شده و بازگرداندن داده ها به دست آوریم.”

انجام یک مذاکره بین هکرها و UCSF

بی بی سی نیوز عنوان کرد که مذاکرات پنهانی بین مقامات UCSF و این باند صورت گرفته است، اما با موفقیت به پایان نرسیده است.مقامات این دانشگاه در ابتدا می خواستند تا مبلغ باج درخواستی را به ۷۸۰،۰۰۰ دلار کاهش دهند، اما هکرها این پیشنهاد را رد کردند و اظهار داشتند که اگر مبلغ کاهش یافته را بپذیرند، انگار “آنها هیچ کاری نکرده اند”.

Netwalker سپس هشدار داد که آنها فقط ۱٫۵ میلیون دلار قبول خواهند کرد و “آرام خواهند شد. ساعاتی پس از آن، کارمندان UCSF مراحل ارسال را برای پرداخت این باج پرسیدند و پیشنهاد نهایی ۱،۱۴۰،۸۹۵ دلار را در اختیار آنها قرار دهند که مورد قبول هکرها قرار گرفت.
کارمندان دانشگاه سپس تصمیم گرفتند روز بعد ۱۱۶٫۴ بیت کوین (BTC) را به کیف پول های این گروه باجگیر ارسال کنند و نرم افزار رمزگشایی را دریافت کردند.

وقوع خطرات مرتبط با حوادث باج افزار “بیشتر از همیشه”

برت کالو (Brett Callow)، تحلیلگر تهدید و کارشناس باج افزار در lab Emsisoft در گفتگو با کوین تلگرافدر این باره  اظهار داشت:

“در حالی که نهادهای دولتی و خصوصی در ایالات متحده، اروپا و استرالیا شایع ترین اهداف برای گروه های باج افزار هستند، نهادهای موجود در سایر کشورها نیز غالباً مورد هدف قرار می گیرند و از آنجا که حملات باج افزاری رایج درحال حاضر نشت داده ها می باشد، خطرات مرتبط با این حوادث بیش از هر زمان دیگری هم برای سازمان های هدفمند و هم برای مشتریان و شرکای تجاری آنها مشاهده می شود. “

کالو می افزاید که شرکت ها می توانند با پایبندی به بهترین شیوه های امنیتی مانند قفل کردن RDP، استفاده از احراز هویت چند عاملی در هر کجا که می توان از آن استفاده کرد، احتمال حمله موفقیت آمیز را به حداقل برسانند.”

گفتنی است؛ در اوایل ماه ژوئن، کوین تلگراف گزارش داد که دانشگاه ایالتی میشیگان توسط باند باج افزار NetWalker مورد حمله قرار گرفته است که تهدید می کند سوابق و اسناد مالی دانشجویان را افشا می کند. در آن زمان، مسئولان دانشگاه می گفتند که باج درخواستی را پرداخت نمی کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location