video thumb

حزب کمونیست چین در نظر دارد تا از بلاک چین برای خدمات اجتماعی استفاده کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، چشم انداز استراتژیک پکن استفاده از فناوری بلاک چین، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و ۵G در اصلاحات سیستم کمک های اجتماعی است.

این گزارش ها حاکی است، حزب کمونیست چین، بلاک چین را به عنوان ابزاری اساسی برای نوآوری خدمات اجتماعی در سراسر کشور شناسایی کرده است.

دفتر کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و دفتر کل شورای امور خارجه یک مقاله طولانی صادر کردند که راهنمایی های لازم را در زمینه اصلاح و بهبود سیستم کمک های اجتماعی چین به ادارات منطقه ای ارائه می دهد.

این سند ظاهراً یک رویکرد مردم محور را در نوزدهمین کنگره ملی حزب، همراه با یک استراتژی جامع برای ارائه حمایت های اساسی و خدمات اجتماعی، امدادرسانی اضطراری و توزیع منابع، منعکس می کند.

یک مسئله مهم در این چشم انداز، نقشی است که فن آوری های مدرن و دیجیتالی سازی بازی می کنند، که این حزب در طول این مقاله به آن می پردازد.

در این بخش به مقامات دولتی، شرکت ها، موسسات، سازمان های جمعی محلی و سازمان های اجتماعی پرداخته می شود و از آنها خواسته می شود تا در صورتی که با موانعی در زمینه ارائه پشتیبانی و کمک های اساسی به جوامع محلی مواجه شدند، آن را به مقامات کشوری گزارش دهند.

به همین منظور، این حزب یادآوری می کند که به تدریج در جهت ایجاد اتصال به سراسر کشور و دیجیتالی کردن سیستم های تأمین اجتماعی تلاش می کند. چشم انداز استراتژیک این حزب، استفاده از فناوری بلاک چین، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و ۵G در تامین کمک های اجتماعی است.

این حزب قصد دارد تا به یک سیستم صرافی و اشتراک گذاری داده ملی اعتماد کند و پایگاه داده و مدیریت اطلاعات خود را برای کمک های اجتماعی که توسط ادارات دولتی و سایر سازمان های منطقه ای انجام می شود، بهبود بخشد. ثابت شده است که فناوری بلاک چین و سایر نوآوری ها، سنگ بنای ثابت سیاست های دولت چین هستند.

اخیرا کوین تلگراف گزارش داده است که هوآوی و دولت پکن به طور مشترک یک فهرست راهنمای بلاک چین را به منظور استفاده در سراسر مدیریت شهری ایجاد کرده اند.

پکن انتظار دارد که مردم عادی تبدیل به سهامدار مستقیم این زیرساخت های جدید شوند که فناوری بلاک چین را در چارچوب استراتژیکی یک “شهر هوشمند” ادغام می کنند.

به موازات آن، توسعه دهندگانی که مشغول اجرای پروژه بلاک چین ملی چین یعنی شبکه خدمات بلاک چین هستند، این هفته برنامه های خود را برای ادغام استیبل کوین ها به عنوان وسیله پرداخت خدمات در اکوسیستم بلاک چین شرکتی اعلام کردند.

گفتنی است که اجرای آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین برای تراکنش های خرده فروشی کوچک در پکن و همچنین استان های تیانجین و هبی انجام شده است.