سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا کاربران ارز دیجیتال به حریم خصوصی اهمیت می دهند؟

گزارش های منتشرشده حاکی از آن است که اکثریت قریب به اتفاق تراکنش های ارز دیجیتال

بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال کوین متریکس، ترکیب تراکنش های روزانه سه کوین حریم خصوصی، زی کش (ZEC)، مونرو (XMR) و گرین (GRIN)، فقط معادل ۶ درصد بیت کوین است. بیت کوین، علیرغم اینکه این کوین ها حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهند.

در این گزارش آمده است که “بی تفاوتی کاربران نسبت به حریم خصوصی احتمالاً بزرگ ترین نقص سیستم ترکنش های ناشناس فعلی است.”
“علی رغم پیشرفت های بزرگ فن آوری در حفظ حریم خصوصی ارز دیجیتال، جذب ویژگی های حریم خصوصی کند بوده است.”

علاوه بر این، معامله گران ارز دیجیتال ممکن است از ویژگی های حفظ حریم خصوصی توکن های خود استفاده نکنند. ZEC شامل سیستم های بدون اعتماد دانش صفر که به عنوان zk-SNARK نیز شناخته می شود، اجازه می دهند تا تراکنش ها بدون آشکار کردن هویت کسانی که تراکنش را انجام می دهند یا میزان مبلغی که تراکنش می کنند، انجام شود. اما در این گزارش آمده است که کمتر از ۲ درصد تراکنش های ZEC “کاملاً خصوصی” بوده و از آنها محافظت شده است.

کوین متریکس تخمین می زند که ارزهای دیجیتال به منظور پذیرش انبوه، باید به “ویژگی اصلی حریم خصوصی خود” بازگردند. در غیر این صورت، در این گزارش عنوان شده که، ایده سیستم های تراکنش های ناشناس می تواند به سادگی از بین برود.

اما استفاده از کوین های حفظ حریم خصوصی همیشه به این راحتی نیست. صرافی های استرالیایی با استناد به مقررات دولتی، حذف کوین های حریم خصوصی مانند مونرو را آغاز کرده اند.

افزایش حریم خصوصی بیت کوین از طریق خدماتی مانند CoinJoin ممکن است کلید نجات حریم خصوصی این ارز دیجیتال باشد. CoinJoin ، با ارائه دهندگانی از جمله ارائه دهنده کیف پول Wasabi Wallet و میکسر بیت کوین غیر کاستدی Samourai Wallet یعنیWhirlpool ، فعالیت هایش را افزایش داده است.

لازم به ذکر است که مونرو و گرین نیز هر یک از خصوصیات حریم خصوصی منحصر به فردی دارند. گرین عملیاتی از پروتکل Mimblewimble است که از تراکنش های محرمانه برای ناشناس کردن مبادلات استفاده می کند و از تراکنش های جمع شده برای جلوگیری از ارتباط ورودی و خروجی تراکنش های بومی استفاده می کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location