سرمایکس
video thumb

همه چیز درباره مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io و نماینده آن در ایران

مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه یا به عبارتی، صرافی دیجیتالی CEX.io از سال ۲۰۱۳ در لندن راه اندازی شده است. CEX.io ابتدا توسط با مبادلات بیت کوین و خدمات استخراج ابری برترین ارز رمزپایه فعالیت خود را آغاز کرد. در یک مرحله، این شرکت با استخر استخراج آن، یعنی Ghash.io شناخته می‌شد. Ghash.io یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بر روی شبکه بیت کوین بود.

این استخر استخراج دارای ۴۲ درصد از قدرت استخراج شبکه بیت کوین بود. با این وجود، در ژانویه سال ۲۰۱۵، وب سایت خدمات استخراج خود را بست. پس از آن و تا کنون فقط به عنوان یک مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه فعالیت می‌کند. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io به کاربران اجازه می‌دهد تا بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، بیت کوین گلد، دش، استلار لومنز، و زد کش را با کارت‌های دبیت به صورت فوری و آنی خرید و فروش کنند.

مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io یکی از معروف‌ترین صرافی‌های دیجیتالی است که در حال حاضر فعالیت می‌کنند. یکی از دلایل اولیه شهرت این مرکز، این است که وب سایتش رابطه کاربری ساده و کاربرپسندی را فراهم آورده است. در این پلت‌فرم، حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی مشغول به فعالیت شوند و از آن استفاده کنند. همچنین، مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io دارای سیستم حساب چند سطحی است. این سیستم قابل تنظیم است و این ویژگی، آن را هم برای مبتدیان بازار ارزهای رمزپایه و هم تاجران سازمانی مناسب ساخته است.

مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io پلت‌فرم‌های مختلفی را برای ترید (Trade) ارزهای رمزپایه بر پایه وب سایت، اپلیکیشن تلفن همراه (تحت سیستم عمل اندروید و iOS)، WebSocket و Rest API فراهم آورده است.

صرافی دیجیتالی CEX.io به عنوان یک شرکت مسئولیت محدود خصوصی در لندن انگلستان به ثبت رسیده است. همچنین، این مرکز توسط ICO در انگلستان، و با FinCEN (شبکه مسئول جرایم مالی) در ایالات متحده ثبت شده است. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.IO سیاست‌های KYC (فرایند موسسات مالی مبنی بر “مشتری خود را بشناسید”) و AML (ضد پولشویی) را به کار می‌برد. این امر باعث می‌شود که احراز هویت کاربران CEX.io از سوی این صرافی دیجیتالی الزامی باشد. این احراز هویت با ثبت آدرس ایمیل، شماره تلفن، تنظیم پسورد آغاز می‌شود. پس از آن، هم شماره تلفن و هم آدرس ایمیل باید توسط کاربر تایید شود. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io از یک سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای توسط پیامک یا تماس تلفنی اتوماتیک، یا از طریق یک اپلیکیشن احراز هویت در گوگل استفاده می‌کند.

صرافی دیجیتالی CEX.io، ویزا کارت، مستر کارت یا کارت‌های اعتباری مجازی را مورد پذیرش قرار می‌دهد. زمانی که ثبت نام انجام گرفت و هویت توسط CEX.io تایید شد، کاربران می‌توانند بیت‌کوین یا اتریوم را با استفاده از یک کارت اعتباری یا یک پرداخت بانکی بین‌المللی به صورت آنی خرید کنند. اگر کاربران در اروپا ساکن باشند، می‌توانند از انتقال “سپا” (SEPA) نیز استفاده کنند. سپس به راحتی می‌توانند کارت اعتباری خود را به حساب اضافه کنند. تایید کارت اعتباری به حدود ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد. با این وجود، به محض تکمیل شما می‌توانید بلافاصله بیت کوین و اتریوم را در حساب CEX.io بخرید.

احراز هویت

تایید کارت کاربران نیاز به ثبت و ارسال عکس سلفی کاربر با کارت اعتباری خود دارد. این عکس باید یک تصویر واضح از صورت کاربر و کارت اعتباری مربوطه‌اش را داشته باشد. همچنین، این سلفی باید رنگی و دارای رزولوشن بالا باشد و حجم آن نیز نباید بیش‌تر از ۱۵ مگابایت باشد. کاربران باید آگاه باشند که اگر کیفیت سلفی به اندازه کافی برای جلب رضایت مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io خوب نباشد، آن‌ها تقاضای یک سلفی دیگر می‌کنند.

صرافی دیجیتالی CEX.io همانند دیگر مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه معتبر، هویت کاربران خود را فاش نمی‌کند. با این حال، آن‌ها بیان می‌کنند که شناسه کاربر و اطلاعات کارت اعتباری کاربر برای حداقل ۵ سال پس از حذف حساب ذخیره خواهد ماند.

زمانی که اطلاعات کارت اعتباری ارسال شد، مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io یک شارژ تایید کوچک به منظور تایید کارت کاربران، به کارت اعتباری آن‌ها اعمال می‌کند. کاربران باید همان مقدار شارژ را به صورت دلار به حساب واریز کنند. این شارژ به صورت اتوماتیک بعد از این که تایید صورت گرفت، به حساب کاربر برمی‌گردد.

همچنین، کاربران می‌توانند با انتقال بانکی، پول را انتقال دهند. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io به تازگی دلار آمریکا، یورو، و روبل روسیه را قبول می‌کند. هزینه‌های انتقال بانکی در پرداخت‌های دلار و یورو نرخی ثابت برابر با ده یورو یا دلار است.

مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io چگونگی ارائه خدمات خود را به صورتی واضح و شفاف بیان کرده است. خلاصه‌ای از این شرح به این صورت است:

زمانی که یک ترید وارد می‌شود، CEX.io قیمت آن را محاسبه می‌کند و برای دو دقیقه این قیمت را به صورت ثابت نگه می‌دارد. سپس، کاربران هر مقدار بیت کوین یا اتریوم که می‌خواهند با آن قیمت بخرند را وارد می‌کنند و نشان داده می‌شود که چقدر ارز رمزپایه به آن‌ها تعلق می‌گیرد. زمانی که کاربران دکمه فروش یا خرید را می‌زنند، سیستم CEX.io حساب کاربر را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که کاربر دارای بودجه کافی برای انجام تراکنش می‌باشد.

به محض کامل شدن این فرایند، مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io تراکنش را کامل می‌کند. در این هنگام مشخص می‌شود که سفارش با همان شرایطی که توافق شده، انجام گرفته است. بنابراین، حتی اگر بازار افول کند، تراکنش هم با نرخی مطلوب‌تر ادامه پیدا می‌کند. با این وجود، اگر نرخ ارز رمزپایه در یک دوره‌ی حائل بالا رود، به دلیل این که با نرخ وارد شده در ترید متفاوت است، تراکنش نیز اجرا نخواهد شد و کاربر از آن مطلع می‌شود.

CEX.io - همه چیز درباره این مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه و نماینده آن در ایران: ماینینگ کوین

هزینه‌های مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io، شامل ۳٫۵ درصد به علاوه ۰٫۲۵ دلار یا ۰٫۲ یورو برای سپرده‌های کارت اعتباری حساب‌های کاربران است. خریدهای کارت اعتباری باید بلافاصله زمانی که کارت تصدیق شد، پردازش شوند. بعضی از کاربران شکایت کرده‌اند که این هزینه‌های اضافی به نوعی هزینه‌های پنهان به حساب می‌آیند.

با این حال، CEX.io بیان کرده است که دلیل این حق‌العمل این است که آن‌ها قادر باشند سفارشات را برآورده کنند، چرا که آن‌ها بر مبنایی متفاوت از بیش‌تر مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه کار می‌کنند. با این مبنای متفاوت، آن‌ها با نرخی بسیار مطلوب و بدون هیچ انتظار و درنگی سفارشات را برآورده می‌کنند.

مزیت این نوع این است که کاربران مطمئن می‌شوند که آن‌ها آن چه که درباره آن توافق کرده‌اند را بلافاصله دریافت می‌کنند. این در حالی است که دیگر مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه، همانند “بیت استمپ”، کاربران را ملزم می‌کنند تا زمانی که یک فروشنده تمایل به فروش ارز رمزپایه مورد درخواست خریدار با قیمت تقاضا شده دارد، صبر کنند.

علاوه بر این، مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io، هفت درصد هزینه خدمات را دریافت می‌کند که در قیمت ارز رمزپایه عرضه شده روی پلت‌فرم این مرکز لحاظ شده است. با این حال، این هزینه خدماتی تنها زمانی که کاربران مستقیماً از CEX.io خرید می‌کنند، اعمال می‌شود. اگر یک کاربر از خدمات ترید استفاده کند، هزینه‌ها نیز متفاوت خواهد بود. هزینه پایه برای ترید انجام شده در پلت‌فرم CEX.io از فقط ۰٫۲ درصد شروع می‌شود. با این حال، هزینه‌های بالاتر در صورت استفاده از کارت‌های دبیت یا اعتباری یا برداشت از حساب‌های بانکی نیز وجود دارد.

مفسران تخمین زده‌اند که نرخ‌های مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io در محدوده‌ی میانگین نرخ بازار قرار دارد و در مقایسه با دیگر مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه دارای قیمتی مناسب و منطقی است.

حداقل میزان خرید برای بیت کوین برابر با ۰٫۰۱ بیت کوین و حداکثر آن هم ۱۰ بیت کوین است. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io به کاربران محدوده‌ای از حساب‌های متفاوت را پیشنهاد می‌دهد که هر کدام از آن‌ها دارای محدوده متفاوتی در تراکنش می‌باشند. به‌روزرسانی‌ها یک فرایند طولانی دارند اما خریدهای بعدی با حساب‌های تایید شده از سرعت بالایی برخوردار خواهند بود.

انواع حساب‌های مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io

انواع حساب‌ها به صورت زیر است:

حساب پایه: کاربران با حساب‌های پایه می‌توانند تا سقف ۵۰۰ دلار بیت کوین یا اتریوم در روز خریداری کنند. محدودیت این مقدار در ماه به دو هزار دلار خواهد رسید. به منظور به دست آوردن یک حساب پایه، یک کپی از کارت شناسایی مورد نیاز است.

حساب تایید شده: دارندگان حساب‌های تایید شده می توانند تا سقف ۱۰.۰۰۰ بیت کوین یا اتریوم در روز خریداری کنند. محدودیت این مقدار در ماه به نیز به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. به منظور تبدیل شدن به یک حساب تایید شده، کاربران باید یک کارت ملی رسمی به همراه اطلاعات شخصی همانند مدارک دولتی تایید محل سکونت را ارائه دهند.

حساب‌های شرکتی و تایید شده: دارندگان این حساب‌ها هیچ محدودیتی در خرید و فروش بیت کوین یا اتریوم ندارند.

برداشت از حساب

از نقطه نظر برداشت از حساب، CEX.io یکی از معدود صرافی‌های دیجیتالی است که به کاربران اجازه می‌دهد پول نقد را به کارت اعتباری یا دبیت خود انتقال دهند. محدودیت برداشت از حساب برابر با ۲ هزار یورو (یا معادل آن با دیگر ارزهای سنتی) در روز برای یک کارت است. حداکثر این برداشت هم ۵۰ هزار یورو در ماه می‌باشد. این محدودیت برای تمام سیستم‌های پرداخت ویزا کارت و مسترکارت قابل دسترسی است. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io هزینه‌ای با نرخ ثابتی برابر با ۳٫۸ دلار یا ۲٫۹ دهم یورو را برای برداشت و انتقال به حساب کارت اعتباری در نظر گرفته است ( به علاوه مقدار ۱٫۲ درصد برای برداشت با مستر کارت).

برای برداشت با حساب بانکی، این کار تقریباً گران است و دارای نرخ ثابتی برابر با ۵۰ دلار برای هر انتقال بانکی می‌باشد. برای مشتریان تایید شده، صرافی دیجیتال CEX.IO به کاربران فرصتی برای برداشت از حساب را با استفاده از “کریپتو کپیتال” (Crypto Capital) می‌دهد. کریپتو کپیتال نوعی خدمات بانک‌داری خصوصی ارزهای سنتی مبتنی بر بلاک چین است. برداشت از حساب با استفاده از کریپتو کپیتال، تنها یک درصد هزینه ‌دارد. به این ترتیب، کریپتو کپیتال ارزان‌ترین نرخ برداشت از حساب را دارد که توسط CEX.io عرضه شده است.

CEX.io - همه چیز درباره این مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه و نماینده آن در ایران: ماینینگ کوین

مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io از ذخیره سازی ابری آنلاین برای ذخیره سرمایه‌ها و اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. این پلت‌فرم یک احراز هویت دو عاملی را ارائه می‌دهد تا از تحت حفاظت بودن حساب اطمینان حاصل شود. این کار ممکن است برای بعضی از کاربران کمی زحمت به وجود آورد، اما امنیت حساب را تضمین می‌کند.

صرافی دیجیتالی CEX.io در بیش‌تر کشورهای دنیا فعالیت دارد. البته کشورهایی استثا می‌باشند که به ترتیب زیر است:

کشورهایی که در ادامه آورده می‌شوند، از خرید با کارت اعتباری محرومند: ایسلند، ویتنام، افغانستان، بحرین، عراق، کویت، الجزایر، لبنان، لیبی، نیجریه، عمان، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، فلسطین و یمن

کشورهای که در ادامه آورده می‌شوند، از خرید توسط انتقال بانکی محرومند: افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، ساحل عاج، اتیوپی، اریتره، گینه بیسائو، عراق، کنیا، لیبریا، لیبی، سومالی، گینه، سائوتومه و پرینسیپ، سودان، سوریه، تونس، ترکیه، ویتنام، یمن و زیمباوه

مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io در ۲۴ ایالت آمریکا به ثبت رسیده است. با این وجود، برخی ایالت‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد: آلاباما، آلاسکا، آریزونا، آرکانزاس، کلرادو، فلوریدا، جورجیا، گوام، آیداهو، آیوا، کانزاس، لوئیزیانا، مریلند، میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، نبراسکا، نیو همپشایر، نیوجرسی، کارولینای شمالی، داکوتای شمالی، اوهایو، ارگون، تنسی، تگزاس، جزایر، جزایر ویرجین ایالات متحده، ویرجینیا، واشنگتون و ورمونت

مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io پشتیبانی خوبی را از مشتریان خود به عمل می‌آورد که این یک نقطه قوت از در مقایسه با برخی مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه به حساب می‌آید. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io از مشتریانش از طریق ایمیل و بخش کامل و دقیق سوالات متداول (FAQ) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این صرافی دیجیتالی به صورت آنلاین هم بسیار پاسخگو است و به نقدها، نظرات و سوالات به صورت آنلاین پاسخ می‌دهد.

CEX.io - همه چیز درباره این مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه و نماینده آن در ایران: ماینینگ کوین

ماینینگ کوین به تازگی به عنوان نماینده رسمی مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io قراردادی به ثبت رسانده است. به این ترتیب، هموطنان عزیز ما نیز می‌توانند از خدمات این صرافی دیجیتالی بهره‌مند شوند. با این اتفاق، دیگر نیازی به دسترسی به حساب‌های مستر کارت و ویزا کارت نخواهد بود. ایرانیان با در اختیار داشتن کارت‌های شتابی، به زودی می‌توانند خرید و فروش ارزهای رمزپایه را از طریق سایت ماینینگ کوین در پلت‌فرم مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io انجام دهند. همچنین، مراحل احراز هویت نیز با مدارک رسمی ایران قابل انجام خواهد بود. البته، در ابتدا کاربران ایرانی به معاملات بیت کوین، اتریوم، ریپل و بیت کوین کش خواهند پرداخت. در آینده‌ای نزدیک هم معاملات دیگر ارزهای رمزپایه در دسترس خواهد بود. حسن بزرگ این معاملات، آنی، اتوماتیک و آنلاین بودن آن است.

یکی دیگر از امکانات ویژه‌ای که ماینینگ کوین از طریق نمایندگی مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه CEX.io برای کاربران خود فراهم خواهد آورد، خدمات آنی انتقال وجه است. این کار به این صورت است که شما می‌توانید از طریق بیت کوین که در سایت خریداری می‌کنید -یا از قبل دارید- مبلغ مورد نظر را به صورت ارز سنتی (دلار و یورو) به حساب فرد مورد نظرتان انتقال دهید. این امر در شروع کار برای انتقال وجه به ایالات متحده قابل انجام است. این قول را به شما می‌دهیم که در آینده‌ای نزدیک، این خدمات انتقال وجه برای اروپا نیز فراهم شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version