سرمایکس
video thumb

آیا نگه‌دارندگان بیت کوین برای گاو بازی بعدی آماده‌اند؟

در این نوشته سعی داریم تاریخچه رکودهای بیت کوین را بررسی کنیم. در آخرین رکود بیتکوین، سرمایه گذاران معتقد بودند که روزهای آخر عمر این ارز رمزپایه نزدیک است. روزهایی رسید که نگه‌دارندگان و سرمایه گذاران بیت کوین دغدغه‌ها و ترس‌هایشان را بیان می‌کردند. این اتفاق خود نشان‌دهنده این است که بازار ارزهای رمزپایه ممکن است با یک رکود جدی‌تر دیگر مواجه شود. علت این امر هم هجوم تقاضا برای فروش است. با ارزجو از هر آن چه که در زمینه ارزهای رمزپایه نیاز دارید، مطلع شوید.

در حالی که آخرین رکود بسیار دردناک بود بهتر است که یک قدم به عقب برگردیم و به تاریخچه رکودهای قبلی بیت کوین در گذشته بپردازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. بیت کوین ، بارها و بارها در چند سال گذشته دچار رکود شده است؛ اما آخرین رکود آن در مقایسه با تاریخچه رکودهای بیت کوین

به منظور مقایسه رکود اخیر بیت کوین با دیگر رکودهای موجود در تاریخچه بیت کوین، در تصویری این موارد را به شما نشان می‌دهیم. این تصویر به طور مشخص، نشان دهنده ۱۲ مرتبه‌ای است که برترین ارز رمزپایه بازار به رکود قیمت در فروش خود رسیده است.

هر بخش تصویر نشان دهنده دوره زمانی خاصی است که در آن قیمت بیت کوین با افت شدید قیمت فروش زیادی قرار گرفته است. این تصویر با استفاده از اطلاعات “بیت استمپ” تهیه شده است و نسبت قیمت بیت کوین به دلار را نشان می‌دهد. به کمک یک فلش آبی، درصد ارزش از دست رفته در هر دوره رکود قیمت بیتکوین برجسته شده است.. در نهایت، طول هر دوره رکود نیز با بیان تعداد روزهایی که این به اصطلاح “اصلاح” یا رکود باقی مانده است، ارزیابی می‌شود.

تاریخچه رکودهای بیت کوین و بررسی آن: آیا نگه‌دارندگان بیت کوین برای گاو بازی بعدی آماده‌اند؟

با دیدن این تصویر به وضوح مشخص می‌شود که این اولین افت شدید قیمت بیت کوین نبوده است. برترین ارز رمزپایه تاریخچه ای چشمگیر از رکود قیمت در عمر نسبتا کوتاه خود دارد. با این وجود، هر بار توانسته است بقای خود را حفظ کند و حتی پر قدرت‌تر از گذشته شود.

در ۱۳ مورد رکودی که در تاریخچه بیت کوین از سال ۲۰۱۲ تا به امروز دیده شده است، هر بار این افت قیمت بیش از ۳۰ درصد بوده است. آخرین اصلاح قیمت برترین ارز رمزپایه از هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۷ شروع شد. این افت قیمت تا جایی پیش رفت که در ششم فوریه سال ۲۰۱۸، یعنی در عرض ۴۸ روز، ۷۰ درصد از ارزش بیتکوین از دست رفت.

شاید در نظر اول، ۷۰ درصد افت قیمت، نابود کننده بیت کوین به نظر برسد. با این وجود، زمانی که به تاریخچه رکودهای بیت کوین می‌نگریم، متوجه می‌شویم که این یکی، بدترین افت قیمت بیت کوین نبوده است. بیتکوین، پیش از این دو بار با سقوط قیمت بیش از ۸۰ درصدی نیز مواجه شده است. بنابراین، هرچند که افت قیمت ۷۰ درصدی در بازارهای دیگر شاید ناامید کننده باشد، اما برای بیت کوین چندان غیر عادی به نظر نمی‌رسد.

اگر شما به دوره زمانی بین دهم آوریل ۲۰۱۳ و دوازدهم آوریل ۲۰۱۳ نگاهی بیاندازید، متوجه ضرر ۸۳ درصدی در ارزش آن در دوره‌ی کوتاه سه روزه می‌شوید. این جا صحبت درباره نوعی هراس واقعی است. تصور از دست دادن ۸۳ درصد سرمایه در طی ۳ روز، حقیقتا وحشتناک می‌نماید. هدف این بحث این است که مشخص شود رکودها در بازار ارز رمزپایه به نسبت متداول شده‌اند و این به دلیل نوسانات سریع آن است. بازگشت به اطلاعات و حقایق زمانی، برای کنترل احساسات و هیجانات در امر سرمایه گذاری و کسب و کار بسیار اهمیت دارد.

گذشته از درصد افت قیمت، طول دوره زمانی رکود هم در تاریخچه بیت کوین باید بررسی شود. کوتاه‌ترین آن‌ها یک روز بوده است که در نوامبر سال ۲۰۱۳ رخ داد. در این یک روز، بیت کوین ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داد. از سوی دیگر، افت قیمت دوره اخیر، از نظر زمان نیز دومین رتبه را دارد. در فاصله ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۵، بیت کوین طی ۴۱۱ روز رکود، ۸۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. این مورد، هم از نظر زمان و هم از نظر افت ارزش، بدترین رکورد ثبت شده در تاریخچه بیتکوین است.

ترس از سرکوب و ممنوعیت توسط ایجاد قوانین و مقررات، دلیل اصلی آخرین رکود بیت کوین است، اما این نشان می‌دهد که ترس از قوانین برای از بین بردن بازار ارز رمزپایه بیش از حد بوده است. در نهایت ارز رمزپایه هنوز مفهومی نسبتاً جدید است که پستی و بلندی‌های خاص خود را دارد. با این وجود، این مفهوم توانسته است خود را زنده نگه دارد. خودتان را برای گاو بازی بعدی آماده کرده‌اید؟

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version