video thumb

بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی مشتقات از Huobi و OKEx پیشی می‌گیرد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که حجم تراکنش های صرافی مشتقات بایننس که کاهش یافته بود، در یک روز به بالاترین حجم سالانه خود رسید. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت داده CryptoCompare مستقر در انگلستان، بایننس از هیوبی و اوکی اکس پیشی گرفته است و با ۱۶۴٫۸ میلیارد دلار در ماه، بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال مشتقات از نظر حجم معاملات است.

CryptoCompare حجم معاملات صرافی های برتر را بررسی کرد و دریافت که بایننس حدود ۸ میلیارد دلار نسبت به نزدیک ترین رقبای خود یعنی هیوبی با ۱۵۶٫۳ میلیارد دلار و اوکی اکس با ۱۵۵٫۷ میلیارد دلار، حجم بیشتری را در اختیار داشته است. بیتمکس با حجم ماهانه ۵۶٫۴ میلیارد دلار برای ماه سپتامبر در مکان چهارم قرار گرفت.

این ارقام نشان می دهد که بیتمکس حتی قبل از اینکه رهبران آن به دلیل جلوگیری از پولشویی و اجبار استعفا دهند، دچار مشکل شده بود. این صرافی بیشترین کاهش ماهانه را با ۳۰٫۷ درصد کاهش مشاهده کرد.

هیوبی، اوکی اکس و بایننس حدود ۹۰ درصد از حجم مشتقات سپتامبر بی را تشکیل می دهند. CryptoCompare گزارش داد که FTX تنها صرافی مشتقات است که با افزایش ۱۲ درصدی در ماه سپتامبر و با ۲۳٫۸۹ میلیارد دلار معامله، افزایش حجم معاملات را تجربه کرده است.

این گزارش حاکی از آن است که حجم معاملات روزانه صرافی های مشتقات در ۳ سپتامبر با ۲۷٫۶ میلیارد دلار معامله به بالاترین میزان سالانه رسیده است. بالاترین رقم قبلی در سال ۲۰۲۰ در ۲۷ جولای و جدود ۲۷٫۱ میلیارد دلار بود.

حجم معاملات اختیار سازمانی در پلتفرم قانون گذاری شده CME با رشد ۷۹٫۴ درصد از ارقام ماه آگوست به حجم ماهانه ۴۸۷۲ قرارداد رسید. CryptoCompare گزارش داد که حجم قراردادهای آتی CME Bitcoin (BTC) ثابت باقی مانده است و در مقایسه با ۲۰۳،۸۶۷ قرارداد معامله شده در ماه آگوست، تنها ۱ درصد کاهش یافته است.