سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شورای مشورتی شریعت SC مالزی “پتانسیل بزرگ” ارز دیجیتال را ستایش می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که رئیس شورای مشورتی شریعت در مالزی از “پتانسیل بزرگ” ارز دیجیتال تعریف و تمجید کرده است. بر اساس این گزارش ها، تنها سه ماه پس از اتخاذ یک تصمیم مهم مبنی بر مجاز بودن تجارت دارایی های دیجیتال طبق قوانین اسلامی، دانشمندان علوم دینی در مالزی عنوان کردند که ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری صعودی به نظر می رسد.

The Malaysian Reserve گزارش داد که دکتر مود داود باکار (Modh Daud Bakar)، رئیس شورای مشورتی شریعت کمیسیون اوراق بهادار مالزی (SC) گفت که ارز دیجیتال از پتانسیل بالایی برخوردار است اما پذیرش آن در این کشور با چالش هایی از جمله عدم درک این کلاس دارایی مواجه است.

وی در کنفرانس SCxSC Fintech 2020 در کوالالامپور عنوان کرد که تنها ۲ درصد از مالزیایی ها در مورد ارزهای دیجیتال اطلاعاتی دارند. باکار اظهار داشت: از آنجا که ارز دیجیتال طبق قوانین دینی قانونی محسوب نمی شود، می توان آن را به عنوان یک کالا در نظر گرفت، مشروط بر اینکه پشتوانه ” ribawi items” نباشد – موادی که باید به اندازه مساوی مانند طلا و نقره مبادله شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: “این یک وسیله مبادله است و ما نمی توانیم مانع استفاده مردم از کالاها به عنوان وسیله مبادله شویم. ارز دیجیتال به خوبی خرید بلیط الکترونیکی یا کالاهای موجود در بازار است.”

باکار عنوان کرد: “[پذیرش دارایی های دیجیتال] می تواند توجه بسیاری از مناطق در مالزی را به خود جلب کند، چرا که در آنجا ارز دیجیتال می تواند به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری قلمداد شود که مردم می توانند آن را خریداری کرده و نگهداری کنند.” “پتانسیل این ارز به همان اندازه که با رشد اقتصادی دیجیتال جهان همراه است، بسیار زیاد است.”

این سوال که آیا ارز دیجیتال طبق اسلام مجاز است یا نه، هنوز در حال بحث است، اما در سال ۲۰۱۸ مشاور یک شرکت اندونزیایی فین تک اعلام کرد که بیت کوین طبق قوانین شرع “به طور کلی مجاز” است. قبل از این حکم، متیو مارتین (Matthew Martin)، مدیرعامل این شرکت به کوین تلگراف گفته بود که ارز دیجیتال طبق قوانین اسلامی بیشتر از فیات مجاز است، زیرا مبتنی بر اثبات کار است.

لازم به ذکر است که شوراهای مشورتی شریعت معمولاً مرجعی هستند که بر اجرای قوانین اسلامی در عملکرد نهادهای مالی اسلامی نظارت می کنند. در ماه جولای، شورای مالزی اعلام کرد که تجارت دارایی های دیجیتال طبق قانون شریعت مجاز است.

باکار اظهار داشت: “چنین چیزی فرصت ها را برای استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک کالا یا سرمایه گذاری در یک شرکت فراهم کرده است.”

گفتنی است؛ از آنجا که بیش از ۶۰ درصد مردم این کشور دین اسلام را پذیرفته اند، شرکت های ارز دیجیتال این فرصت را دارند که از معامله گران مسلمان بیشتری در فضای دارایی های دیجیتال استقبال کنند. این کشور در حال حاضر دارای سه صرافی مجاز از جمله Luno Malaysia ، Tokenize Malaysiaو Sinegy Technologies می باشد. بایننس در حال حاضر مجوز فعالیت در این کشور را ندارد، اما از رینگیت مالزی پشتیبانی می کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location