video thumb

اولین حمله باج‌ افزاری در انتخابات ۲۰۲۰ به زیرساخت‌های رای‌گیری در جورجیا آسیب رساند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک حمله باج افزاری با هدف قرار دادن سیستم های دولتی هال کانتی (Hall County) جورجیا بر زیرساخت های اصلی رای گیری نیز تأثیر گذاشته است.

مقامات محلی در ابتدا جزئیات مربوط به حمله تاریخ ۷ اکتبر را منتشر کردند و اظهار داشتند که “سیستم های مهم در شبکه های دولت هال کانتی” تحت تأثیر قرار گرفته اند. امروز، CNN گزارش داد که این حادثه “ممکن است اولین حمله باج افزاری باشد که به زیرساخت های انتخابات ضربه زده است.”

به گفته کتی کراملی (Katie Crumley)، سخنگوی هالی کانتی پایگاه داده امضای رأی دهندگان و نقشه حوزه رأی دهی به شدت تحت تأثیر حمله قرار گرفت. با این حال، کرملی خاطرنشان کرد که این شهرستان در حال بازگرداندن سیستم های آسیب دیده است. وی در ادامه اظهار داشت:

“روند رای گیری برای شهروندان ما به دلیل مشکلات شبکه تحت تأثیر قرار نگرفته است.”

اعتقاد بر این نیست که مهاجمان سیستم های رأی دهی هال کانتی را به طور خاص هدف قرار داده اند، زیرا بسیاری از خدمات هالی کانتی از جمله تلفن و ایمیل نیز مختل شده است.

برت کالو (Brett Callow)، از شرکت امنیت سایبری Emsisoft در گفتگو با کوین تلگراف خاطرنشان کرد که نهادهای دولت محلی ایالات متحده تقریباً ۳ بار در هفته قربانی حملات باج افزارها با نرخ شده اند.

اما کالو معتقد است که تا پیش از روز انتخابات حوادث بیشتری را که بر سیستم های رأی دهی تأثیر می گذارند، مشاهده خواهیم کرد و این تأثیر فراتر از آسیب فنی است. وی همچنین اظهار داشت:

“همچنین یک خطر بسیار واقعی وجود دارد که ممکن است اعتماد رای دهندگان را به یکپارچگی آرا متزلزل کند، به خصوص که اعتماد به آن ممکن است بسیار ناچیز باشد.”

نگرانی ها در مورد تهدیدهای باج افزار ممکن است برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برای هفته ها افزایش پیدا کند، شرکت امنیتی NTT ماه گذشته هشدار داد که ممکن است بازیگران جنایی به شبکه های اصلی دولت نفوذ کرده باشند و منتظر ایجاد خرابی در نزدیکی انتخابات باشند.

کالو در ادامه عنوان کرد که مجرمان علاقه مند به کسب حداکثر لوریج هستند. “چه زمانی بهتری از حال حاضر برای اخاذی از دولت وجود دارد؟