سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

CZ می گوید ارز دیجیتال بانک مرکزی می تواند بیت کوین را “تهدید” کند

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ، مدیرعامل بایننس نظرات خود را در مورد ارزهای دیجیتال

چانگ پنگ ژائو، مدیر اجرایی صرافی بایننس بر این باور است که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی که به اندازه کافی خوب طراحی شده باشد، می تواند تهدیدی برای بیت کوین باشد.

در یک مصاحبه ویدیویی با جف رابرتز (Jeff Roberts)، نویسنده ارشد Fortune از ژائو سال شد که چگونه ابتکار دیجیتال یوان دیجیتال بانک مردم چین بر صنعت ارز دیجیتال تأثیر می گذارد.

ژائو پاسخ داد که هر بلاک چین یا ارز دیجیتال برای صنعت کاملاً مفید خواهد بود، زیرا دارایی های دیجیتال را قانونی می کند و باعث افزایش آگاهی می شود. وی افزود که اگرچه در حال حاضر برای راه اندازی یک رقابت بین کشورهای بزرگ وجود دارد، اما بیشتر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در ابتدا محدودتر خواهند بود اما با گذشت زمان تکامل می یابند.

وقتی از ژائو درمورد تهدید شدن بیت کوین سوال شد، وی پاسخ داد که تعداد کمی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی همان آزادی بیت کوین را دارند و بسیار متمرکز و کنترل می شوند. با این حال، وی هشدار داد:

“اگر دولتی وجود داشته باشد که ارز دیجیتال دیگری را ارائه دهد که نسبت به بیت کوین، بازتر و آزادتر باشد، محدودیت های کمتری نسبت به بیت کوین داشته باشد و استفاده از آن سریعتر و ارزان تر باشد ممکن است که بیت کوین را تهدید کند. اما این برای صنعت خوب است، چیزی بهتر از بیت کوین وجود دارد و جایگزین آن می شود. “

وی در ادامه افزود که این کار بدی نیست، زیرا شبیه زبان وب HTML5 است که جایگزین HTML4 می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بایننس قصد راه اندازی یک استیبل کوین مبتنی بر یوان را برای تکمیل استیبل کوین های موجود در این صرافی دارد، اظهار داشت که این استیبل کوین به این زودی ها عرضه نخواهد شد. وی افزود محدودیت های زیادی در مورد فرار سرمایه از چین وجود دارد.

گفتنی است که علاقه به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی با دیدگاه های مختلف در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. بورکارد بالز (Burkhard Balz)، سیاستمدار آلمانی و عضو هیئت مدیره بانک مرکزی آلمان اخیراً اظهار داشته که اگر یوروی دیجیتال به عنوان ذخیره ارزش استفاده شود تهدیدی برای سیستم مالی خواهد بود.

به نظر نمی رسد که ایالات متحده برای راه اندازی دلار دیجیتال عجله ای داشته باشد، اما آنتونی پمپلیانو، بنیان گذار مورگان کریک دیجیتال اظهار داشته که اگر ایالات متحده در این زمینه به زودی اقدام نکند، از چین عقب خواهد افتاد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version