سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نیجریه امیدوار است که از بلاک چین تا سال ۲۰۳۰، ۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، مدیر کل آژانس توسعه فناوری اطلاعات ملی نیجریه یا NITDA گفته است که این کشور به طور بالقوه می تواند در طی ده سال آینده از ۶ تا ۱۰ میلیارد دلار درآمد از فناوری بلاک چین

طبق اعلامیه منتشر شده از سوی NITDA، کاشفو اینووا (Kashifu Inuwa)، مدیر کل این شرکت در جلسه سهامداران در ابوجا، پایتخت نیجریه برای بررسی چارچوب استراتژی ملی پذیرش بلاک چین این آژانس صحبت کرد. پیش نویس این استراتژی برای اولین بار در ماه اکتبر منتشر شد و بیان داشت که بلاک چین و فناوری دفتر کل توزیع شده غیرمتمرکز (DLT) “توسعه اقتصاد دیجیتال نیجریه را تسهیل می کند.”

اینووا اظهار داشت: “ما می خواهیم نیجریه ارزش پتانسیل اقتصادی بلاک چین را از نظر استراتژیک به دست آورد. “با نگاهی به جمعیت جوانی که عمدتا اهل دیجیتال هستند، ما در حال بررسی این هستیم که چگونه می توانیم حداقل تا شش تا ۱۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ درآمد کسب کنیم.” وی در ادامه بیان کرد:

“بلاک چین از نظر ردیابی محصولات و خدمات نقشی اساسی دارد.”

اینووا به مطالعه ای در اکتبر توسط PricewaterhouseCoopers اشاره کرد که نشان می دهد فناوری بلاک چین – از طریق طیف گسترده ای از کاربردها – به طور بالقوه ۱٫۷۶ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی در ۱۰ سال آینده اضافه می کند و ۱٫۴٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۳۰ را تشکیل می دهد. این مطالعه اظهار داشت که نیجریه می تواند از طریق خدمات استانی، خدمات پرداخت، هویت دیجیتال، تعامل با مشتری و قرارداد و برنامه های حل اختلاف از این فناوری استفاده کند. وی عنوان کرد:

“ما نیاز داریم که کشور خود را به خوبی موقعیت بندی کنیم تا بتوانیم از بلاک چین ارزش کسب کنیم.”

نیجریه یکی از کشورهای پیشرو در استفاده از ارز دیجیتال و بلاک چین در آفریقا بوده است. گزارش ماه مه Arcane Research مشخص کرد که این کشور با ۱۱٪ درصد مالکیت یا استفاده از ارز دیجیتال دومین جایگاه را در میان کاربران اینترنت در آفریقا دارد. در ماه سپتامبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور دارایی های دیجیتال را رسماً زیر چتر نظارتی خود تعریف کرد.

اخیراً، این کشور در کانون توجهات قرار گرفته است زیرا گروهی از فمینیست های نیجریه ای از کمک های مالی ارز دیجیتال برای کمک به تأمین اعتراضات علیه یگان ویژه مبارزه با سرقت یا SARS استفاده کرده اند. هزاران نفر از مردم نیجریه از اوایل ماه اکتبر به خیابان ها آمده و در اعتراض به خشونت پلیس در این کشور، خواستار انحلال SARS شدند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location