سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نوریل روبینی: انقلاب CBDC ظرف ۳ سال آینده مرخ می دهد

نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، یک اقتصاددان اطمینان دارد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC آینده پولی هستند. به گفته روبینی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی جهانی مانند یوان دیجیتال قادر به جایگزینی خدمات مالی عمده و ارزهای دیجیتال در آینده ای نزدیک هستند. این اقتصاددان در مصاحبه با یاهو فاینانس عنوان کرد: “آنها قصد دارند سیستم های پرداخت دیجیتال یا بخش خصوصی را با استفاده از ارزهای دیجیتالی که واقعاً ارز نیستند، پر کنند.”

روبینی پیش بینی کرد که یک انقلاب مبتنی بر CBDC در طی سه سال آینده رخ خواهد داد. وی در این زمینه عنوان کرد:

“بنابراین نه تنها به ارز دیجیتال

علاوه بر این، این اقتصاددان مشهور جهان اطمینان دارد که ارز دیجیتال “نام غلطی” است ، زیرا ارز نیاز به تهیه یک واحد حساب دارد. روبینی استدلال کرد که “هیچ چیز با بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری قیمت گذاری نمی شود” و ادعا می کند که ارز دیجیتال “یک عدد واحد” یا “یک روش پرداخت مقیاس پذیر” را ارائه نمی دهد.

با این حال، روبینی اعتراف کرد که بیت کوین می تواند به عنوان یک ذخیره ارزش عمل کند که یک عملکرد اصلی پول در کنار یک واحد حساب و یک وسیله مبادله است. وی در این خصوص اظهار داشت:

“بیت کوین شاید یک ذخیره ارزش نسبی باشد، زیرا، برخلاف هزاران چیز دیگر که من آن را شت کوین می نامم، نمی توان به راحتی آن را نادیده گرفت زیرا حداقل یک الگوریتم وجود دارد که تصمیم می گیرد چه مقدار از عرضه بیت کوین با گذشت زمان افزایش یابد، زیرا برای بیشتر آنها موارد دیگر به معنای واقعی کلمه انجام می شود و آنها سریعتر از آنچه فدرال رزرو انجام می دهد بی ارزش می شوند. “

روبینی همچنین از امور مالی غیرمتمرکز، یکی از روندهای اصلی در بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ انتقاد کرده است. این اقتصاددان در اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ اظهار داشت: “دیفای از همان ابتدا پوچ افزار بود.” این صنعت “کاملاً متزلزل می شود زیرا بلاک چین همیشه یک فناوری ناوری پرهیاهو در تاریخ بشر بوده است.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location