سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارزش بازار بیت کوین از ارزش سبد حق برداشت مخصوص صندوق بین‌المللی پول بسیار بیشتر است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ارزش ارز دیجیتال غیر متمرکز بیت کوین با قیمت فعلی هر واحد، از ارزش کلی سبد حق برداشت مخصوص (SDR) صندوق بین المللی پول (IMF) (281 میلیارد دلار) پیشی گرفته است. از زمان آشفتگی گسترده بازار جهانی در ۱۲ مارس، بیت کوین

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ بسیار افزایش یافته است. به خصوص پس از سقوط بازار جهانی که تقریباً همه کالاها و سهام با کاهش روبرو شدند. حتی در آن زمان، قیمت بیت کوین (BTC) در اواسط ماه مارس کار سختی داشت، زیرا قیمت ها در “پنجشنبه سیاه” به پایین ترین سطح ۳۶۰۰ دلار رسید.

در زمان نگارش این مطلب، با وجود بیش از ۱۸٫۵ میلیون بیت کوین در گردش، ارزش بازار این دارایی دیجیتال بزرگتر از بازار سبد حق برداشت مخصوص (SDR) ایجاد شده توسط صندوق بین المللی پول (IMF) شده است.

ارزیابی بازار بیت کوین در حال حاضر بالای ۲۸۵٫۵ میلیارد دلار است و داده های صندوق بین المللی پول نشان می دهد که ۲۰۴٫۲ میلیارد SDR (معادل حدود ۲۸۱ میلیارد دلار آمریکا) به اعضا اختصاص یافته است. سبد حق برداشت مخصوص یک دارایی ذخیره جهانی در نظر گرفته می شود و به عنوان یک دارایی ذخیره بین المللی تکمیلی توسعه یافته است.

سبد حق برداشت مخصوص، ارزش خود را از سبدی متشکل از پنج ارز مختلف فیات از جمله: پوند انگلیس، دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن و رنمینبی چین به دست می آرد.

البته، با ارزش بیش از یک ربع تریلیون دلار آمریکا، ارزش بازار بیت کوین راهی طولانی در پیش دارد تا بتواند با ارزش بازار چند تریلیون دلاری طلا کنار بیاید. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار طلا حدود ۹ تریلیون دلار است.

ارزش کل بازار بیت کوین باید بیش از ۳۵۰۰ درصد از ارزش فعلی بازار ۲۸۵ میلیارد دلاری امروز جهش کند. هنوز هم، در اکتبر ۲۰۱۰، قیمت هر بیت کوین در حدود ۰٫۱۲ دلار برای هر کوین بود و از آن زمان به بعد ارزش آن بیش از ۱۲٫۷ میلیون درصد افزایش یافته است.

ارزش بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۷ از بازار سبد حق برداشت مخصوص صندوق بین المللی پول پیشی گرفته بود. اما قیمت کاهش یافت و بیت کوین یک دوره سه ساله را تجربه کرد که بسیاری از معامله گران آن را بازار خرس می دانستند.

هیچ کس مطمئن نیست که بیت کوین این بار بالاتر از سبد حق برداشت مخصوص صندوق بین المللی پول خواهد ماند اما بسیاری از معامله گران و تحلیلگران انتظار دارند قیمت بیت کوین بسیار بالاتر از این باشد. در عین حال، کل ارزش بازار بیش از ۷۰۰۰ دارایی دیجیتال موجود نزدیک به رقم نیم تریلیون (۴۲۶ میلیارد دلار) است. بیت کوین (BTC) در حال حاضر در ساعت با قیمت ۱۵،۶۱۳ دلار برای هر کوین مبادله می شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location