سرمایکس
video thumb

نخستین گوشی همراه مبتنی بر بلاک چین توسط شرکت htc روانه بازار شد

شرکت تایوانی HTC از تولید نخستین گوشی تلفن هوشمند ویژه نگهداری امن ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین خبر داد.

گوشی مدل Exodus1 شرکت اچ تی سی نخستین محصول هوشمند این شرکت است که تمرکز طراحان آن بر روی سیستم بلاک چین و مبادلات مربوط به این سیستم مالی بوده است. گفته می‌شود کار بر روی طراحی این گوشی هوشمند از ماه مه سال جاری میلادی آغاز شده است؛ یعنی درست زمانیکه «فیل چن»، مدیر بخش غیرمتمرکز سازی بیت کوین از تلاش این شرکت برای طراحی و تولید نوعی گوشی هوشمند خبر داد که کاربران ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم به وسیله آن بتوانند امور مربوط به تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند.

نهایتا نسخه اولیه این گوشی تلفن همراه جذاب در ماه اکتبر با قیمت ۱۵/۰ بیت کوین یا ۷۸/۴ اتر وارد بازار شد که رقمی حدود ۷۵۰ یورو می‌شد. این گوشی تلفن همراه قرار است به ۳۴ کشور دیگر به جز چین عرضه شود.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد استفاده از تکنولوژی بلاک چین در این سری از گوشی‌های اچ تی سی، بیشتر بهانه‌ای برای ارائه یک محصول جدید از سوی این شرکت تایوانی به حساب بیاید. اما با این حال چن می‌گوید اچ تی سی در پروژه تولید Exodus به دنبال تمرکز بر روی سیستم بلاک چین و ارزهای دیجیتال است.

البته این طور نیست که فکر کنید تنها مزیت این محصول جدید اچ تی سی در کاربری بلاک چین‌ها خلاصه شده است. این گوشی علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده از مزایایی همچون ۶ گیگابات رم و پردازشگر اسنپ دراگون ۸۴۵ در کنار باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد. البته Exoudus یک گوشی کاملا ضد آب بوده و به دوربین قدرتمند در پشت و جلو نیز مجهز می‌باشد.

البته ساختار و مشخصات فنی این گوشی هوشمند اندرویدی چندان هم جدید نیست. شرکت اپل نیز از سال ۲۰۱۳ اقدام به استفاده از ابزارهای شناسایی بیومتریک مانند اثر انگشت، تصویربرداری سه بعدی تشخیص چهره و برخی امکانات در گوشی‌های هوشمند خود کرد که در مجموع به افزایش ضریب امنییت هرچه بیشتری گوشی‌های هوشمند همراه تولید این شرکت کمک می‌کرد. البته Exodus تمامی این امکانات را در قالب افزایش ضریب امنیت ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های دیجیتال به کار گرفته است.

ترس از ربوده شدن کلیدهای مربوط به ارزهای دیجیتال همواره بزرگترین دغدغه دارندگان این نوع ارزها بوده است. امروزه اکثر کاربران کیف پول‌های دیجیتال از این کیف پول‌ها به شکل نرم افزار بر روی گوشی موبایل و یا دسکتاپ حود استفاده می‌کنند. اما مشکل این روش هم امنیت آن است. به این معنی که اپلیکشن شما باز هم در معرض هک شدن قرار دارد. همچنین از آنجا که امروزه تمامی دستگاه‌های دیجیتال مانند موبایل یا کامپیوتر به اینترنت متصل می شوند، اپلیکیشن‌های مالی نصب شده بر روی آنها به صورت بالقوه در معرض هک شدن و حملات سایبری قرار دارند.

به همین خاطر جهت حفظ امنیت اطلاعات این کیف پول‌های دیجیتال، توصیه می‌شود کلیدهای دیجیتال خود را بر روی سخت افزارهای ویژه این دستگاه که ظاهری شبیه به مموری کارت دارند ذخیره شود.

اما اچ تی سی در ساخت این گوشی جدید راهی را پیشنهاد داده که هم شما را به اینترنت متصل نگه می‌دارد و هم امنیت فوق العاده قوی به کار رفته در نرم افزار این گوشی باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به کیف پول دیجیتال شما همواره در بالاترین سطح امنیتی نگهداری شود.

در طراحی نرم افزار این گوشی همچنین امکاناتی در نظر گرفته شده که خیال شما را در کشورهایی نظیر ژاپن که استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید مایحتاج روزانه در آنجا رونق دارد، آسوده کرده و به راحتی می‌توانید اقدام به انجام تراکنش‌های مالی خود کنید.

با Exodus HTC همچنین می‌توان امیدوار بود که یکی دیگر از کابوس های عادی و متداول حل شود: از دست دادن کلیدهای رمزنگاری خود – به واسطه فراموشی، به سرقت رفتن، یا خراب شدن کیف پول تلفن یا سخت افزار. مکانیسم کلاسیک بازسازی کلید اجتماعی اجازه خواهد داد که کاربران چندین مخاطب مورد اعتماد را انتخاب کنند و به هر کدام از آنها یک بسته از کلید خود را به دست بیاورند، در صورتی که نیاز باشد، کد را می توان با هم کنار گذاشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version