سرمایکس
video thumb

ارزهای دیجیتال نقش خود در بازارهای مالی را از دست نخواهند داد

گزارشی که امروز توسط شرکت خدمات مشاوره Greenwich Associates منتشر گردید نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مدیران اجرایی حوزه مالی معتقدند که ارزهای دیجیتال در آینده این صنعت نقش ایفا خواهند کرد.

صرافی سرمایکس : ریچارد جانسون معاون گروه ساختار بازاری و فناوری شرکت و مؤلف گزارش فوق در این باره می‌گوید: «آنها به ما گفتند که تصور نمی‌کنند ارزهای دیجیتال در حال رنگ باختن هستند و به دوام و بقای این ارزها اعتقاد دارند.»

این بررسی جدید نشان داد که اکثر ۱۴۱ مدیر سرمایه‌گذاری سازمانی که در مطالعه شرکت داشتند بر این باورند که یک چارچوب تنظیم مقررات حول محور ارزهای دیجیتال شکل خواهد گرفت و به رشد و نوآوری منجر خواهد شد یا اینکه چند ارز دیجیتال جان سالم بدر برده و شکوفا خواهند گردید حتی اگر بسیاری دیگر از آنها با شکست مواجه شوند. ۱۰ درصد پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که ارزهای دیجیتال به‌ عنوان یک دارایی جانبی به حیات خود ادامه خواهند داد و با استقبال گسترده مواجه نخواهند شد و ۱۰ درصد دیگر نیز گفتند که وضع مقررات تنظیمی سختگیرانه به حذف کل بازار ارزهای دیجیتال خواهد انجامید.

ارزهای دیجیتال نقش خود در بازارهای مالی را از دست نخواهند داد

بررسی صورت گرفته توسط شرکت Greenwich Associates بر روی ۱۴۱ مدیر اجرایی مالی در رابطه با آینده ارزهای دیجیتال در این صنعت

دارایی‌های دیجیتال یک سال سخت و دشوار را پشت سر گذاشته‌اند: بازار پس از رسیدن به اوج خود در ماه ژانویه یک افت ۷۰ درصدی را تجربه نمود و بلاتکلیفی‌ها در حوزه تنظیم مقررات همچنان بر پروژه‌های جدید و قدیمی سایه افکنده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ماه گذشته ۹ درخواست جهت ایجاد صندوق‌های بیت کوین قابل معامله در بورس را رد نمود و علیرغم برخی پروژه‌ها و شراکت‌های برجسته نظیر صرافی بین‌المللی باکت Bakkt، توسعه اخیر فناوری بلاک چین توسط شرکت نورثرن تراست Northern Trust، و بررسی راهکارهای امانت‌داری ارزهای دیجیتال توسط سیتی‌ گروپ، مشارکت سازمانی در حوزه ارزهای دیجیتال اما همچنان نسبتاً ناچیز است.

گزارش فوق‌الذکر دو حوزه عمده تحت توسعه را شناسایی نموده که می‌توانند دسترسی بانک‌ها، مدیران دارایی، صندوق‌های داد و ستد، و دیگر سازمان‌های بزرگ به ارزهای دیجیتال را سهولت بخشند: مالی سازی که عبارت است از توسعه محصولاتی نظیر قراردادهای آتی و صندوق‌های قابل معامله در بورس که به مؤسسات امکان می‌دهند تا بیش از پیش در معرض خرید و فروش ارز دیجیتال قرار گیرند، و امانت‌داری که با چگونگی ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال توسط دارندگان آنها سروکار دارد. جانسون بر کاستی‌ها صحه گذاشته اما می‌گوید مطالعه وی نمایانگر خوش‌بینی پایدار در این حوزه است. تعمیرات تخصصی سرفیس او به دو ارز دیجیتال باثبات عرضه شده توسط دو شرکت جمینی Gemini و پاکسوس Paxos اشاره کرد و آنها را گواهی بر پیشرفت سازمانی در حوزه ارزهای دیجیتال دانست. این دو ارز دیجیتال طی هفته جاری به تائید اداره خدمات مالی نیویورک رسیدند. جانسون در این رابطه اظهار داشت: «بازار ارزهای دیجیتال امسال وحشتناک بود، اما مردم همچنان انبوهی از نوآوری‌ها و ایده‌های عالی را ارائه می‌دهند.»

 

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version