سرمایکس
video thumb

یک کلاهبردار توئیتری توانست ۱۸ هزار دلار ارز دیجیتال در طول ۲۴ ساعت به دست بیاورد

ایلان ماسک (Elon Musk) مغز متفکر پشت کمپانی‌هایی مانند تسلا (Tesla) و SpaceX به نظر می‌رسد که یکی از اشخاص مورد علاقه کلاهبرداران ارز دیجیتال در توییتر باشد.

 

ارزجو : یک اکانت تأییدشده با نام Pantheon Books پس از هک شدن و تغییر نام کاربری آن به ایلان ماسک اعلام کرد که او تصمیم دارد ۱۰ هزار بیت کوین را بین افرادی که ۰/۱ تا ۲ بیت کوین به حساب ارائه شده پرداخت کنند، بدهد!

تا زمان نوشته شدن این مطلب آن حساب موفق شده که ۱۸۰ هزار دلار یعنی بیش از ۲۸ بیت کوین را در ۳۹۹ تراکنش در عرض ۲۴ ساعت به دست بیاورد! اولین تراکنش در پنجم نوامبر در ساعت ۰۹: ۱۴ صبح انجام شده است.

این اتفاق اولین باری نیست که هکرها از قربانیان خود به این شکل سوءاستفاده می‌کنند. کمپانی Pathe دومین کمپانی قدیمی ساخته فیلم و یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای موجود در اروپا است که حساب آن نیز هک شده و از آن در زمینه کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال با سوءاستفاده از نام ایلان ماسک استفاده شده است. ولی این کمپانی خیلی زود موفق شد تا اکانت خود را پس گرفته و توییت قلابی را حذف کند. هکرها در این مدت توانستند مبلغ ۲۵۰۰ دلار (۰/۴ بیت کوین) در ۱۹ تراکنش و در مدت ۳ ساعت به دست بیاورند.

اشخاصی خطاب به مدیر توییتر اعتراض کرده‌اند که این دومین باری است که در طول سه ساعت هکرها با هک اکانتهای معتبر و تغییر نام آن به نام ایلان ماسک توانسته‌اند در توییتر به کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بپردازند.

توییتر با بلاک کردن اکانت هایی بدون شماره موبایل که در اسم کاربری خود نام ایلان ماسک را دارند سعی کرده است که از این کلاهبرداری‌ها جلوگیری کند. ولی هکرها راه‌های دیگری برای این محدودیت‌ها هم پیدا کرده‌اند. گاهی با استفاده از کاراکترهای مختلف توانسته‌اند نام ایلان ماسک را طوری جعل کنند تا در نظر اول به نظر برسد که این اکانت متعلق به ایلان ماسک است.

ماسک مجبور شد به جکسون پالمر ابداع کننده دوج کوین (Dogecoin) مراجعه کند تا بتوانند راهی برای مبارزه با این کلاهبرداران پیدا کنند. پالمر در این مورد توییت کرد که برای ماسک یک ربات ضد کلاهبرداری کدنویسی کرده است. با این حال به نظر نمی‌رسد که این اقدامات و همین‌طور اقدامات توییتر در مورد تغییر نام بتوانند تأثیری بر روی کار هکرها داشته باشد.

در کنفرانس امنیت سایبری کلاه مشکی‌ها در ماه آگوست، متخصصان کامپیوتری طی تجزیه و تحلیلی از ۸۸ میلیون اکانت توییتری بین ماه مه و ماه جولای ۲۰۱۸ نشان دادند که تعداد بسیار زیادی روبات از طرف کلاهبرداران ارزهای دیجیتال، در حال فعالیت می‌باشند. این تجزیه و تحلیل نشان داده است که شبکه‌ای از ۱۵۰۰۰ اکانت اقدام به هک و دزدیدن اطلاعات اکانت های معتبر کرده‌اند و در آن اکانت ها لینک‌های قلابی به اشتراک گذاشته‌اند و ترتیبی داده‌اند تا آن اکانت ها به نظر واقعی برسد.

لیز کلی سخنگوی توییتر در این باره می‌گوید: “در هفته‌های اخیر، این تلاش‌ها به حدود یک دهم رسیده است، زیرا ما در حال کار گذاری ابزارهایی برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک و اسپم‌ها هستیم. این روش می‌تواند به بهبود وضعیت بیانجامد. در بیشتر موارد تیم ما توانسته فعالیت‌ها را کشف کرده و قبل از آنکه اقدامی از جانب کلاهبردارن انجام شود، اکانت آنها را غیر فعال ساخته‌اند.»

ولی مردم هم بهتر است دقت داشته باشند که به وضوح چنین پیشنهاد‌هایی مطمئناً حقه‌هایی از طرف کلاهبرداران است، زیرا هیچ‌کس در دنیا پیدا نمی‌شود که بخواهد پول‌هایش را رایگان در اختیار دیگران قرار دهد، حتی شاهزادگان و ایلان ماسک هم این کار را انجام نمی‌دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version