سرمایکس
video thumb

سرمایه‌ گذاران سازمانی بی‌سروصدا به خرید ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد سرمایه‌گذاران سازمانی فراتر از آنچه که بسیاری از ناظران تصور می‌کنند در بازار ۲۲۰ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال حضور پیدا کرده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس: بنا بر گفته بابی چو رئیس جهانی شرکت کامبرلند واقع در شیکاگو که بخش تجارت کریپتوی شرکت DRW Holdings LLC به شمار می‌رود و خریدهای فرابورس را مدیریت می‌کند، خریدارانی نظیر صندوق‌های دادوستد جای افراد حقیقی را گرفته‌اند و خودشان را به‌ عنوان بزرگ‌ترین خریداران بلوک‌های بزرگ خرید ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار در قالب معاملات خصوصی مطرح نموده‌اند.

در شرایطی که قیمت ارز دیجیتال سال گذشته در بحبوحه انتظارات جهت پذیرش این ارزها به‌ عنوان دارایی توسط نهادهای تنظیم مقرراتی دچار فراز و فرود شدند، طرفداران این ارزها شعارشان این بود که «منتظر بمانید تا سرمایه‌گذاران سازمانی از ارزهای دیجیتال استقبال کنند.»

سرمایه‌گذاران سازمانی بی‌سروصدا به خرید ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند

در ضمن، فروشندگان بزرگ ــ استخراج‌گرانی که کامپیوترهایشان از طریق تائید معاملات اقدام به ایجاد ارزهای دیجیتال می‌کنند ــ به جای آنکه منتظر بمانند ارزهای خود را در جریان حراج‌های بازاری عرضه کنند فروش منظم ارز دیجیتال را برنامه‌ریزی نموده‌اند. بسیاری از بزرگ‌ترین استخراج‌گران همچنین ساز و کارهای نقدینه سازی مختص خود را دست‌وپا کرده‌اند.

چو در این باره می‌گوید: «این در واقع نمایانگر روند حرفه‌ای شدن در این حوزه فعالیت است. ارزهای دیجیتال دیگر مثل سابق بی حساب و کتاب نیستند.»

بنا بر گفته پژوهشگران از جمله مؤسسه پژوهشی دیجیتال استس ریسرچ Digital Assets Research و تی ای بی بی گروپ TABB Group، بازار فرابورس طی ماه آوریل معامله روزانه بین ۲۵۰ میلیون تا ۳۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال را تسهیل نمود. به گزارش وب‌سایت کوین مارکت کپ دات کام CoinMarketCap.com، صرافی‌ها اخیراً معاملاتی به ارزش روزانه حدود ۱۵ میلیارد دلار را سامان داده‌اند.

جرمی آلر مدیر ارشد اجرایی شرکت سیرکل اینترنت فاینشال Circle Internet Financial واقع در بوستون در این رابطه می‌گوید: «ما شاهد رشد سه رقمی ثبت‌ نام در کسب‌وکار خود در فرابورس بوده‌ایم. این یک حوزه برخوردار از رشد بالاست.»

با اینکه بازار فرابورس همزمان با قیمت ارزهای دیجیتال رو به افول گذاشته است، اما میزان افت آن به اندازه صرافی‌ها نبوده است. صرافی‌ها بنا بر گزارش مؤسسه دیجیتال استس ریسرچ Digital Assets Research افت ۸۰ درصدی را تجربه کردند. به گفته چو، بسیاری از خریداران سازمانی اخیراً سراغ ارزهای دیجیتال رفته‌اند، زیرا نوسانات گسترده قیمتی مهار شده‌اند.

وی در این رابطه گفت: «یکی از جدی‌ترین انتقادات سرمایه‌گذاران سازمانی به عدم ثبات ارزهای دیجیتال مربوط می‌شد. طی چهار تا شش ماه گذشته، بازار از یک بازه قیمتی متراکم‌تر برخوردار بوده و این امر به نظر موجب شده تا مؤسسات مالی سنتی با آرامش خاطر بیشتری پای به این عرصه بگذارند.» به گفته چو، یک سوم معاملات مربوط به شرکت دی آر دابلیو هولدینگز DRW Holdings LLC طی ساعات کاری در آسیا اتفاق می‌افتند.

خریداران و فروشندگان بزرگ معاملات خصوصی را می‌پسندند، زیرا معامله در صرافی می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را از خود متأثر سازد. در قالب معاملات خصوصی، طرفین به جای آنکه نگران کاهش یا افزایش ناگهانی قیمت در جین معامله باشند می‌توانند قیمت را پیشاپیش تعیین کنند.

تام فلیک بنیانگذار شرکت بیکاز Bcause ارائه‌دهنده امکانات استخراج که مشتریانش را استخراج‌گران سازمانی برخوردار از صدها تا هزاران دستگاه استخراج تشکیل می‌دهند در ابن باره می‌گوید: «آنها اگر هم [سکه‌هایشان] را نقد کنند از طریق فرابورس این کار را می‌کنند.» بزرگ‌ترین استخراج‌گران همچنین سکه‌های خود را به صورت مستقیم یا از طریق دلال‌ها به فروشندگان عرضه می‌کنند.

ارزهای دیجیتال

به گفته سام داکتر مدیرعامل و رئیس تحقیقات علوم داده مؤسسه فانداستارت گلوبال ادوایزرز Fundstrat Global Advisers، یکی از دلایل اصلی خرید ارزهای دیجیتال در خارج از صرافی‌ها آن است که در اغلب موارد تعداد سکه‌های عرضه شده برای فروش کمتر از آن چیزی است که خریداران سازمانی خواهانش هستند.

وی در این باره می‌گوید: «در مقطع کنونی، از آنجا که مؤسسات بیشتری وارد بازار می‌شوند، در نتیجه عدم تعادل توازن نیز بیش از پیش مشاهده می‌شود.» به گفته داکتر، به همین دلیل است که شرکت‌های واسطه‌ای پای به عرصه می‌گذارند تا خریداران سازمانی را در راستای یافتن موجودی سکه‌های دیجیتال یاری دهند.

یک نکته تعمیرات سرفیس دیگر اینکه، استخراج‌گران قادرند یک چیز منحصربفرد عرضه کنند: سکه‌های جدید و «بکر» که برخی سرمایه‌گذاران مشتاقش هستند. به گفته تراویس کلینگ مؤسسه صندوق دادوستد ایکیگای Ikigai، برخی از این سکه‌ها از حق صرافی ۲۰ درصدی برخوردارند. به گفته وی، آسان‌تر می‌توان ثابت کرد که این سکه‌ها در عملیات‌های پولشویی دخیل نبوده‌اند.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version