سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کشف بدافزار استخراج در سیستم عامل لینوکس

شرکت تولید آنتی ویروس مشهور ژاپنی Trend Micro از کشف بد افزار مبارزه استخراج در سیستم عامل لینوکس خبر داد.

گفته می شود این کشف جدید می‌تواند فرایند مخرب ماینینگ غیر مجاز ارزهای دیجیتال را از طریق CPU کامپیوتر کاربران و با استفاده از یک مولفه «روت کیت» پنهان کند. این بد افزار توسط شرکت Trend Micro شناسایی شده و نام آن نیز Coinminer.Linux.KORKERDS.AB گزارش شده است که قادر به روز رسانی خود نیز هست.

براساس این گزارش، ترکیبی از قابلیت‌های پنهان سازی و ارتقاء نسخه، مزیت بزرگی برای این بد افزار به حساب می‌آید. در حالیکه روت کیت این بد افزار منجر به اشغال فضای CPU می‌شود، بد افزار فعالیت خود را آغاز کرده و همچنین در طول مدت فعالیت نیز خود را به روز رسانی می‌کند که همین قابلیت به بدافزار این امکان را می‌دهد که بتواند کدهای خود را تغییر داده و خط جدید از کدها را بسازد.

این بد افزار جدید، سیستم عامل لینوکس را مورد تهاجم خود قرار داده که این کار از طریق واسطه و یا پلاگین‌ها صورت می‌پذیرد. به محض نصب پلاگین بر روی سیستم عامل، پلاگین اقدام به کسب خودکار حقوق ادمین برای خود کرده که همین موضوع بد افزار را قادر به دسترسی کامل به یک اپلیکیشن می‌سازد. در همین راستا، Trend Micro مورد دیگری از حمله بد افزاری مشابه به بد افزار مذکور را گزارش کرده که در ماه سپتامبر با همین روش به یک سیستم عامل لینوکس حمله کرده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سرور شبکه، متوسط استفاده شخصی از سیستم عامل لینوکس در جهان تنها ۱٫۸ درصد در سال ۲۰۱۶ بوده است. همچنین در همین سال، سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت نیز ۸۹٫۷ درصد از سیستم عامل‌های مورد استفاده در جهان را به خود تخصیص داده و نهایتا سیستم عامل مک نیز ۸٫۵ درصد از کاربری سیستم عامل ها را به خود اختصاص داده است.

اخیرا وب سایت کوین تلگراف از کشف گروهی از هکرهای اهل کره جنوبی خبر داده که به دلیل اقدام به سرقت از ارزهای دیجیتال و حمله به بیش از شش هزار کامپیوتر با استفاده از بد افزار ماینینگ بازداشت شده‌اند.

در ماه سپتامبر نیز، گزارش‌ها حاکی از فاش شدن خبر حمله هکرهای ماینر به سیستم عامل ویندوز بوده است. بنابر اعلام آژانس امنیت ملی آمریکا حملات بد افزارهای ماینینگ ارزهای دیجیتال افزایشی پنج برابری نسبت به گذشته را نشان می دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location