سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیش نویس قانون استفاده از ارزهای دیجیتال در هند آماده شد

وب سایت خبری کوآرتز هند از تلاش فعالانه دولت این کشور برای تنظیم پیش نویس قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال خبر داد. بر اساس این گزارش، دولت هند روز ۱۹ نوامبر نیز اسناد دفاعیه خود در خصوص شکایت چند شرکت ارزی دیجیتال علیه بانک مرکزی این کشور را تقدیم دادگاه عالی این کشور کرد.

به گزارش ارزجو، دولت هند اعلام کرده که وزارت امور دارایی این کشور کار گروهی ویژه برای تنظیم پیش نویس قوانین مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال تشکیل داده که قرار است متن اولیه آن در ماه دسامبر به دولت تقدیم شود.

وزارت دارایی این کشور نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، تلاش‌های گسترده و جدی در خصوص آماده سازی پیش نویس گزارش (تقدیمی به دولت) و پیش نویس طرح مربوط به ارزهای مجازی، استفاده از تکنولوژی لجرهای توزیعی در سیستم‌های مالی و چارچوب قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در هند در حال انجام است.

نشریه کوآرتز در ادامه گزارش خود آورده است که پیش نویس گزارش و طرح مربوط به تصویب قوانین حوزه ارزهای دیجیتال به کمیته بین وزارتی دولت هند (IMC) ارسال خواهد شد که قرار است بر همین اساس، جلسه این هفته IMC به صورت اختصاصی در خصوص موضوع ارزهای دیجیتال و نحوه فعالیت آنها در هند برگزار شود. انتظار می‌رود نتیجه رایزنی‌های IMC نهایتا تا آخر سال جاری میلادی یعنی کمتر از یک ماه دیگر به دولت هند ارائه شود.

همچنین وزارت دارایی هند نیز قرار است جلسه‌ای در خصوص تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در ژانویه سال آینده میلادی برگزار کند که کلیه اعضای حاضر در این جلسه در خصوص پیش نویس طرح مربوط به قوانین مذکور ابراز نظر و رایزنی خواهند کرد.

لازم به ذکر است مباحث مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال نخستین بار در آوریل سال جاری میلادی در سطح دولت هند مطرح شد که در همان جلسات اولیه مقام‌های دولتی دهلی نو این قول را داد که به زودی قوانین و مقرراتی برای نحوه کار ارزهای دیجیتال به دولت این کشور ارائه خواهد کرد که جلوی فعالیت این دسته از ارزها در بازار این کشور را بگیرد.

در همین راستا، ۱۱ شرکت فعال در عرصه ارزهای دیجیتال با طرح شکایتی مشترک در دادگاه عالی هند، علیه دولت و وزارت دارایی این کشور شکایت کرده و خواستار باز پس گیری این تصمیم از سوی دولت شدند. نهایتا پس از درگیری و مباحث فراوان، جلسه استماع دادگاه عالی در ماه اکتبر سال جاری تشکیل شد.

در پی برگزاری جلسه استماع، دادگاه عالی هند به دولت این کشور دو هفته مهلت داد تا موضع رسمی خود در قبال ارزهای دیجیتال را اعلام کند. تنها چند روز پس از برگزاری این جلسه، وزارت اقتصاد هند پیشنهاد داد تا وزارت دارایی این کشور به این پرونده وارد شده و نظر دولت در خصوص منع استفاده از ارزهای دیجیتال را اعلام کند.

با وجود نبود قوانین واضح و روشن در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتال در هند، یک شرکت طرف قرارداد با بیت کوین، نخستین ATM بیت کوینی خود را در شهر بنگلور این کشور بنا کرد. گفته می‌شود شرکت Unocoin عامل اصلی احداث و توسعه ارزهای دیجیتال و تکنولوژی مربوط به استفاده از آنها در هند است. مقام‌های دولتی هند تاکنون چندین بار این شرکت را به دزدی، کلاهبرداری و توطئه علیه امنیت ملی این کشور متهم کرده‌اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location