سرمایکس
video thumb

دوما: دولت روسیه در حال بررسی انتشار روبل دیجیتال است

رئیس کمیته بازارهای مالی مجلس دوما روسیه اعلام کرد که این نهاد در حال بررسی انتشار ارز دیجیتال با پشتوانه دولت روسیه و بر اساس واحد پولی روبل و همچنین مقررات رادیویی این کشور است که اصطلاحا روبل دیجیتال نامیده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، «آناتولی آکساکوف» با اعلام این خبر در یک کنفرانس خبری با موضوع افزایش حجم بدهی خانوارها در روسیه گفت که دولت این کشور از ارزهای دیجیتال حمایت خواهد کرد؛ اما این ارز باید یک ارز مبتنی بر روبل باشد.

وی همچنین تصریح کرد که ارز دیجیتال مورد پیشنهاد دولت روسیه بر اساس سیستم بلاک چین عمل کرده و ارزش هر واحد از آن هم با یک روبل روسیه برابری خواهد کرد.

این مقام ارشد دولت روسیه با تاکید بر لزوم برخورداری ارزهای دیجیتال از پشتوانه با ثبات، گفت که ارز دیجیتال مورد حمایت توسط دولت روسیه از پشتوانه نقدینگی موجود در سپرده‌های بانکی در این کشور برخوردار خواهد بود و بانک مرکزی در روسیه مسئولیت انتشار و نظارت بر آن را بر عهده خواهد داشت.

آکساکوف با انعکاس وضعیت ارز دیجیتال مورد نظر دولت روسیه، انتشار و ورود چنین ارزی به بازار این کشور را قدمی رو به جلو و باعث رونق اقتصادی روسیه دانست.

لازم به ذکر است آکساکوف پیش تر در ماه اکتبر با طرح سخنانی در خصوص ارزهای دیجیتال به نام جهان همچون بیت کوین و اتریوم، آینده این ارزهای را ناپایدار توصیف کرده و دلیل این اظهار نظر خود را نیز عدم وجود پشتوانه‌ای مشخص برای این ارزها دانست. وی همچنین در آن زمان از تلاش دوما برای الحاق یک متمم به قوانین مالی این کشور با عنوان فصل مربوط به سرمایه‌های مالی دیجیتال خبر داد.

گفته می‌شود نخستین اخبار مربوط به تلاش دولت روسیه برای انتشار ارز دیجیتال ملی در این کشور با عنوان «کریپتو رویبل» یا همان روبل دیجیتال ، اوایل سال جاری میلادی از سوی اتحادیه ارزهای دیجیتال و بلاک چین روسیه (RACIB) اعلام شده و قرار شد این ارز تا اواسط سال ۲۰۱۹ روانه بازار روسیه شود.

این درحالیست که اخیرا «سرگئی گلازف»، مشاور رئیس جمهوری روسیه در امور اقتصادی این کشور، اعلام کرده که هنوز هیچ حرکتی در این خصوص انجام نشده و خواستار حرکت هرچه سریعتر دولت برای انجام مقدمات مربوط به صدور و انتشار ارز دیجیتال ملی این کشور شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version