video thumb

خریدهای نهادی می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۵۰۰ هزار دلار برساند

با وجود تمایل برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین، محاسبات نشان می دهد که حتی خریدهای کوچک نیز تأثیر چشمگیری در عملکرد قیمت این ارز رمزپایه دارند. اگر خریداران شرکت های بزرگ ۱۰٪ از ذخایر نقدی خود را به بزرگ ترین ارز رمزپایه تبدیل کنند، قیمت بیت کوین (BTC) می تواند حداقل به  ۵۳۵،۰۰۰ دلار دست یابد.

شرکت سرمایه گذاری Ark Invest در آخرین گزارش خود عنوان کرد، “بیت کوینبربر است با آماده سازی برای موسسات.” این شرکت عنوان کرد که حتی تخصیص ۱٪ از سرمایه شرکت های S&P 500 نیز برای رسیدن قیمت جفت ارزBTC / USD به ۴۰٫۰۰۰ دلار کافی است.

این یافته ها در حالی صورت می گیرد که خریداران نهادی همچنان بر روی بیت کوین به عنوان گزینه ای برای تبدیل شدن به پول نقد تمرکز می کنند، به ویژه پس از انجام یک تراکنش ۵۰۰ میلیون دلاری که توجهات را به کوین بیس جلب کرد.

در این گزارش آمده است: “براساس میزان جستجو نسبت به سال ۲۰۱۷، به نظر می رسد افزایش قیمت بیت کوین کمتر تحت تأثیر تبلیغات قرار می گیرد. با توجه به این مسئله که بیت کوین توانسته اعتماد بیشتری را به خود جلب کند، برخی از شرکت ها این ارز رمزپایه را در ترازنامه خود به عنوان پول نقد در نظر می گیرند.”

از منظر تأثیر طولانی مدتی که شرکت ها می توانند بر کمبود بیت کوین داشته باشند، Ark پیش بینی کرد که تخصیص های احتمالی به مراتب از ۱٪ پیشی خواهد گرفت.

در این مقاله آمده است: “بر اساس بازده روزانه کلاس های دارایی طی ۱۰ سال گذشته، تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که:

“بر اساس تخصیص اوراق بهادار شبیه سازی شده ARK، تخصیص های نهادی بین ۲٫۵ و ۶٫۵ درصد می تواند قیمت بیت کوین را ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار تحت تأثیر قرار دهد.”

تأثیر تخصیص شرکت ها بر BTC / USD. منبع: ARK

علیرغم عدم موفقیت قیمت بیت کوین در ادامه روند صعودی گاویدر هفته های اخیر، انتظار می رود که وضعیت موجود به زودی تغییر کند. همانطور که کوین تلگراف گزارش داده است، غول مدیریت دارایی Grayscale ممکن است جرقه ای باشد که بازار را دوباره زنده کند.

مایکل بوچلا (Michael Bucella)، شریک شرکت سرمایه گذاری BlockTower Capital ، این هفته به CNBC گفت: “یک گروه بزرگ و نوظهور از موسسات هستند که دارای یک سرمایه عظیم می باشند و به این فضا ورود پیدا می کنند.” وی در ادامه اظهار داشت:

“و اگر به مدل عرضه و تقاضای یک کالا فکر کنید، منحنی عرضه با گذشت زمان کاهش می یابد و به طور موثر صفر می شود و تقاضا به طور تصاعدی افزایش می یابد.”

در عین حال در تاریخ ۸ فوریه نیز بزرگ ترین آلت کوین بازار یعنی اتر(ETH) ، با مشاهده فعال شدن بازارهای آتی اختصاصی از CME Group به بیت کوین خواهد پیوست.