سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی هند از مزایای بالقوه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌گوید

بانک مرکزی هند مزایای بالقوه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC را عنوان کرده است. بانک مرکزی هند ارزیابی خود از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را به عنوان بخشی از گزارش خود در مورد ارز و امور مالی ارائه داد.

بانک مرکزی هند به عنوان بخشی از این گزارش خاطرنشان كرد كه چندین كشور در حال ایجاد پول دیجیتال مستقل ملی خود هستند.

براساس گزارش بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند به ارتقا شمول مالی و شفافیت تراکنش کمک کنند. بانک مرکزی هند همچنین اظهار داشت كه ارزهای دیجیتال ملی می توانند با كمك به مهندسی كردن مصرف عمومی دسته های خاص محصولات و خدمات، به عنوان ابزاری مفید برای انتقال پول باشند.

بانک مرکزی هند ضمن تشریح مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی اظهار داشت که همتایان دیجیتال ارز فیات می توانند توسط بانک های مرکزی برای پامپ “پول هلی کوپتری” مورد استفاده قرار گیرند.

بانک مرکزی هند همچنین در تجزیه و تحلیل خود با ابراز نگرانی در مورد تأثیرات منفی بالقوه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بر سیستم مالی قدیمی، خاطرنشان کرد:

” ارز دیجیتال بانک مرکزی خطر مداخله در سیستم بانکی را ایجاد می کند، بنابر این سیستم بانکداری تجاری شکننده تلقی می شود.”

بانک مرکزی هند عنوان کرد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برای کشورهایی که بازارهای اعتباری قابل توجهی دارند، می توانند بانک های تجاری را به عنوان کانال اصلی برای انتقال سیاست های پولی تهدید کنند.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، هند به دنبال تقلید از چین در ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی خود می باشد. طبق گفته Shaktikanta Das ، رئیس بانک مرکزی هند، این بانک به دنبال ایجاد یک روپیه دیجیتال است.

با این حال، گزارش بانک مرکزی هند شامل هیچ جزئیاتی در مورد پروژه روپیه دیجیتال بانک مرکزی ارائه نکرده بود. در بخش دیگری از این سند، بانک مرکزی پذیرفت که بین المللی شدن روپیه اجتناب ناپذیر است اما افزود که چنین اقدامی تدوین و اجرای سیاست های پولی را پیچیده می کند.

با توجه به اینکه چندین کشور به دنبال ایجاد ارزهای دیجیتال مستقل خود هستند، قابلیت همکاری ارز دیجیتال بانک مرکزی در حال تبدیل شدن به یک نگرانی در بین سهامداران است. در عین حال، گزارش ها حاکی از آن است که یوان دیجیتال چین تمرکز داخلی بیشتری خواهد داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version