video thumb

ایالات متحده نمی خواهد با وجود CBDC، پول نقد منقرض شود

بر اساس گزارش های منتشر شده و طبق گفته رئیس فدرال رزرو، ایالات متحده نمی خواهد با وجود ارز دیجیتال بانک مرکزی ( CBDC )، پول نقد منقرض شود. گفتنی است که بسیاری انتظار دارند که به زودی زمانی فرا برسد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC یک بار و برای همیشه جایگزین دلارهای فیزیکی شوند. با این حال، نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نشان می دهد که ممکن است اینگونه نباشد.

پاول در صحبت های خود اشاره کرد که بانک مرکزی ایالات متحده و شش بانک مرکزی دیگر به طور مشترک گزارشی را در رابطه با بانک تسویه حساب های بین المللی تهیه کردند. این گزارش میزان قابلیت روی کار ماندن CBDC در رابطه با اهداف دولتی را سنجیده است.

طبق گزارش بلومبرگ پاول در ادامه عنوان کرد:

“یکی از سه اصل اساسی که در تین گزارش برجسته شده است این است که CBDC نیاز به همزیستی با پول نقد و انواع دیگر پول در یک سیستم پرداخت انعطاف پذیر و نوآورانه دارد.”

کشورها نسبت به CBDC ها واکنش های متفاوتی را ارائه داده اند. برخی از کشورها مانند چین در ایجاد CBDC سرعت عمل داشته زده اند. باهاما از CBDC خود، یعنی Sand Dollar در پاییز سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. با این وجود، ایالات متحده سرعت کندتری را در ایت زمینه داشته است و کیفیت را نسبت به سرعت ترجیح می دهد – اگرچه نظرات پاول در اوایل ۲۰۲۱ بر اهمیت CBDC تأکید داشت.

پاول در اظهارات اخیر خود توضیح داد:

“بحران کووید حتی نیاز شدیدتری را برای رفع محدودیت های ترتیبات فعلی ما برای پرداخت های برون مرزی ایجاد کرده است. و با وجود چالش های سال گذشته، ما توانسته ایم پیشرفت مهمی داشته باشیم. “

در پایان لازم به ذکر است که کووید ۱۹ به دلیل اجرای اقدامات پیشگیرانه در مارس ۲۰۲۰، باعث ایجاد تغییرات اقتصادی شده است. بیش از یک سال پیش، بیت کوین به زیر ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد. این دارایی از آن زمان تاکنون بیش از ۶۰ هزار دلار افزایش قیمت داشته است.