سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ترکیه پرداخت های ارز دیجیتال را ممنوع می کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، یک ممنوعیت جدید در ترکیه دارندگان ارز دیجیتال را از به کارگیری دارایی های دیجیتال خود برای پرداخت منع می کند، علاوه بر این از ارائه دهندگان پرداخت برای اضافه کردن وجوه به کیف پول دیجیتال خود در صرافی های ارز دیجیتال نیز جلوگیری می کند.

طبق اعلامیه روز جمعه بانک مرکزی جمهوری ترکیه، این ممنوعیت از ۳۰ آوریل اعمال می شود و هرگونه راه حل و مشارکت برای پرداخت های ارز دیجیتال را غیرقانونی می کند. این بانک اظهار داشت، “هرگونه استفاده مستقیم یا غیرمستقیم از دارایی های دیجیتال در خدمات پرداخت و صدور پول الکترونیکی” ممنوع است.

در حالیکه بانک ها از این مقررات مستثنی هستند، این بدان معناست که کاربران هنوز هم می توانند لیر ترکیه را در صرافی های ارز دیجیتال با استفاده از انتقال وجه از حساب بانکی خود واریز کنند، ارائه دهندگان پرداخت قادر به ارائه خدمات سپرده یا برداشت برای صرافی های ارز دیجیتال نخواهند بود.

ارائه دهندگان پرداخت و کیف پول های دیجیتال به طور گسترده ای در ترکیه برای انتقال وجوه فیات به صرافی های ارز دیجیتال و بالعکس مورد استفاده قرار می گیرند. صرافی ارز دیجیتال جهانی بایننس در هنگام ورود به بازار ترکیه با تهیه کننده پرداخت محلی Papara برای تهیه یک آن رمپ لیر برای چندین ارز دیجیتال مختلف همکاری کرد.

این مقررات جدید به این معنی است که اگر کاربران فقط از ارائه دهندگان پرداخت به عنوان دروازه های ارز فیات به ارز دیجیتال استفاده کنند، دو هفته فرصت دارند تا ترازنامه خود را پاک کنند.

از نظر تاریخی می توان عنوان کرد که، دولت ترکیه همیشه کنترل شدیدی بر اکوسیستم پرداخت داشته است. تا جایی که در سال ۲۰۱۶ ، ترکیه فعالیت ارائه دهنده پرداخت جهانی PayPal را در این کشور متوقف کرد.

گفتنی است که مقررات ارز دیجیتال در ماه های اخیر به یک موضوع داغ در ترکیه تبدیل شده است. ماه گذشته، وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که آنها اکوسیستم ارز دیجیتال را رصد می کنند و برای تنظیم مقررات ارز دیجیتال با بانک مرکزی، آژانس تنظیم و نظارت بر بانک و هیئت بازارهای سرمایه کار می کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location