سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی کانادا: ارز دیجیتال بسیار خطرناک است

بانک مرکزی کانادا عنوان کرد که نوسانات ارز دیجیتال یک آسیب پذیری در حال ظهور در برابر سیستم مالی کانادا است، در حالی که استیبل کوین ها باعث خطراتی برای سیستم پولی این کشور می شوند.

به دنبال فروش عمده ارزهای دیجیتال، بانک مرکزی کانادا اظهار داشت که دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) با وجود پذیرش توسط سرمایه گذاران نهادی، همچنان یک دارایی بسیار خطرناک هستند.

بانک مرکزی کانادا گزارش بررسی سیستم مالی خود را منتشر کرد، گزارشی سالانه که مهمترین ریسک های مالی و آسیب پذیری های اقتصادی را به طور خلاصه بیان می کند. به عنوان بخشی از این بررسی، بانک مرکزی توجه ویژه ای به ارزهای دیجیتال داشته و عنوان کرده که نوسانات ارز دیجیتال یک آسیب پذیری در حال ظهور در سیستم مالی کاناداست. در این گزارش آمده است:

“نوسان قیمت که ناشی از تقاضای سوداگرانه است، همچنان مانعی مهم در برابر پذیرش گسترده دارایی های دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت است. علیرغم افزایش علاقه نهادی به دارایی های دیجیتال، آنها همچنان خطرناک تلقی می شوند زیرا تعیین ارزش ذاتی آنها دشوار است. “

این هشدار اندکی پس از آن رخ داد که بازار ارز دیجیتال یکی از وحشیانه ترین سقوط های خود را در طول تاریخ مشاهده کرد و در طی چند روز حدود ۱ تریلیون دلار ارزش بازار را از بین برد. بیت کوین پس از افزایش به بیش از ۶۴۰۰۰ دلار در ماه گذشته، فروش گسترده ای را تجربه کرد و تقریباً به قیمت ۳۰،۰۰۰ دلار را در روز چهارشنبه رسید، و این یک نقطه عطف دیگر از نوسانات شدید در بازارهای ارز دیجیتال است.

اما نوسان تنها موضوع مورد نگرانی بانک مرکزی کانادا نیست. بانک مرکزی همچنین به خطرات مرتبط با استیبل کوین ها اشاره کرد – نوعی ارز دیجیتال که به طور معمول توسط دارایی هایی مانند ارزهای ملی یا دارایی های مالی سنتی پشتیبانی می شود تا از نوسانات جلوگیری کند. طبق گفته این بانک، ذات کم ثبات استیبل کوین ها می تواند آنها را برای استفاده به عنوان وسیله پرداخت و ذخیره ارزش مناسبتر کند.

“اما استیبل کوین ها هنوز هم دارای برخی از خطرات مشابه دارایی های دیجیتال است. قابل ذکر است، تا زمانی که استیبل کوین به طور انحصاری توسط دلار کانادا پشتیبانی نشود، پذیرش گسترده آنها می تواند توانایی این بانک در اجرای سیاست های پولی را مهار کند.

بانک مرکزی کانادا اشاره کرد که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین طی سال گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند، به طوری که سرمایه بازار ارز دیجیتال از ۲۰۰ میلیارد دلار در اوایل سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲ تریلیون دلار در مه ۲۰۲۱ رسیده است. این نهاد همچنین اشاره کرد که ارز دیجیتال در دسترس سرمایه گذاران در کانادا با وجود صندوق های قابل معامله در بورس بیشتر شده است.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، کانادا یکی از اولین حوزه های قضایی در سراسر جهان است که ETF بیت کوین را تصویب کرد. در ماه آوریل، مدیر صندوق سرمایه گذاری ۳iQ مستقر در کانادا ETF بیت کوین را با مشارکت مدیر بزرگ دارایی های دیجیتالی اروپا یعنی CoinShares راه اندازی کرد. سایر مدیران صندوق مانند Purpose Investments و Evolve Funds Group قبلاً ETF های بیت کوین را نیز راه اندازی کرده بودند که از اواسط آوریل به ترتیب ۱٫۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت داشتند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location