سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شت کوین  چیست؟


شت کوین  چیست؟

نحوه تشخیص و قیمت شت کوین را بدانیم…

در سال ۲۰۰۹ بیت کوین توسط  سیستم های خانگی استخراج شد و این‌گونه نخستین ارز دیجیتال وارد اقتصاد و بازارهای مالی شد.

 ارزهای دیجیتال توسط فناوری بلاک چین مورد پردازش قرار میگیرند و در حال حاضر حدود ۶ هزار ارز دیجیتال در جهان وجود دارد. از آن جایی که بازار کریپتوکارنسی نوظهور است، بسیاری از سرمایه گذاران که در این بازار فعالیت می کنند، اطلاعات و شناخت کاملی از این بازار ندارند.

همین امر موجب ظهور کلاهبرداران را فراهم کرده است و آنها اقدام به ایجاد ارزهای دیجیتال کرده اند که از اعتبار بسیار پایینی برخوردار هستند که تحت عنوان شت کوین شناخته می شوند و بازیگران اصلی با پامپ و دامپ  کردن این نوع ارزها نگاه تریدرها را به سوی خود جلب می کنند.

نیز همچنین این موضوع باعث می شود تا بسیاری از افراد که اطلاعی از بنیاد این ارزها ندارند وارد اینگونه معاملات شوند و خود را در معرض ریسک بالایی قرار بدهند. از این رو لازم است تا افرادی که وارد بازار می شوند، قبل از از اقدام به خرید و فروش نسبت به کوین های موجود و عوامل فاندامنتال تا حدودی آشنایی پیدا کرده و بازیچه افراد سودجو نشوند. در این مطلب به بررسی شت کوین خواهیم پرداخت، با ارزجو همراه باشید؛

شت کوین

به ارزهای دیجیتالی گفته می شود که از ارزش بسیار پایینی برخوردار هستند، اما در اغلب آن ها جهش های قیمتی زیادی رخ می دهد. این ارزها از نظر فاندامنتال فاقد ارزش هستند و هر لحظه امکان فروپاشی آن ها وجود دارد.

در بازار کریپتوکارنسی ارزی به نام شت کوین وجود دارد که ارزش آن صفر می باشد اما به طور کل این کلمه بیان کننده ارزهای دیجیتال بی ارزش است. اگر شما قصد سرمایه گذاری بر روی سهام و یا ارزهای دیجیتال معروف را داشته باشید، عوامل تکنیکال و فاندامنتال بر روی قیمت بسیار تاثیر گذار هستند و معامله گر باید به این نکات توجه ویژه ای داشته باشد؛ اما بازی در شت کوین ها بسیار متفاوت است و قیمت آن با استفاده از خریدهای گروهی و سفته بازی ها که رخ می دهد، جهش پیدا می کند.

قیمت های شیت کوین

 یکی از دلایلی که می توان  شت کوین ها را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز ساخت، قیمت آن می باشد. اکثر  شت کوین ها دارای مارکت کپ پایین می باشند و عموم سرمایه‌گذاران بلند مدت به آنها روی خوش نشان نخواهند داد.

البته این مؤلفه به تنهایی کافی نمی باشد مثلاً در سال ۲۰۱۷ یکی از ارزهای دیجیتال به نام بیت کانکت که در آن زمان بسیار محبوب و سرمایه گذاران بسیاری قصد سرمایه گذاری در آن را داشتند به یکباره رشده خیره کننده بیش از ۵ هزار درصد را به ثبت رساند. با اینکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این ارز را سوپر حباب می دانستند اما سرمایه گذاران نظری خلاف با واقعیت را داشته و سرانجام حبابش ترکید و عوامل آن با کلاهبرداری از معامله گران خرد، متواری شدند.

 قیمت Bit connect در زمان کوتاهی از چند سنت به  بیش از ۳۶۰ دلار رسید و پس از کلاهبرداری که در آن صورت گرفت، قیمت آن به سمت صفر صبح پیدا کرد و تمام سرمایه گذاران دارایی های خود را از دست دادند.

بنابراین هرگاه در بازار حضور داشتید و مشاهده کردید که قیمت یک ارز به ناگاه شروع به رشد کردن خیره کننده کرده با جستجوی ساده در گوگل به بررسی بنیاد آن بپردازید و اگر نتیجه ای حاصل نشد، یقین داشته باشید که سفته بازی در ارز دیجیتال مربوطه در جریان است و با یک شت کوین رو به رو هستید.

با استفاده از مطلب بالا نتیجه خواهیم گرفت که قیمت به تنهایی مولفه ای نمی تواند باشد که تعیین کند آیا ارز مورد نظر شت کوین هست و یا خیر.

اطلاعات

 سرمایه گذار خوب قبل از خرید و فروش باید اطلاعات بسیاری را در زمینه فعالیت خود کسب کند؛ بنابراین لازم است سرمایه گذاران نسبت به تیم توسعه ارز مربوطه آشنایی لازم را داشته باشند و اطلاعات را به صورت شفاف از وی مطالبه کنند.

 در بعضی از موارد  مدیران به دلایل واهی از انتشار اطلاعات سرپیچی می کنند، بنابراین افرادی که دانش لازم را در مورد این بازار ندارند به بهانه های مدیریت واکنشی نشان نمی‌دهند و به راحتی از کنار این موضوع عبور می کنند و همین امر باعث می شود خود را در چاه  عمیقی  مشاهده کنند. یک سرمایه گذار هوشمند اگر عدم شفافیت در اطلاعات را مشاهده کند از سرمایه گذاری در آن پروژه خود داری خواهد کرد.

بررسی شبکه های اجتماعی

 ممکن است در حال بررسی ارزهای های مربوط به خود بوده و در یک زمان کوتاه، نام یک ارز بسیار فراگیر شده و افراد زیادی در مورد آن صحبت می کنند. اکثر شت کوین ها توسط خریدهای گروهی و سفته بازی  دچار تغییرات قیمتی می شوند و شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهایی است  که محل مناسبی برای سوداگران و سفته بازان به حساب می آید.

از این رو لازم است تا سرمایه گذاران در صورت بولد شدن نام یک ارز شتاب زده عمل نکنند و قبل از ترید اطلاعات مناسب در مورد ارز مورد نظر به دست آورند.

زمان

زمان مقوله بسیار مهمی در شناسایی شت کوین ها می باشد. از آن‌جایی که تا قبل از سال ۲۰۱۷ بازار کریپتوکارنسی ها، همانند امروز شناخته شده نبود بسیاری از سوداگران و کلاهبرداران در این بازار حضور نداشتند.

اما بعد از سال ۲۰۱۷ استقبال بین ارزهای دیجیتال گسترش پیدا کرد و مردم بسیاری تصمیم گرفتند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و همین امر موجب شاد تا این کلاهبرداران از فضای موجود نهایت استفاده را ببرند و با ساخت ارز دیجیتال مربوط به خود و حباب کردن قیمت ها سود های هنگفتی را به جیب بزنند و مردمان زیادی دچار ضررهای شگرفی شوند.

 بنابراین اکثر ارزهایی که قبل از سال ۲۰۱۷ ساخته شده اند از نظر امنیتی مشکلی نخواهند داشت و پروژه های سفته بازی کمتر در این ارزها رخ میدهد، اما سرمایه گذاران لازم است ارزها که بعد از این سال به وجود آمده اند را با دقت بررسی کنند.

مارکت کپ هم از مولفه ها بسیار مهمی است که در تعیین شت کوین ها به کار برده می شود. برخی از رمز ارزها که بعد از سال ۲۰۱۷ به وجود آمده اند از مارکت کپ بسیار بالایی برخوردار هستند. تنها با جستجویی مختصر در اینترنت مشاهده خواهید کرد که هیچ گونه بنیاد مطمئنی ندارند و فقط خبرهای مثبتی حول این ارزها جریان دارد.

بنابراین لازم است از خرید و فروش و هولد اینگونه رمز ارزها ممانعت به عمل آمده و یا اگر قصد نوسانگیری دارید، بسیار هوشیار عمل کنید و مدیریت سرمایه را به درستی را اعمال کنید.

هشتگ ها و ترندها

 اگر به شبکه های اجتماعی همچون توییتر و یا اینستاگرام مراجعه کرده باشید، مشاهده خواهید کرد که مثلاً در توییتر نام ارز دیجیتالی در جهان ترند شده است و کاربران بسیاری در مورد آن صحبت می کنند. فقط با سرچی ساده در اینترنت در خواهید یافت که رمز ارز مورد نظر  در زمان کوتاهی رشد خیره کننده ای را تجربه کرده و اخبار فاندامنتال مثبت زیادی در مورد آن وجود ندارد.

یکی از روش‌های کلاهبرداران هشتگ سازی می باشد بدین صورت با استفاده از از تیم های مخصوص به خود کوین مربوطه را ترند کرده و همین موضوع باعث می شود مردمان زیادی نسبت به آن کنجکاوی پیدا کنند و در نتیجه اقدام به خرید این ارزها در قله قیمتی داشته باشند و ریسک های زیادی را متقبل شوند.

ایده نوین

 بسیاری از اهل فن و خبرگانی که در بازارهای مالی همچون بورس و یا فارکس فعالیت می کنند، بیان داشته اند  که شما باید آینده سهم را خریداری کنید نه وضعیت فعلی که شرکت با آن درگیر است.

در کریپتو کارنسی ها بسیاری از شیادان و کلاهبرداران با استفاده از این طرز فکر، برنامه های جذابی برای کوین مورد نظر خود ارائه کرده و این کوین در حال حاضر هیچ گونه تولید محصول یا فعالیت مرتبط با آن را دارا نیست.

این گونه بسیاری از افراد حتی حرفه ای ها را به دام خود گرفتار میکند و بعد از دام و پامپ که بر روی قیمت های ارز ایجاد می کنند در مرحله پایانی اقدام به کلاهبرداری کرده و از صحنه خارج می شوند.

بنابراین اگر در بازارهای مالی همچون بورس فعالیت داشته اید زمینه بازی در کریپتو کارنسی ها متفاوت است و باید با ذهنیت  دیگر وارد این بازار شوید.

سخن پایانی

 بازارهای مالی از نوسان های قیمتی بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین لازم است افرادی که قصد فعالیت در این بازارها را دارند ابتدا ریسک های مربوطه را بپذیرند و سپس دانش لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

بازار کریپتوکارنسی ها بازار نوظهوری است و در حال حاضر قوانین مشخصی بر آن وضع نشده است. از این رو بسیاری از کلاهبرداران به راحتی می‌توانند در آن جولان دهند و اگر نگاهی به سبد خرید خود داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که تعدادی شت کوین در دارایی های شما وجود دارند و همین ریسک سرمایه گذاری شما را تا حدود بسیار زیادی بالا خواهد برد، اما اگر در این زمینه تخصص لازم را داشته باشید می توانید از نوسان های موجود بهره لازم را ببرید و با رعایت حد ضرر و مدیریت سرمایه از بروز فاجعه جلوگیری کنید.

 خرید و فروش هر دارایی به استراتژی معاملاتی سرمایه گذار مربوط می باشد و افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارا هستند بهتر است سرمایه خود را متمرکز بر خرید ارزها و دارایی های مطمئن‌تری کنند.

چرا که خرید شت کوین در دراز مدت نتیجه ای جز شکست در بر نخواهد داشت؛ اما افرادی که دید کوتاه مدت تری دارند و به نوسان گیری در بازارهای مالی مشغول هستند، با رعایت حد ضرر ها می توانند سود های خوبی را از این معاملات به دست آورند.

آیا تا به حال معنی شت کوین را میدانستید؟ خرید و فروش شت کوین را به دیگران توصیه میکنید؟ به نظر شما کدام شت کوین قابلیت تبدیل به یک دارایی امن را دارا هست؟ نظرات خود را با ارزجو به اشتراک بگذارید.

کلمه کلیدی: شیت کوین

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location