سرمایکس
video thumb

شرکت بزرگ بیمه آفریقایی از بیمه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال کناره گیری کرد

رسانه محلی اخبار تکنولوژی به نام آی‌تی وب (ITWeb) در تاریخ ۱۰ ژوئن گزارش داد که شرکت بیمه پان آفریقایی اولد موچوال (Old Mutual) از بیمه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به دلیل عدم وجود مقررات در این صنعت، کناره‌گیری کرده است.

ارزجو: اولد موچوال به دنبال تحقیقات گسترده در این صنعت به اتخاذ چنین تصمیمی دست زده است. این شرکت به دلیل ماهیت غیر قابل پیش بینی این صنعت دیگر برای بیمه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال اقدام نخواهد کرد.

از جمله دلایل دیگر این شرکت می توان به سرقت ارز دیجیتال اشاره کرد که شامل فعالیت های جعل و تغییر زیرساخت های الکترونیکی تجهیزات استخراج ارز دیجیتال است که منجر به افزایش بها و سایر سوء عملکردها می شود.

کریس کلمن، متخصص بیمه در شرکت اولد موچوال، گفت که «ما تصمیم گرفتیم که تحت پوشش قرار دادن این نوع از ریسک را کنار بگذاریم چرا که انجام تجزیه و تحلیل مناسب ریسک در صنعتی تا این اندازه غیر قابل پیش ‌بینی، بسیار سخت است. در حال حاضر مقامات مالی به دلیل ارتباط تأسف ‌بار با پولشویی و جرایم اینترنتی، تحت نظر هستند.»

کلمن افزود: «همچنین این صنعتی بسیار متغیر، دلالان زیادی را جذب خود کرده است. بنابراین ساختار ریسک مناسبی در بازار محلی برای این نوع فعالیت‌ های پرخطر وجود ندارد. حتی ایجاد یک موجودی جامع از تجهیزاتی که باید بیمه شوند سخت است زیرا ارزش تجهیزات بسیار پیشرفته کامپیوتری معمولا تورمی است و تعیین ارزش آنها تقریبا غیرممکن است. در عین حال بسیاری از این تجهیزات از سوی تأمین کنندگان ناشناس از شرق دور وارد می‌شوند.»

اولد موچوال جولای گذشته نتایج یک نظرسنجی سالانه را در رابطه با پس ‌انداز و سرمایه ‌گذاری منتشر کرد که در آن از افراد خواسته شده بود به سوالاتی در رابطه با آگاهی و نگرش خود درباره ارز دیجیتال در کشور پاسخ دهند. این مطالعه نشان داد که به طور عمومی نگرشی مثبت در رابطه با ارز دیجیتال وجود دارد چرا که ۳۸ درصد افراد با این جمله موافق بودند که «آرزو دارم که در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده بودم» و ۷۱ درصد از افراد موافق بودند که «می‌ توانید با ارز دیجیتال پول زیادی در بیاورید.».

در عین حال ۴۳ درصد از شرکت ‌کنندگان در این نظر سنجی موافق بودند که «اخبار بدی نیز مانند وجود یک طرح هرم گونه وجود دارد.» و ۵۳ درصد نیز گفتند که نحوه عملکرد ارز دیجیتال را درک نمی‌کنند. در رابطه با آگاهی عمومی ۴۰ درصد از افراد پاسخ دادند که تا حدی از ارز دیجیتال آگاه هستند در حالی که ۶۰ درصد معتقد بودند ارزهای دیجیتال را نمی ‌شناسند.

همچنین در ماه ژانویه سال جاری گزارشی از سوی رزرو بانک آفریقای جنوبی منتشر شد و در این مقاله مزایا و خطرات ارزهای دیجیتال مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مقاله، دولت آفریقای جنوبی تصریح کرد که قصد ندارد در حال حاضر معامله ارز دیجیتال یا پرداخت با ارز دیجیتال را متوقف کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version