video thumb

توکن های غیرقابل معاوضه مارول تا سال ۲۰۲۲ در بازار VeVe عرضه می شوند


شرکت مارول که صاحب امتیاز و سازنده عناوین کمیک و سینمایی از ابرقهرمانان است، در روز پنجشنبه همکاری خود را با شرکت Orbis Blockchain Technologies برای ساخت و عرضه توکن های غیرقابل معاوضه و مجموعه های کمیک دیجیتالی خود در بازار VeVe اعلام کرد.

قبل از ادامه مطلب نیاز است توضیحی خلاصه درباره توکن های غیرقابل معاوضه یا NFT دهیم. بزرگترین تفاوت این توکن ها با دیگر توکن های دنیای ارز دیجیتال مانند بیت کوین در این است که کمیاب، غیرقابل تقسیم و منحصر به فرد هستند. این توکن ها که بر بستر بلاکچین فعالیت می کنند برای آثار مختلفی قابل استفاده هستند و عرضه این توکن ها برای این آثار این امکان را به تمام کاربران می دهد تا با پرداخت هزینه مورد نیاز صاحب آن شوند. به عنوان مثال توکن کمیک شماره ۶۰ مرد عنکبوتی ۱۰ اتریوم قیمت دارد. مالک این کمیک مارول است، اما شما با پرداخت ۱۰ اتریوم می توانید در حق مالکیت این کمیک شریک شوید و صاحب این کمیک شوید.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط مارول، توکن هایی که قرار است بزودی منتشر شوند شامل مجموعه های دیجیتال و کتاب های مصور است که طرفداران سری ابرقهرمانی مارول می توانند با آنها تجارت کنند و در فضای مجازی مخصوصی که برای این موضوع ساخته شده است به نمایش بگذارند.
دنیل فینک معاون توسعه و استراتژی تجاری مارول در این رابطه گفت:«ما امیدواریم که از طریق توکن های غیرقابل معاوضه امکانات جدیدی را برای طرفدارانمان فراهم کنیم و این امکان را به آنها بدهیم تا بتوانند مجموعه های دیجیتالی مختلفی از دنیای مارول را جمع آوری و به اشتراک بگذارند.»

تمام مجموعه های دیجیتالی مارول بر بستر بلاکچین عرضه می شوند و کاربران می توانند به خرید و فروش آنها در بازار VeVe بپردازند. معاملات در این بازار توسط ارز داخلی که Gems نام دارد انجام می شود. بازار VeVe از روش های پرداخت مختلفی از جمله ارزهای دیجیتال و کارت های اعتباری پشتیبانی می کند.

علاوه بر آثار رسمی مارول هنرمندان می توانند کارهای خود را از شخصیت های دنیای مارول در بازار Veve برای فروش ارائه کنند. موضوعی که تا قبل از همکاری رسمی نیز جریان داشت و به عنوان مثال هنرمندی به نام آدام کوبرت توانست نقاشی خود از مرد عنکبوتی را با قیمت ۲۵ هزار دلار در پلتفرم خرید و فروش آثار کمیاب Portion.io به فروش برساند.

تا پایان سال ۲۰۲۰ در بازار Veve، بیش از ۵۸۰ فروش آثار NFT ثبت شد و حجم معاملات به ۱۷۵ میلیون دلار و ارزش بازار به ۴۷۰ میلیون دلار برسد. ورود مارول به VeVe قطعا تاثیر بزرگی در این بازار خواهد داشت و باید دید که آینده VeVe به چه شکل رقم خواهد خورد.

فرایند لیست شدن یک ارز در صرافی کوین بیس | کدام ارزها در مرحله پذیرش قرار دارند؟

کوین بیس یک پلتفرم ارزدیجیتال است که از سال ۲۰۱۲ کار خود را شروع کرده است و به کاربران امکان خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال را می دهد. کوین بیس در حال حاضر بیش از ۵۶ میلیون کاربر ثبت نام شده از ۱۰۰ کشور مختلف دارد. کوین بیس همچنین بیش از ۵۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند و به صورت مداوم ارزهای جدید را به پلتفرم خود اضافه می کند. اما هزاران ارز مختلف در شکل های مختلف وجود دارند و برای هرکدام درخواست های زیادی از سمت کاربران وجود دارد. موضوعی که کوین بیس را با یک چالش مواجه کرده است؛ به همین دلیل است که در کوین بیس ارزهای جدید باید پیش نیازهای این پلتفرم را داشته باشند و پس از طی مراحل ثبت و بررسی به لیست ارزهای پشتیبانی شده کوین بیس اضافه می شوند.

روند اضافه شدن یک ارز جدید به کوین بیس با ثبت و تکمیل یک فرم که همواره به روز می شود آغاز می شود. ثبت این فرم هیچ هزینه ای نخواهد داشت. اما کوین بیس این حق را محفوظ می دارد که در ادامه مراحل با توجه به هزینه های مراحل قانونی و عملیاتی مربوط به ارزیابی و پیاده سازی ارز مربوطه مبلغی را درخواست کند. برخی ارزها بدون وجود این فرم و با توجه به بررسی و ارزیابی خود کوین بیس به پلتفرم اضافه می شوند، برای دیگر ارزها کوین بیس با ارائه دلیل نتیجه نهایی تایید یا رد درخواست را اعلام می کند..

در ادامه متخصصین کوین بیس از لحاظ قانونی، محدودیت های تجاری و امنیت ارز مورد نظر را بررسی و از یکپارچگی و عملکرد اطمینان حاصل می کنند.

با این روند، کوین بیس می تواند مطمئن شود که ارزها پس از اطمینان از مطابقت با استاندارد های پلتفرم به لیست ارزها اضافه می شوند. همچنین برخلاف گذشته که اعلام ارزهای جدید خیلی زود انجام می گرفت، با توجه به حجم درخواست ها و مدت زمان مورد نیاز برای بررسی آنها کوین بیس تصمیم گرفته است تا اعلام عمومی اضافه شدن رمزارزهای جدید را در زمانی انجام دهد که ارز آماده عرضه عمومی است. البته کوین بیس این اطمینان را داده است که زمان کافی برای ایجاد نقدینگی کافی و آماده سازی ورود به بازار به این ارزهای جدید داده شود؛ موضوعی که با ایجاد یک ارتباط گسترده میان توسعه دهندگان ارز و شرکت کنندگان اکوسیستم ارزهای دیجیتال در این پلتفرم ممکن شده است.

در نهایت کوین بیس پس از تایید و اضافه کردن ارزهای جدید، با ارائه ابزارها و مطالب آموزشی دقیق و اختصاصی به کاربران خود کمک می کند تا با ارز جدید آشنا شوند و تصمیم گیری دقیق تری داشته باشند.

کوین بیس همواره در تلاش است تا علاوه بر حفظ سرعت بالا در بررسی و پیاده سازی ارزهای جدید، از قانونی بودن ارز و ارائه یک تجربه امن به کاربران پلتفرم اطمینان حاصل شود.

در ماه ژوئن کوین بیس از جدیدترین ارزهایی که به پلتفرم راه پیدا کرده اند رونمایی کرد.

این ۳ ارز کهChiliz (CHZ) ،Keep Network (KEEP)  و  Shiba Inu (SHIB)نام دارند در حال حاضر در دسترس کاربران PRO این پلتفرم است. در ادامه به معرفی این ارزها می پردازیم.

ارز Chiliz (CHZ): ارز CHZ یک توکن اتریوم است که از Socios.com پشتیبانی می کند؛ بستری که به کاربران امکان می دهد تا با مبادله توکن از تیم های ورزشی مورد علاقه خود حمایت کنند. توکن های این وبسایت که توکن طرفداری نامیده شده اند به کاربران این امکان را می دهند تا علاوه بر حمایت از تیم خود، جوایز مختلفی نیز بر بستر بلاکچین Chiliz بدست آورند.

ارز Keep Network (KEEP): یک توکن اتریوم دیگر است که از Keep Network پشتیبانی می کند. Keep Network بستری برای ایجاد یک پل ارتباطی میان بلاکچین های عمومی و داده های خصوصی است. یکی از اولین محصولات ساخته شده توسط Keep Network ارز tBTC نام دارد که نشان دهنده ۱ بیت کوین است و کاربران را قادر می سازد تا با واریز بیت کوین توکن tBTC را بدست آورند، توکنی که در اکوسیستم های اتریوم و با حذف واسطه ها قابل استفاده است.

ارز Shiba Inu (SHIB): این ارز بر بستر اتریوم و در راستای جایگزینی ارز Dogecoin (DOGE) ساخته شده است. برخلاف بیت کوین که تعداد محدودی از آن وجود دارد، ارز SHIB با وجود ۱۰۱۵ واحد فراوان است. این ارز از صرافی Shibaswap و توکن های غیرقابل معاوضه یا NFT پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است که این ارز ها هنوز به صورت کامل و در پلتفرم اصلی کوین بیس عرضه نشده اند و در حال حاضر فقط کاربران PRO این پلتفرم می توانند به مبادله این ارزها بپردازند. بزودی و با تکمیل مراحل قانونی این سه ارز در تمام مناطق قابل خرید و فروش خواهد بود. سه ارز جدید CHZ، KEEP و SHIB در حال توسعه هستند و با تکمیل مراحل، امکان مبادله آنها به دیگر واحد های پولی رایج جهان از جمله دلار و یورو فراهم می شود. کوین بیس در نظر دارد تا در ۳ مرحله مراحل توسعه این ارزها را تکمیل کند. اگر هر ارز در هر مرحله نتواند استاندارد های پلتفرم و نیاز بازار را تعمین کند، کوین بیس ممکن است معاملات آن ارز را متوقف کند.

کوین بیس با توجه به شرایط خود، در چند ماهه اخیر پشتیبانی بیش از ۲۰ ارز دیجیتال را شروع کرده است و پس از عرضه کامل سه ارز جدید CHZ، KEEP و SHIB قابل پیش بینی است که بزودی ارزهای بیشتری در کوین بیس مشاهده کنیم.