سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تله گاوی چیست؟


با توجه به گسترش روزافزون ازار ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، افراد زیادی جذب این بازار شدخ و تصمیم دارند در آن سرمایه گذاری کنند. اما هنگام سرمایه گذاری در هر بازاری، توانایی تحلیل داده ها، پیش بینی روند بازار و تصمیم گیری صحیح . به موقع بسیار حائز اهمیت است.  هر بازاری تله ها و حباب های مخصوص به خود را دارد که افراد باید با آگاهی از آن ها توجه داشته باشند که در دوران سرمایه گذاری خود در این تله ها نیافتند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز، تله ها و حباب هایی وجود دارد که یکی از مشهور ترین ان ها تله های خرسی و تله های گاوی است. در ادامه این مطلب قصد داریم تله های گاوی را به طور کامل برای شما همراهان معرفی کنیم تا در معاملات اینده خود تحت تاثیر آن ها قرا نگیرید و بتوانید سودآوری بالایی داشته باشید.

معرفی تله گاوی

تله گاوی یکی از الگوهای تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال است که در آن افراد با توجه به صعودی شدن موقتی و کوتاه مدت روند بازار، تصور می کنند که روند نزولی بازار پایان یافته است و صعودی شده و بنابراین اقدام به خرید می کنند و یا موقعیت لانگ ایجاد می کنند. این در حالی است که روند صعودی بازار متوقف شده و مجددا بازار در موقعیت نزولی قرار می گیرد. در نتیجه معامله گرانی که موقعیت لانگ ایجاد کرده اند و یا اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کرده اند، در تله گاوی به دام می افتند. به تله گاوی الگوی شلاقی نیز گفته می شود.

معکوس این مسئله نیز ممکن است اتفاق بیفتد که روند صعودی بازار، به اشتباه نزولی تفسیر شود و معامله گر اقدام به فروش ارزهای خود نماید. به آن شرایط نیز تله خرسی گفته می شود.

دلیل گرفتار شدن در تله گاوی

تحلیل گران معتقدند گرفتار شدن در تله های گاوی دیدگاهی روانشناختی دارد. در واقع زمانی که ناحیه مقاومت رو به بالا می شکند، معامله گران از این روند صعودی با تردید حمایت می کنند که این امر به دلیل کاهش قدرت حرکت قیمت و کاهش اندازه است.در نتیجه زمانی که فروشندگان با حرکت واگرای بازار مواجه می شوند، اقدام به فروش دارایی های خود می کنند.

این مساله متاسفانه موجب فعال شدن حد ضرر معامله گران شده، روی روند بازار تاثیر گذاشته و قیمت ها را به شدت کاهش می دهد.

در نتیجه شناسایی تله های گاوی و فریب نخوردن از تغییرات کوتاه مدت روند بازار و حرکت واگرای آن یکی از نکات پر اهمیت برای داشتن یک سرمایه گذاری مطمئن و رسیدن به سود آوری است.

در ادامه نکاتی که به شما کمک می کند تا تله های گاوی را بشناسید و فریب آن ها را نخورید، به شما معرفی خواهد شد.

نحوه شناسایی تله های گاوی

افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، به الگوهای بازار باید توجه ویژه ای داشته باشند و با استفاده از تحلیل های تکنیکال و ارزیابی های راهبردی بتوانند روند بازار با به طور صحیح پیش بینی کنند.

برای داشتن یک پیش بینی صحیح از روند بازار و فریب تله ها و حباب های بازار را نخوردن، باید به علائم هشدار دهنده این تله ها دقت داشت. حجم معاملات و شاخص قدرت های نسبی rsi    از جمله روش های تحلیل بازار است که در تشخیص تله های گاوی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه نکات مهمی که می تواند شما را از تله  های گاوی آگاه کند، معرفی می شوند:

  • بررسی حجم معاملات- هنگام سرمایه گذاری در هر بازاری از جمله بازار ارزهای دیجیتال، باید به حجم معاملات توجه داشته باشید. چنانچه یک تغییر قیمت لحظه ای ایجاد شود، برای ثبات باید حجم معاملات گسترده ای از آن حمایت کنند .چنانچه تغییر ناگهانی قیمت با حجم معاملات زیاد پشتیبانی نشود، این امر می تواند نشانگر یک تله گاوی باشد.
  • تعیین یک حد ضرر برای معاملات- وارد کردن یک حد ضرر در انجام معاملات حرکتی عاقلانه است که به موجب آن افراد می توانند معاملات خود را با کمترین ضرر انجام دهند. زیرا حتی افراد آگاه و فعال ممکن است علی رغم به کارگیری استراتژی های تجاری گوناگون، تحت شرایط خاصی تصمیمات نادرستی بگیرند و بنابراین تعیین یک حد ضرر موجب می شود افراد در انجام معاملات خود با کمترین میزان ضرر و اسیب رو به رو شوند.
  • بررسی اخبار- اخبار مثبت و منفی می تواند افکار معامله گران را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و موجب شود این افراد تحت تاثیر جو عاطفی ایجاد شده، تصمیماتی گیرند که روی روند کلی بازار به شدت تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین توصیه می شود در صورت مشاهده تغییرات قیمت ناگهانی اصلا تحت تاثیر قرار نگیرید و حتما اخبار را بررسی کنید تا مبادا در اثر یک خبر مثبت یا منفی این تغییرات اتفاق افتاده باشد و روند بازار مجددا به حالت قبلی بازگردد.

آشنایی با موقعیت لانگ در تله گاوی

همانطور که پیش از این نیز به این مسئله اشاره شد، تله گاوی زمانی ایجاد می شود و افراد را به دام می اندازد که معامله‌ گران به اشتباه روند بازار را صعودی پیش بینی کنند و در اثر این پیش بینی نادرست، تصمیم به خرید دارایی نمایند. این در حالی است که روند بازا نه تنها صعودینیست، بلکه ممکن است به شدت نزولی باشد و معامله گران را با ضرر و زیان قابل توجهی مواجه خواهد کرد.

موقعیت لانگ یکی از ابزار تحلیلی تکنیکال است که  در انجام معاملات ارز های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. موقعیت لانگ که به آن موقعیت خرید نیز گفته می شود،  موجب می شود معامله گر با انتظار صعودی بودن روند بازار و افزایش قیمت دارایی ها، اقدام به خرید دارایی و فروش ان در زمان معینی می کند که متاسفانه با توجه به پیش بینی نادرست روند بازار، معامله گر مجبور است دارایی خود را با قیمتی کمتر از آنچه خریداری کرده است به فروش برساند.

نتیجه گیری

تله های گاوی و تله ‌های خرسی حباب ها و دام هایی هستند که در بیشتر حوزه های سرمایه گذاری اتفاق می افتند. در صورتی که معامله گران بدون داشتن آگاهی کامل از این حباب ها و دام ها اقدام به سرمایه گذاری کنند، به احتمال خیلی زیاد در این تله ها به دام می افتند و با ضرر و زیان مالی رو به رو می شوند.

یک سرمایه گذار با تجربه باید با شناخت این تله ها بتواند در زمان مناسب تصمیم به خرید یا فروش سهام خود بگیرد و به این ترتیب به سود آوری برسد. تعیین حد ضرر مناسب موجب می شود قبل از افت شدید قیمت و ضرر غیر قابل بازگشت، فرد بتواند ازتله ها رهایی یابد. در نهایت لازم است به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در هر زمینه ای با ریسک همراه است و افراد باید با آگاهی کامل با پذیرش این ریسک، بتوانند پس از انجام تحقیقات اقدام به معامله کنند و به سودآوری برسند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location