سرمایکس
video thumb

دستورالعمل FATF در خصوص نحوه نظارت بر ارزهای دیجیتال منتشر خواهد شد

به گزارش بلومبرگ، «الکساندرا ویجیمنگا» سخنگوی FATF از تصمیم این گروه FATF برای انتشار دستور العملی در تاریخ ۲۱ ژوئن، خبر داد که قرار است در آن به راه‌های مبارزه دولت‌های عضو برای چگونگی نظارت بر بخش دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال اشاره شود.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، مقررات جدید به طور مفصل به چگونگی نظارت بر ارزهای دیجیتال و چگونگی مبادله آنها پرداخته که شامل بخش‌هایی چون مبادله ارزها با یکدیگر، چگونگی تعیین ناظر در معاملات و همچنین تاسیس و کارکرد صندوق‌های ارزی دیجیتال اشاره شده است.

لازم به ذکر است FATF یک مجمع بین دولتی است که به ابتکار گروه ۷ و در راستای اجرای اقدامات، مقررات و قوانین رگولاتوری مصوب در جهت مبارزه با پولشویی فعالیت می‌کند.

FATF تا کنون اقدام به توسعه و ارتقاء مجموعه‌هایی از توصیه نامه‌های منطبق با استانداردهای بین المللی در جهت مبارزه با پولشویی و تامین مالی فعالیتهای مالی غیر قانونی کرده است. به نوشته بلومبرگ، این توصیه نامه‌ها هم اکنون در ۲۰۰ کشور جهان از جمله آمریکا عملیاتی شده است.

بر همین اساس، تاکنون بسیاری از پلتفرم های مبادلاتی مستقر در آمریکا از جمله پلتفرم Coinbase اقدام به ارائه اسناد مالی مربوط به حساب‌های آن دسته از مشتریان خود که بیش از ۱۰۰۰ دلار گردش مالی داشته‌اند، به نهادهای ناظر مالی در آمریکا کرده‌اند.

همچنین از این پلتفرم‌ها خواسته شده تا در صورت در اختیار داشتن صندوق ذخیره ارزی دیجیتال، اطلاعات مربوط به آن را به مقام های مربوطه در ایالات متحده ارائه کنند.

البته تمامی این اقدامات FATF در شرایطی انجام شده که هر یک از ۲۰۰ عضو این گروه، بر اساس قوانین و مقررات داخلی در کشور خود، تفسیر و شیوه‌ای متفاوت در اجرای قوانین وضع شده توسط FATF را به کار بسته‌اند.

اما در خصوص صنعت بلاک چین، بسیاری از مشارکت کنندگان در این بخش اعلام کرده‌اند که قوانین وضع شده توسط FATF به بهانه ای برای مداخله فرا قانونی دولت‌ها در روند مالی شرکت‌های فعال در بخش مالی این تکنولوژی از جمله ارزهای دیجیتال و مبادلات آنها شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version