سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تئوری های مرگ جان مک آفی، خودکشی یا قتل؟


تئوری های مرگ جان مک آفی، خودکشی یا قتل؟

جان مک آفی به دلیل پیشگویی های عجیب خود و همچنین شخصیت منحصر به فردی که داشت، در جامعه ارزهای دیجیتال محبوبیت بسیاری کسب کرده بود و به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در رمزارز ها نام گرفته بود. به همین دلیل بود که پس از مرگ این شخص در سلول زندان اسپانیا در ۲۳ ژوئن اکثر فعالان ارزهای دیجیتال یاد او را گرامی داشتند و توجه زیادی به این مرگ جلب شد.

طبق گزارشات منتشر شده مک آفی خالق آنتی ویروس McAfee به دلیل بدهی های مالی خود به ایالات متحده آمریکا که به رقم بیش از ۴ میلیون دلار رسیده بود، چند سال آخر زندگی خود را در تبعید گذراند. در مجموع برای وی ۱۰ کیفرخواست صادر شده بود و چند ساعت قبل از خودکشی دستور داده شده بود که او به ایالات متحده آمریکا تحویل داده شود.

با این حال جان مک آفی پس از آنکه در سال گذشته توسط مقامات محلی و در فرودگاه بارسلونا دستگیر شد، به نظر می رسید که در زندان شرایط خوبی داشته است. طبق توییتی که وی در اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر کرد، از وضعیت زندان رضایت داشته است:
«در زندان دوستانی دارم و غذا خوب است. در کل شرایط خوب است.»
ادوارد اسنودن، عضو سابق و فراری آژانس امنیت ملی آمریکا در این رابطه گفته است که حتی متهمان آمریکایی ترجیح می دهند در سلول زندان بقیه کشورها بمیرند تا اینکه در سیستم ناعادلانه آمریکا قضاوت شوند.

با مرگ مک آفی، سوالات زیادی بی پاسخ مانده اند. سوالاتی که باعث ایجاد شک و تردید در خودکشی این فرد می شود. در ادامه این مقاله سعی می کنیم به برخی سوالات و نقاط بررسی نشده مرگ مک آفی بپردازیم.

آیا مک آفی مرگ خود را پیش بینی کرده بود؟

یکی از نکات جالب مرگ مک آفی در این است که وی بارها در طول چند سال گذشته، بر این موضوع تاکید کرده است که مقامات آمریکایی پیام های نسبتا صریحی را برای او ارسال می کردند که در این پیام ها به او گفته می شد که زمان او سر رسیده است و بزودی “خودکشی” خواهد کرد.

مک آفی قبل از مرگ خود ادعا کرده بود که افراد فاسد زیادی در طبقه قدرتمند سیاسی و اقتصادی کشور ها می شناسد. او همچنین تهدید به افشای نام این افراد می کند، از جمله یک کارمند ارشد سازمان اطلاعات مرکزی یا CIA که در تجارت های غیرقانونی نقش داشته است.

در یک توییت مک آفی به فشار مقامات آمریکایی برای ساکت شدن خود اشاره می کند:«مقامات آمریکایی به من گفته اند که “ما سراغ تو می آییم مک آفی! ما قصد داریم تا خودت، خودت را بکشی.” من امروز محض احتیاط یک خالکوبی انجام دادم. اگر مشخص شد که من خودکشی کردم، دروغ است. بازوی راست من را بررسی کنید”

علاوه بر این توییت، مک آفی در یک توییت دیگر به صراحت اعلام کرده است که اگر او را در حالی که حلق آویز شده است در سلول زندان پیدا کردند، خودکشی نکرده است و این اقدامی نهایی برای ساکت کردن او بوده است.

علاوه بر صحبت های خود مک آفی، همسر او Janice در مصاحبه ای در ۲۵ ژوئن اعلام کرد که چند ساعت قبل از پیدا شدن جسد مک آفی و طی آخرین صحبتی که با وی داشته، هیچ نشانه ای از خودکشی در او مشاهده نکرده است.

در حالی که مقامات ادعا می کنند هیچ مورد مشکوکی در مورد مرگ مک آفی وجود ندارد، اما به دلایلی که در مقاله گفته شد بسیاری از مردم به “خودکشی” مشکوک شده اند و بر این باور هستند که این خودکشی صرفا یک ردگم کنی برای قتل او بوده است؛ موضوعی که به بحث داغی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

یک روز قبل از مرگ نابهنگام وی، دادگاه ملی اسپانیا در حال که هنوز تحقیقات قضایی در جریان بوده است اعلام می کند که با مقامات آمریکایی برای استرداد مک آفی به آمریکا به توافق رسیده است. موضوعی که می تواند یکی از دلایل اعتباربخشی به خودکشی او باشد، اما در حقیقت مشخص شده است که خود مک آفی و تیم حقوقی او در حال برنامه ریزی برای اعتراض و تجدید نظرخواهی به تصمیم اعلامی دادگاه اسپانیا بوده اند و این موضوع به گفته تیم حقوقی مک آفی، دلیلی نبوده است که او خودکشی کند.

آخرین پست مرموز مک آفی در اینستاگرام

اندکی بعد از پخش خبر درگذشت وی در زندان، توجه زیادی به او و پست های ارسالی در شبکه های اجتماعی جلب شد. یکی از مواردی که بسیار خبرساز شد، آخرین پست منتشر شده در حساب کاربری رسمی اینستاگرام مک آفی بود. مدت کوتاهی پس از مرگ مک آفی، یک تصویر در اینستاگرام منتشر شد و در تصویر منتشر شده کلمه Q نقش بسته بود.

این حرف به تئوری توطئه QAnon یا کیوانان اشاره مستقیم دارد. (نام این تئوری در جنبش ها، مقالات و شبکه های اجتماعی به صورت خلاصه Q نوشته می شود) در این تئوری گفته می شود که جریانی بر علیه دونالد ترامپ و هوادارن او شکل گرفته است و این جریان توسط دولت پنهان ایالات متحده آمریکا و افراد فاسد قدرتمند مدیریت می شود. یکی دیگر از بخش های مهم این تئوری، به نقش گروهی از افراد قدرتمند در جهان می پردازد که به لطف کنترل خود بر سیستم بانکی می توانند اقتصاد جهانی را دستکاری کنند.

به دنبال انتشار این پست در اینستاگرام، تعداد زیادی از طرفداران QAnon ادعا کردند که مک آفی همانند جفری اپستین به دلیل اسراری که درباره افراد قدرتمند در سراسر جهان داشته است، وادار به “خودکشی” شده است.

کیل سوییچ مک آفی و اطلاعات گم شده

در اواخر سال ۲۰۱۹ مک آفی در یک توییت اشاره کرد که اگر به هر شکلی ناپدید شود، او اطلاعاتی به حجم بیش از ۳۱ ترابایت شامل فعالیت های مقامات مختلف دولتی و دیگر افرادی که جایگاه قدرتمندی در جهان دارند را جمع آوری کرده است که در رسانه ها منتشر می شود. وی در ادامه ادعا کرده بود که از این داده های حساس و محرمانه در تعدادی هارد دیسک مختلف پشتیبان تهیه کرده است و آنها را در آپارتمان خود در خیابان ۸۸ شمال ساحل میامی مخفی کرده است. با این حال در حال حاضر این توییت در صفحه مک آفی وجود ندارد که دلیل آن احتمالا حذف این پیام مدتی پس از ارسال آن بوده است. پس از مرگ مک آفی، بسیاری در انتظار افشای این اطلاعات هستند، اما تا به الان چنین اطلاعاتی منتشر نشده است.

همانطور که از پست های منتشر شده در شبکه های مجازی مک آفی مشخص است، او در چند سال گذشته درباره تئوری توطئه های مختلفی صحبت کرده است. مانند پستی که او خود را مانند جفری اپستین مولتی میلیونر و مجرم جنسی محکوم شده به تصویر کشیده است. فردی که از قربانیان خودکشی اجباری بوده است.

همچنین در بخشی از متن نوشته شده در پست “Q” منتشر شده در صفحه اینستاگرامی مک آفی، گفته می شود:«من هرگز نگفتم که جفری اپستین کشته شده است. من گفتم که او خودکشی نکرده است که با قتل متفاوت است. او ممکن است زنده باشد، ممکن است کشته شده باشد. من نمی دانم، من فقط می دانم که او خودکشی نکرده است.»

در نهایت لازم است به ارز WHACKD نیز اشاره کنیم؛ این ارز که توسط این کارآفرین فناوری راه اندازی شده بود، با تصویر هیلاری کلینتون در حال خوردن پیتزا تبلیغ می شد. موضوعی که به نظر می رسد به تئوری طوطئه Pizzagate اشاره داشته باشد، تئوری که چند سال پیش و پس از انتشار ایمیل های هیلاری کلینتون که در آن زمان به عنوان وزیرامور خارجه آمریکا در حال فعالیت بود، بازتاب زیادی داشت.

آیا پس از مرگ، داستان مک آفی ادامه خواهد داشت؟

جان مک آفی، متولد ۱۹۴۵ و از پدری آمریکایی بود که در ارتش خدمت می کرد و در انگلستان مستقر بود. وی قبل از قبولی در سیلیکون ولی در اواخر دهه ۱۹۷۰ موفق به دریافت مدرک دکترا در ریاضیات شد. در طی یک و نیم دهه، او نه تنها برای شرکت معتبر تکنولوژی لاکهید (Lockheed) کار می کرد، بلکه بخش قابل توجهی از وقت شخصی خود را صرف جستجوی راه حل های نرم افزاری برای مقابله با مشکلات رو به رشد ویروس های رایانه ای کرد. در اوایل دهه ۹۰، مک آفی شرکت McAfee Associates را تاسیس کرد تا برای تهدید های مختلف دیجیتالی و رایانه ای که در آن زمان مشکلات مختلفی ایجاد کرده بودند راه حلی پیدا کند. در نتیجه فعالیت های مک آفی و تیم او، شرکت توانست در زمان کوتاهی به درآمد ۵ میلیون دلاری در سال دست پیدا کند.

پس از مرگ مک آفی، افراد بسیاری به او ادای احترام کرده اند. به عنوان مثال آنتونی پمپلیانو فعال و پادکستر بیت کوین، در پستی از مک آفی به عنوان فردی مهربان، خنده دار و فوق العاده باهوش یاد کرد. چارلز هوسکینسون بنیانگذار پلتفرم بلاکچین Cardano نیز مک آفی را یکی از مرموز ترین و جالب ترین افراد فعال در ارزهای دیجیتال و تاریخچه رایانه ها معرفی کرد.

گرچه نظارت متفاوتی درباره نحوه مرگ جان مک آفی وجود دارد و ممکن است هیچوقت واقعیت مشخص نشود، اما یک چیز مشخص است و آن اطلاعات بالای مک آفی نسبت به فساد افراد قدرتمند جهان بود. در حال حاضر داستان جان مک آفی تمام نشده است و باید دید که آیا اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه که او از آنها سخن گفته بود راه خود را به اینترنت باز می کنند یا خیر.

مک آفی علاوه بر یک پیشگام واقعی در زمینه امنیت دیجیتال، فردی بود که توانست ظهور و رشد ارزهای دیجیتال را در زمانی که در رمزارزها در ابتدای مسیر خود بودند پیش بینی کند. فردی که جای خالی آن در فضای رمزارزها احساس خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location