سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

با کاهش ۲۸ درصدی سختی شبکه استخراج، قیمت بیت کوین چه تغییری می کند؟


امروز بیت کوین رکوردی جدید در کاهش سختی شبکه استخراج ثبت کرد و ما شاهد کاهش ۲۸ درصدی در این قسمت بودیم. با اینکه بسیاری منتظر کاهش دوباره قیمت بیت کوین هستند، اما تحلیل ها حاکی از آن است که تا پایان ماه اکتبر قیمت بیت کوین کاهش پیدا نمی کند.

در چندین توییت، مدیر سرمایه گذاری تیموتی پیترسون (Timothy Peterson) با اشاره به رابطه بین قیمت بیت کوین و نرخ هش (HashRate) نتیجه گرفته است که احتمال کاهش قیمتی بیشتر بیت کوین وجود دارد، اما ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

نرخ هش (HashRate) و ارتباط آن با قیمت بیت کوین

همانطور که قابل پیش بینی بود با کاهش نرخ هش و مهاجرت مزرعه های استخراج ارز از چین سختی استخراج بیت کوین در روز شنبه با ۲۷٫۹۴ درصد کاهش، ارتفاع بلاک را به عدد ۶۸۹٫۴۷۲ رساند.

با توجه به کاهش تعداد استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال پس از قوانین سخت گیرانه چین، انتظار می رود که بازگشت دوباره این افراد ماه ها طول بکشد. با بازگشت دوباره ماینرها، رقابت بیشتر می شود و با افزایش نرخ هش (HashRate) سختی شبکه استخراج بیت کوین نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که این بازه زمانی برای ماینرهایی که همچنان در حال فعالیت هستند زمانی طلایی و پرسود است.

در بین فعالان بیت کوین یک باور قدیمی وجود دارد که رفتار قیمت بیت کوین به نرخ هش (HashRate) وابسته است، اگر این موضوع حقیقت داشته باشد می توان رفتار آینده بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ را پیش بینی کرد. به گفته پیترسون بررسی رابطه بین قیمت بیت کوین و نرخ هش (HashRate) در طول تاریخ فعالیت این ارز دیجیتال نتایج مفیدی را در اختیار ما قرار می دهد.

با بررسی نمودار نرخ هش از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ متوجه می شویم در رشد و سقوط های بزرگی که این ارز در سال ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ داشته است نرخ هش نیز تابعیت کرده است و رفتاری مشابه قیمت بیت کوین از خود نشان داده است.

با کاهش 28 درصدی سختی شبکه استخراج، قیمت بیت کوین چه تغییری می کند؟

رفتاری که در حال حاضر مشاهده نمی شود، زیرا با اینکه نرخ هش کاهش پیدا کرده است، اما قیمت بیت کوین ثبات نسبی داشته است. این بدان معنی است که بزودی قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کند؟ به گفته پیترسون یک حباب در بازار ایجاد شده است اما این حباب قیمت بیت کوین نیست، بلکه نرخ هش است. با افزایش نرخ هش و ادامه پایداری قیمت بیت کوین این حباب از بین می رود. براساس صحبت های پیترسون، براساس روند فعلی پتاهش این حباب تا ۳۱ اکتبر به پایان می رسد.

به عبارت دیگر، بازگشت استخراج کنندگان بیت کوین به بازار به احتمال زیاد از وقوع افت قیمت بیشتر در بیت کوین جلوگیری می کند، اما افرادی که منتظر افزایش قیمت بیت کوین هستند نیاز است تا مدت بیشتری صبر کنند؛ زیرا بیت کوین نیاز دارد تا مدتی ثبات قیمتی را تجربه کند. هرچند به گفته خود پیترسون، در این تحلیل ممکن است موضوعات مختلفی اشتباه پیش رود و نتیجه نهایی مخالف صحبت های گفته شده باشد. با این حال اکثر تحلیلگران سال ۲۰۲۱ بیت کوین را مشابه دو سال گذشته می دانند؛ پس از اوج قیمت، اصلاح انجام می شود و سپس دوباره افزایش را خواهیم داشت. نیمه دوم سال میلادی و ۶ ماه آینده بیت کوین ماه های حیاتی برای این ارز دیجیتال خواهند بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location